Klucz do sukcesu Biedronki. Tańsze Coca-Cola czy Tymbark, ale butelki mniejsze?

RedakcjaZaktualizowano 
Klient chętniej kupi więc tańszy towar, nawet w minimalnie mniejszej butelce czy lżejszym pudełku
Klient chętniej kupi więc tańszy towar, nawet w minimalnie mniejszej butelce czy lżejszym pudełku Biedronka
Klient patrzy na ceny.

Na wielkość opakowania niekoniecznie. Jak twierdzi "Gazeta Wyborcza", chętniej kupi więc tańszy towar, nawet w minimalnie mniejszej butelce czy lżejszym pudełku. Tak narodził się downsizing - klucz do zrozumienia Biedronki.

Kupując w Biedronce dużą Coca-Colę czy soki Tymbark, wielu klientów nie zauważy, że dostanie butelkę o pojemności 1,75 l, choć w innych sklepach standardem są duże butelki z 2 l. napoju. Jednak opakowania w Biedronce nie zawsze są mniejsze - np. napoje Frugo mają w tej sieci rozmiar większy od standardowego, sprzedawanego w innych sklepach - zauważa "Gazeta WYborcza."

Konkurenci Biedronki też chcieliby sprzedawać produkty w indywidualnych opakowaniach, skarżą się jednak, że ogranicza im się możliwość stosowania podobnych praktyk, ponieważ między Biedronką a producentami istnieje porozumienie, w którym UOKiK nie widzi problemu - czytamy w  "GW"

 

Źródło: Gazeta Wyborcza

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Materiał oryginalny: Klucz do sukcesu Biedronki. Tańsze Coca-Cola czy Tymbark, ale butelki mniejsze? - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kazimierz57

Tylko ślepy klient wpada do sklepu i nie "studiuje" cenników, wagi, przydatności do spożycia. Te wszystkie hipermarkety powinny być włąsnością Polski! Dlaczego wpuszczono na nasz kraj jakiś "ciemnoskóry asfalt"

S
Szczeciniak

Tak, ale za rok dwa, wydasz 3 razy wiecej , bo Biedronka wykosi konkurencje, i ustali sama swoje ceny, Tesa, mysl mozgiem, portugalski lizusie.

g
gulek

Sprawdźcie co robi koncern Danone.Reklamują jagurty informując jednocześnie o nowej rewelacyjnie niskiej cenie,nie informując że za tym idzie również mniejsza gramatura.Ot taki chłyt maketintowy jak to mawiał w kabarecie pewien CHińczyk.:))

w
wew

Klienci to doskonale wiedzą !
To samo jest z masłem. Niekoniecznie w biedronce ale w innych marketach.
Złodziejskie metody w świetle prawa !

t
tesa

ale Kubusie ,chociaż mniejszy asortyment w niższej cenie mają większą pojemność 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3