reklama

Makarun otworzył swoją restaurację w Dubaju. Firmę założyli przyjaciele z Przemyśla [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Polska firma Makarun z Krakowa, założona przez przyjaciół z Przemyśla, otworzyła swój lokal w Dubaju, na największej na świecie sztucznej wyspie Palma Jumeirah. Makarun
Polska firma Makarun, założona przez przyjaciół z Przemyśla, otworzyła swój lokal w Dubaju, na największej na świecie sztucznej wyspie Palma Jumeirah. To pierwszy polski franczyzowy lokal otwarty w tym prestiżowym miejscu.

Słynny hotel Atlantis, najbardziej instagramowy punkt w Dubaju, można podziwiać, jedząc włoską pastę w wydaniu polskiej sieci Makarun Spaghetti and Salad. Firma powstała w Krakowie, a została założona przez przyjaciół z Przemyśla.

To pierwszy polski franczyzowy lokal Makarun otwarty na słynnej Palmie Jumeirah usypanej na Zatoce Perskiej. Premierowy i wyjątkowy także dla Makaruna.

- To największa inwestycja w historii firmy, a także nasz pierwszy punkt w tej części świata. Mamy nadzieję, że nie ostatni. W Emiratach powstała grupa Pasta People, to spółka udziałowców, z którymi podpisaliśmy umowę. Jest w niej też przewidziana opcja masterfranczyzy na zasadzie realizacji planu rozwoju sieci. Zakłada ona, że w kolejnych latach na tzw. obszarze MENA, tj. Middle East & North Africa pojawi się więcej pomarańczowych punktów Makaruna – mówi Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel Makaruna.

Lokal w Dubaju jest największym w sieci Makaruna. Ma ponad 160 metrów kw. powierzchni. Przygotowany został na przyjęcie prawie 70 gości, ma też stoliki na zewnątrz. Znajduje się w nowym pasażu rozrykowo-handlowo-gastronomicznym The Pointe Jumeirah, które już zyskało sławę najlepszego punktu widokowego na sztucznej palmie. Można tu zrobić „obowiązkowe” selfie z Atlantis Hotel w tle, gdzie bywają najwięksi tego świata m.in. Robert De Niro, Kim Kardashian czy Michael Jordan. Centrum, w którym znajduje się ponad 170 punktów gastronomicznych, podzielone jest na dwie strefy: w jednej serwują jedzenie najbardziej rozpoznawalne fastfoodowe marki świata, druga to ekskluzywne, drogie restauracje.

- Tych tańszych lokali jest stosunkowo niewiele. Istnieje więc bardzo duża szansa, że będą one oblegane. Makarun znajduje się tuż przy kinowym multipleksie, co jeszcze dodatkowo przysporzy mu klientów. Wierzymy w potencjał tego miejsca. Pierwsze reakcje klientów są bardzo pozytywne – twierdzi Ibrahim Eldesouky, przedstawiciel spółki Pasta People.

Szczególne wymagania, co do lakalu. Np. odpowiedni materiał na obicia foteli

Otwarcie lokalu w kraju arabskim stanowiło spore wzywanie dla polskiej firmy. Poza odmiennością kulturową, w tym kulinarną, dochodzą też inne przepisy i specyficzny sposób prowadzenia biznesu.

- Bardzo kategorycznie na przykład określone zostały wszelkie kwestie technologiczne i architektoniczne. Do aranżacji wnętrza mogliśmy użyć tylko drewna, ponieważ znajdujemy się w zonie „wood”. Nasze reklamowe pomarańczowe blachy musieliśmy więc zastąpić drewnianymi frontami itp. Dokładnie sprecyzowano jakim materiałem mają być obite fotele, otrzymaliśmy szczegółowe instrukcje, co ma się składać na wyposażenie każdego z pomieszczeń – opowiada Marcin Szworak, drugi z właścicieli Makaruna.

Spaghetti to światowa klasyka, ale każdy kraj ma swoje upodobania i tradycje. Szczególne pod tym względem są kraje islamskie, gdzie dodatkowo duże znacznie mają nakazy i zakazy religijne.

- To było prawdziwe wyzwanie zrobić naszą popisową „carbonarę” bez mięsa wieprzowego czy wyselekcjonować boczek wołowy. Wspięliśmy się na wyżyny kulinarnej kreatywności i test smaku wyszedł pozytywnie. Pewne rzeczy z uwagi na lokalne gusta musieliśmy na przykład dosłodzić. Lokalni klienci mają też inne wyobrażenie o makaronie z sosem. W Emiratach to raczej sos z makaronem. Ale mając tak dobrze obmyślany serwis jesteśmy w stanie bez problemu do tego się dostosować. Poza tym w Dubaju funkcjonuje model z live cookingiem, więc pewne rzeczy możemy modyfikować już na bieżąco i pod konkretnego klienta - opowiada Przemysław Tymczyszyn.

Niedawno USA, a w planach otwarcia w kolejnych miejscach świata

Palma Jumeirah to jedno z najbardziej prestiżowych miejsc na świecie. Na jej „liściach” swoje domy mają słynni piłkarze i hollywoodzkie gwiazdy. Znalezienie tam lokalu pod inwestycje wymaga wielu zabiegów i pieniędzy.

To kolejny zagraniczny lokal w portfolio Makaruna. We wrześniu sieć otworzyła spaghetterię w centrum handlowym w Orange County w Kalifornii. Makarun prowadzi też rozmowy w Czechach, Rumunii, Szwecji oraz Wielkiej Brytanii. Planowane jest też otwarcie w Afryce.

60 sekund biznesu: W Polsce sięgajmy po rzeczy polskie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Andrzej z Przemyśla

Super chłopaki!Tak trzymać i powodzenia!Przemek jest bardzo dobrze wychowanym młodych człowiekiem bez cienia zarozumialstwa 😉

E
Edg

Ahh the polsko brzmiace nazwiska 😂 predzej z UA niz Przemysla

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3