Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Małe sklepy spożywcze upadają. Sieci oferują im franczyzę

Alina Bosak [email protected]
Carrefour oferuje sklepom pełną franczyzę. Od badania rynku, przez współfinansowanie wyposażenia sklepu, 22-tygodniowy kredyt kupiecki przy pierwszych zakupach po doradztwo w bieżących sprawach. Zarabia, sprzedając sklepom swoje towary i pobierając prowizję od obrotu - poniżej 1 proc.
Carrefour oferuje sklepom pełną franczyzę. Od badania rynku, przez współfinansowanie wyposażenia sklepu, 22-tygodniowy kredyt kupiecki przy pierwszych zakupach po doradztwo w bieżących sprawach. Zarabia, sprzedając sklepom swoje towary i pobierając prowizję od obrotu - poniżej 1 proc. Carrefour Polska
- Za 2-3 lata większość małych sklepów spożywczych będzie mieć na rynku poważne problemy - mówił wczoraj w Rzeszowie Francois Vincent z zarządu Carrefour Polska. Ratunkiem może być franczyza, którą w tej chwili oferuje setki firm. Ofertom trzeba się jednak przyjrzeć uważnie.

Około 60 właścicieli osiedlowych i wiejskich sklepów spożywczych z Podkarpacia wzięło udział w szkoleniu na temat franczyzy. Spotkanie jest jednym z 9, jakie w polskich miastach organizuje Carrefour Polska.

Celem warsztatów, z jednej strony poszerzenie wiedzy na temat franczyzy, z drugiej zachęcenie właścicieli małych sklepów do powieszenia logo Carrrefoura na swoich drzwiach i przyjęcia filozofii sprzedaży towarów tej firmy.

2,8 tys. małych sklepów zamknięto

Carrefour jest jedną z wielu marek, które oferują franczyzę. Rynek franczyzy błyskawicznie rośnie, a firmy walczą o klienta. Dlatego tak ważne jest przejrzenie różnych ofert i ich porównanie. Dla wielu to wyjście z kryzysowej sytuacji.

Z badań AC Nielsen wynika, że 90 proc. Polaków robi zakupy w sklepach osiedlowych, a blisko 40 proc. odwiedza je codziennie.

Cenimy małe sklepy za lokalizację, przyjazną atmosferę i dogodne godziny otwarcia. Mimo to ich liczba wciąż się zmniejsza. Tylko od stycznia do lipca tego roku zamknięto w Polsce 2,8 tys. takich sklepów.

Zgodnie z danymi GUS, sektor małych, samodzielnych sklepów spożywczych w województwie podkarpackim zmniejszył się w okresie rok do roku, od czerwca 2011 do czerwca 2012 o 1,7 tys. podmiotów. Odpowiada to blisko 7% ogólnej liczby takich przedsiębiorstw w regionie.

Różne oblicza franczyzy

- Handel się konsoliduje, tak jak to się stało w przypadku pozostałych branż. Sieci handlowe, dyskonty otwierają sklepy w coraz mniejszych miejscowościach, za 2-3 lata wielu drobnych właścicieli będzie mieć poważne problemy - stwierdza Francois Vincent, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Carrefour Polska. - Dlatego na nasze oferty franczyzy otwiera się coraz więcej przedsiębiorców. Co ciekawe, na Podkarpaciu pierwsze umowy podpisaliśmy ze sklepami prowadzonymi przez gminne spółdzielnie w Leżajsku, Przeworsku i Medyce.

Myśląc o franczyzie warto zastanowić się, jaka forma przyjęcia cudzego logo nas interesuje. Jedni oferują głównie logo i towar ze swojej hurtowni, inni - także całą koncepcję prowadzenia biznesu, które obejmuje nawet sposób ułożenia towarów na półkach i pomoc w doborze odpowiedniego asortymentu. Dlatego zanim pochopnie zdecydujemy się na danego franczyzobiorcę, powinniśmy sprawdzić różne oferty. Przeanalizować, która farnczyza pozwoli nam zwiększyć zyski i ile to nas będzie kosztować.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24