Łańcut czekał na wiadukt i tunel ponad 60 lat. Dziś wreszcie podpisano umowę na budowę tej inwestycji

Józef Lonczak
Józef Lonczak
Dziś podpisano umowę na realizację wiaduktu i tunelu. W uroczystości uczestniczyli m.in.: minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, marszałek Władysław Ortyl, pos. Kazimierz Gołojuch i pos. Piotr Babinetz, wiceprzewodniczący sejmiku woj. Jerzy Cypryś, starosta łańcucki Adam Krzysztoń, burmistrz Łańcuta Rafał kumek, wójt gm. Łańcut Jakub Czarnota, wójt gm. Czarna Edward Dobrzański, wójt gm. Żołynia Piotr Dudek, członek zarządu PKP PLK S.A. Arnold Bresch, prezes zarządu INTOP Tarnobrzeg Grzegorz Bukała i dyrektor PZDW w Rzeszowie Piotr Miąso.
Dziś podpisano umowę na realizację wiaduktu i tunelu. W uroczystości uczestniczyli m.in.: minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, marszałek Władysław Ortyl, pos. Kazimierz Gołojuch i pos. Piotr Babinetz, wiceprzewodniczący sejmiku woj. Jerzy Cypryś, starosta łańcucki Adam Krzysztoń, burmistrz Łańcuta Rafał kumek, wójt gm. Łańcut Jakub Czarnota, wójt gm. Czarna Edward Dobrzański, wójt gm. Żołynia Piotr Dudek, członek zarządu PKP PLK S.A. Arnold Bresch, prezes zarządu INTOP Tarnobrzeg Grzegorz Bukała i dyrektor PZDW w Rzeszowie Piotr Miąso. Józef Lonczak
W poniedziałkowe popołudnie (17 maja br.) podpisana została umowa na budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877 wraz z budową wiaduktu kolejowego w Łańcucie, w ciągu linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka. Od dnia podpisania wykonawca ma 28 miesięcy na realizację zadania. Koszt inwestycji wynosi ponad 30 mln zł.

- Jak bardzo jest potrzebna ta inwestycja wiedzą nie tylko mieszkańcy Łańcuta i kierowcy przejeżdżający tą trasą, ale też przekonaliśmy się dzisiaj sami, gdyż nie wszyscy mogli dojechać tu na czas (umowę podpisano na przyszłym placu budowy wiaduktu kolejowego / tunelu drogowego w Łańcucie – JL). Kiedy budowano autostradę to nie myślano o wygodnych zjazdach. Dlatego dziś nadrabiamy te zaległości. Budowa rusza też dzięki zgodnej współpracy samorządów z pow. łańcuckiego, które dołożyły swoje pieniądze do tej inwestycji – podkreślał Władysław Ortyl, marszałek woj. podkarpackiego.

Finansowanie tej budowy jest złożone. Wartość umowy z wykonawcą robót to 31 961 919 zł brutto. Natomiast łączna wartość zadania to 36,2 mln zł, w tym 9,2 mln zł to koszty ponoszone są przez PKP PLK S.A.

Na budowę wiaduktu/ tunelu prawie 27 mln zł daje Województwo Podkarpackie ze środków własnych, w tym Powiat Łańcucki – 500 tys. zł, Gmina Miasto Łańcut – 500 tys., Gmina Łańcut – 200 tys., Gmina Czarna – 200 tys., Gmina Żołynia – 200 tys., Gmina Białobrzegi – 200 tys. i Gmina Rakszawa – 200 tys. zł.

- Od strony formalnej budowa wiaduktu kolejowego / tunelu drogowego w nowym śladzie drogi wojewódzkiej DW nr 877 ul. Podzwierzyniec w Łańcucie jest możliwa dzięki współpracy Województwa Podkarpackiego z spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Natomiast Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich i PKP pełnią funkcję zamawiającego – PZDW jest Liderem, a PKP partnerem realizowanego projektu. Firma INTOP Tarnobrzega, jest wykonawcą tej budowli.

- Jestem kolejny raz w Łańcucie i ciszę, że budowa tego bezkolizyjnego skrzyżowania drogowo-kolejowego wreszcie rusza. To zasługa waszych samorządowców i posłów zwłaszcza Kazimierza Gołojucha, który zabiegali o tę inwestycję w Warszawie. Widać, że Podkarpacie jest jednym wielkim placem budowy. To świadczy też o wiarygodności rządu i PiS. Życzę też wykonawcy, aby ominęły go przeszkody np. geologiczne i wierzę, że inwestycja powstanie w wyznaczonym terminie

– podkreślał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury uczestniczący w tym wydarzeniu.

Jesteśmy na rynku od 20 lat. Mamy duże doświadczenie, gdyż ostatnim czasie wykonaliśmy takie inwestycje i kadrowo jesteśmy dobrze przygotowani – powiedział Grzegorz Bukała prezes zarządu firm INTOP TARNOBRZEG.

Celem jest zbudowanie bezkolizyjnego skrzyżowania drogi DW 877 z linią kolejową Lk91 Kraków Główny - Medyka oraz likwidacja istniejącego tam obecnego przejazdu kolejowego. Inwestycja jest konieczna ze względu na wzrastający ruch pojazdów w ciągu DW 877 oraz znaczący czas, w którym droga jest nieprzejezdna ze względu na ruch pociągów w ciągu linii kolejowej nr 91. Realizacja inwestycji znacząco poprawi także parametry techniczne drogi, co z kolei wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A tam 60 lat oni czekali od sześciu wieków.

PISoBOLSZEWICKI dobrze zadżumiony suweren uwierzył he he.

Dodaj ogłoszenie