- Jak bardzo jest potrzebna ta inwestycja wiedzą nie tylko mieszkańcy Łańcuta i kierowcy przejeżdżający tą trasą, ale też przekonaliśmy się dzisiaj sami, gdyż nie wszyscy mogli dojechać tu na czas (umowę podpisano na przyszłym placu budowy wiaduktu kolejowego / tunelu drogowego w Łańcucie – JL). Kiedy budowano autostradę to nie myślano o wygodnych zjazdach. Dlatego dziś nadrabiamy te zaległości. Budowa rusza też dzięki zgodnej współpracy samorządów z pow. łańcuckiego, które dołożyły swoje pieniądze do tej inwestycji – podkreślał Władysław Ortyl, marszałek woj. podkarpackiego.
Finansowanie tej budowy jest złożone. Wartość umowy z wykonawcą robót to 31 961 919 zł brutto. Natomiast łączna wartość zadania to 36,2 mln zł, w tym 9,2 mln zł to koszty ponoszone są przez PKP PLK S.A.
Na budowę wiaduktu/ tunelu prawie 27 mln zł daje Województwo Podkarpackie ze środków własnych, w tym Powiat Łańcucki – 500 tys. zł, Gmina Miasto Łańcut – 500 tys., Gmina Łańcut – 200 tys., Gmina Czarna – 200 tys., Gmina Żołynia – 200 tys., Gmina Białobrzegi – 200 tys. i Gmina Rakszawa – 200 tys. zł.
- Od strony formalnej budowa wiaduktu kolejowego / tunelu drogowego w nowym śladzie drogi wojewódzkiej DW nr 877 ul. Podzwierzyniec w Łańcucie jest możliwa dzięki współpracy Województwa Podkarpackiego z spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Natomiast Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich i PKP pełnią funkcję zamawiającego – PZDW jest Liderem, a PKP partnerem realizowanego projektu. Firma INTOP Tarnobrzega, jest wykonawcą tej budowli.
- Jestem kolejny raz w Łańcucie i ciszę, że budowa tego bezkolizyjnego skrzyżowania drogowo-kolejowego wreszcie rusza. To zasługa waszych samorządowców i posłów zwłaszcza Kazimierza Gołojucha, który zabiegali o tę inwestycję w Warszawie. Widać, że Podkarpacie jest jednym wielkim placem budowy. To świadczy też o wiarygodności rządu i PiS. Życzę też wykonawcy, aby ominęły go przeszkody np. geologiczne i wierzę, że inwestycja powstanie w wyznaczonym terminie
– podkreślał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury uczestniczący w tym wydarzeniu.
Jesteśmy na rynku od 20 lat. Mamy duże doświadczenie, gdyż ostatnim czasie wykonaliśmy takie inwestycje i kadrowo jesteśmy dobrze przygotowani – powiedział Grzegorz Bukała prezes zarządu firm INTOP TARNOBRZEG.
Celem jest zbudowanie bezkolizyjnego skrzyżowania drogi DW 877 z linią kolejową Lk91 Kraków Główny - Medyka oraz likwidacja istniejącego tam obecnego przejazdu kolejowego. Inwestycja jest konieczna ze względu na wzrastający ruch pojazdów w ciągu DW 877 oraz znaczący czas, w którym droga jest nieprzejezdna ze względu na ruch pociągów w ciągu linii kolejowej nr 91. Realizacja inwestycji znacząco poprawi także parametry techniczne drogi, co z kolei wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Mamy projekt idealnej sukni ślubnej dla Romanowskiej. W tej kreacji skradnie show!
- Czy to Edzia z "Królowych życia" pomogła w obnażeniu Dagmary? Jest jeden szczegół
- Jak mieszka Paulina Sykut-Jeżyna? Ma balkon o powierzchni nowej kawalerki [ZDJĘCIA]
- Popek na tronie z pustaków. Tak żyje po odejściu z "Pytania na Śniadanie" [ZDJĘCIA]