Dziś oficjalnie Polska Zielona Sieć rozpoczyna projekt Kupuj odpowiedzialnie ubrania!
Projekt ma zwrócić uwagę osób zainteresowanych modą (twórców, dizajnerów, sprzedawców) jak i konsumentów na problemy występujące w globalnym przemyśle tekstylno-odzieżowym.
- Z jednej strony upowszechnimy wiedzę o społecznych i ekologicznych nadużyciach związanych z produkcją ubrań, które codziennie wszyscy na siebie wkładamy. Z drugiej, będziemy pokazywać pozytywne alternatywy dla konwencjonalnych, globalnie rozpowszechnionych marek - mówią autorzy kamapnii. - Przedstawimy możliwości przeciwstawienia się łamaniu praw człowieka, praw pracowniczych oraz postępującemu zanieczyszczaniu środowiska. Spopularyzujemy też odpowiedzialną modę powstającą przy poszanowaniu praw człowieka i z zachowaniem zasad Sprawiedliwego Handlu, modę ekologiczną i pochodzącą z recyklingu.
Na stronie [b]www.ekonsument.pl/ubrania[/b] zapoznać się można z artykułami opisującymi sytuację pracownic i pracowników w zakładach produkujących odzież, rolników pracujących przy uprawie roślin takich jak bawełna czy len, jak i wiele wiele więcej… Pod koniec roku 2010 przygotujemy dla konsumentów pierwszy w Polsce przewodnik po dobrych zakupach, a dla dizajnerów i osób pracujących na rynku odzieżowym specjalny informator na temat odpowiedzialnej mody! Pod koniec projektu, w 2012 roku zorganizujemy pierwsze w Polsce Targi Odpowiedzialnej Mody!
Po nitce do kłębka…
W ramach przygotowań do projektu, koordynatorka projektu, Maria Huma, odbyła ostatnio podróż na Mauritius gdzie wizytowała odpowiedzialne przedsiębiorstwa odzieżowo-tekstylne.
- Dzięki podróży na Mauritius, przekonałam się, że odpowiedzialna moda jest naprawdę możliwa. Zobaczyłam tam szczęśliwych ludzi, pracujących po 8 godzin dziennie w bezpiecznych warunkach, których pensje pozwalają na godne życie. To od nas konsumentów teraz zależy, czy wybierając odpowiedzialną modę wyprodukowaną z poszanowaniem ludzi i środowiska, wesprzemy takie inicjatywy - mówi Maria Huma.
Podczas wyjazdu zostały także przeprowadzone wywiady z pracownikami przemysłu tekstylno-odzieżowego. Zwieńczeniem tego doświadczenia będzie raport oraz film dokumentalny mający na celu przybliżenie funkcjonowania odpowiedzialnych przedsiębiorstw związanych z modą.
Projekt "Kupuj odpowiedzialnie ubrania" jest częścią europejskiej kampanii „WearFair”, współtworzonej z organizacjami pozarządowymi z Austrii oraz Niemiec. Dzięki europejskiemu wymiarowi projektu, PZS opriera się na doświadczeniu krajów, w których od lat odpowiedzialna moda leży w kręgu zainteresowania rzeszy konsumentów.
- Wierzymy głęboko, że programy takie jak ten, które mają na celu zbliżenie konsumentów i producentów mogą doprowadzić do sytuacji, gdzie ubrania, które na co dzień kupujemy nie będą okupione łzami, potem i krwią ludzi z krajów mniej rozwiniętych - mówią w PZS.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Komunie dzieci gwiazd są jak wesela. Najpierw ciało Chrystusa, potem DMUCHANY ZAMEK
- Ujawniamy listę klientów internetowej szamanki! Gwiazdy telewizji i żony piłkarzy...
- Tak żyje "Biały Cygan" Bogdan Trojanek. Zna Viki Gabor, adoptował dziecko z klasztoru
- Skrzynecka przesadza z retuszem? Tak wymalowała się na wycieczkę. Jak w tym chodzić?