Matury poprawkowej nie zdała prawie połowa maturzystów

Beata TerczyńskaZaktualizowano 
Matury 2011 nie zdał na Podkarpaciu co czwarty uczeń. Egzaminu poprawkowego nie zaliczyła prawie połowa.
Matury 2011 nie zdał na Podkarpaciu co czwarty uczeń. Egzaminu poprawkowego nie zaliczyła prawie połowa. Archiwum/Krzysztof Łokaj
Na 4354 uczniów zdającym w sierpniu maturę poprawkową, nie zaliczyło jej aż 44,95 procent! Mogą się więc pożegnać ze studiami.

Przypomnijmy. Tegoroczna matura wypadła na Podkarpaciu wyjątkowo fatalnie. Mówiło się nawet o prawdziwym pogromie. W regionie egzaminu dojrzałości nie zdał bowiem co czwarty uczeń. W samym Rzeszowie na egzaminie poległy 993 osoby. Najgorzej wypadli na matematyce.

Maturzyści mieli pod koniec sierpnia szansę na poprawę słabych not. Poprawkę mogli zdawać tylko ci uczniowie, którzy w maju przystąpili do egzaminu maturalnego z pięciu przedmiotów obowiązkowych i nie zdali tylko jednego. W części ustnej lub pisemnej. Był jeszcze jeden warunek: żaden z egzaminów obowiązkowych nie został im unieważniony np. z powodu niesamodzielnej pracy.

Najwięcej osób poprawiało matematykę, a dalej angielski i polski. Po poprawkowej maturze mówili, że pytania nie były zbyt trudne.

Dziś do szkół trafiły wyniki egzaminu poprawkowego. Potwierdziły jednak słabą wiedzę z "królowej nauk".

- Poprawkę z matury zdawały na Podkarpaciu 4354 osoby. Pozytywnie zaliczyło ją 2397 maturzystów - wylicza Dorota Hrapkowicz, asystentka dyr. OKE w Krakowie.

Tylko ci mają szansę dostać się jeszcze na studia. Większość uczelni specjalnie dla nich wydłużyło drugą turę naboru. Uniwersytet i Politechnika Rzeszowska - do 16 września, prywatne uczelnie do końca miesiąca.

Patrząc na wyniki maturalnej poprawki z trzech województw podległych OKE w Krakowie (lubelskiego, małopolskiego i podkarpackiego) są tak samo słabe. Poprawki nie zaliczyło 46,7 proc. zdających.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 19

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
aaaa
Dobre pytanie, tylko po co?

Nie po to oświata i cały świat się rozwijają, żeby nadal stosować metody sprzed 40 lat, więc daruje sobie pytanie "Jak to było", bo mało mnie to obchodzi.

Cała matura, a także zakres materiału nauczania matematyki (i kilku innych przedmiotów) w szkołach średnich powinien zostać całkowicie zmieniony. W tej chwili wszyscy, niezależnie od kierunku, czy przyszłych planów uczą się tego samego, czyli matematyki która przydać się może jedynie przyszłym inżynierom, bo 75% zapomni większość materiału rok po maturze.

Człowieku, ja nie piszę, żeby ucznia tłuc linijką po rękach tylko chcę Ci naświetlić, że kilkadziesiąt lat temu program był bardzo podobny, a ludzie jakoś liczyć i pisać potrafili, a teraz pisać nie "umi", mówić nie "umi", matematyki nie "rozumi"...

Obcokrajowcy mówią lepiej po polsku niż nie jeden młody obywatel tego kraju, mieszkający tu stale...
Myślisz, że jak pójdziesz do pracy zabraknie prądu i będziesz musiał coś policzyć w głowie czy na kartce, a nie będziesz potrafił to szefowi powiesz, że masz dys... albo nie kończyłeś studiów inżynierskich więc nie powinieneś tego umieć?!
Tak wnioskuję z Twojej wypowiedzi...

Im więcej osób bez matury i bez studiów tym mniej bezrobotnych i większe szanse na zdobycie dobrego zatrudnienia dla osób, które coś potrafią i chcą się nauczyć, a nie odwalić studia jakoś obronić tytuł i udawać wielce wykształconego. Nie chodzi mi tu o osoby mające np. technika czy jakiś zawód i dobrze działających w swojej branży, a o ćwierćinteligentów nienadających się nawet do kopania rowów.

Może biologi też powinni zaprzestać nauczać, a do lekarza pójdę, powiem że boli mnie serce, a wskażę na wątrobę.
Chemii tak samo i zmieszam dwa różne składniki pomimo iż tego się nie powinno robić.
Po co inżynierom język polski i lektury, przecież oni tylko liczą te swoje dane.
Po co mi języki obce przecież wyjadę na zmywak, a tam tego nie potrzeba.
Po co geografia, przecież Polska sąsiaduje z Australią.
Po co mi WOS przecież jak działa społeczeństwo jak działają poszczególne władze, sądy mi nie potrzeba. Nie muszę wiedzieć jak się wybiera do sejmu, senatu ilu posłów ile "kratek" mogę zakreślić.
Po co historia i to co się działo przez kilka/kilkanaście wieków na świecie.
Po co fizyka, co mnie interesują podstawowe prawa.
Najlepiej uczmy tylko religii tej jednej najlepszej i najsprawiedliwszej...
G
Gość

Pokolenie fotka.pl

masz problemy wychowawcze z dziećmi - nie klikaj!

X
XXX
Dobre pytanie, tylko po co?

Nie po to oświata i cały świat się rozwijają, żeby nadal stosować metody sprzed 40 lat, więc daruje sobie pytanie "Jak to było", bo mało mnie to obchodzi.

Cała matura, a także zakres materiału nauczania matematyki (i kilku innych przedmiotów) w szkołach średnich powinien zostać całkowicie zmieniony. W tej chwili wszyscy, niezależnie od kierunku, czy przyszłych planów uczą się tego samego, czyli matematyki która przydać się może jedynie przyszłym inżynierom, bo 75% zapomni większość materiału rok po maturze.

o czym ty bredzisz? wiesz jak matematyka rozwija umysl co w zyciu zawodowym jest bezcenne. jasnym jest, ze umyslow matematycznych jest zdecydowana mniejszosc, co nie z ienia faktu, ze matematyka musi byc obowiazkowa i kazdy powinien umiec liczyc nawet jesli pewnego poziomu nie przeskoczy. umiejetnosc liczenia to jak znajomosc ortografii... wystarczy tylko chciec sie uczyc!
d
darek

Tumany i tyle!!!! a największa wina jest po stronie rodziców, którzy mają gdzieś dzieciaka, czy się uczy czy nie. najważniejsze że kupią komórkę, kompa, podłączą Internet, dadzą 20zł na dyskotekę i mają święty spokój.
a później jakby co, to nauczyciele i szkoła są beznadziejni....

G
Gość

a dlaczego nie zdali? bo zamiast nauki w glowach jest dobre palenie, alkohol, imprezki.... i co z takich ludzi bez szkoly bedzie......

W
Wojtek

można się nauczyć ćwicząc tylko po oc skoro można pokazać papier, matematyki tak samo...

Dobre pytanie, tylko po co?

Nie po to oświata i cały świat się rozwijają, żeby nadal stosować metody sprzed 40 lat, więc daruje sobie pytanie "Jak to było", bo mało mnie to obchodzi.

Cała matura, a także zakres materiału nauczania matematyki (i kilku innych przedmiotów) w szkołach średnich powinien zostać całkowicie zmieniony. W tej chwili wszyscy, niezależnie od kierunku, czy przyszłych planów uczą się tego samego, czyli matematyki która przydać się może jedynie przyszłym inżynierom, bo 75% zapomni większość materiału rok po maturze.

a
aaaa

Jakoś mało mnie martwi, że tyle osób nie zdało, bo patrząc na arkusze to trzeba być nieźle uzdolnionym żeby oblać taką maturę, która jest śmieszna.
Winę za w największym stopniu ponoszą uczniowie, a nie szkoła czy program men'u.
Może zaczniecie znowu narzekać na maturę z matematyki?
Jakoś kilkanaście lat temu ekspedientki nie miały kas fiskalnych i kalkulatorów a liczenie doskonale im wychodziło, na maturze nie było kalkulatora tylko same tablice, a ludzie jakoś potrafili liczyć. Teraz wymyślili jakieś dys coś tam i tym się zasłaniją uczniowie i rodzice. A te papiery to jedno wielkie g... ortografii można się nauczyć ćwicząc tylko po oc skoro można pokazać papier, matematyki tak samo...
Zapytajcie się młodzieży droga jak było 40 lat temu w szkołach. Czy coś takiego jak dys... istniały i co można było dostać za błędy ortograficzne, nieznajomość tabliczki mnożenie itp.

m
mach

przynajmniej odpadł dylemat, który kierunek wybrać?

metoda jakośtobedzie nie działa

a
as

Ktoś musi się przecież opierać o łopatę

M
Meller

Kolejny powód - uczniowie . Więcej się uczyć a nie op...lać i narzekać , że nauczyciele słabi:P

o
obserwator

Matury poprawkowej nie zdała połowa uczniów?Jednym słowem burdel w oświacie!A jaka jest tego przyczyna i kto jest winien?Trzeba szukać winnych,aby sytuacja się nie powtórzyła!Więc tak:program do kitu,bo szkoła nie nadąża nauczyć i uczniowie muszą brać korepetycje.2!Program do kitu,bo nie jest jednolity dla wszystkich szkół!3.Zadania egzaminacyjne do bani,bo nie bierze się pod uwagę co szkoła nauczyła.Więcej uwag może ktoś doda?

P
Poprawkowicz

Przykre jest że taki ktoś jak 2 posty wyżej dostaje wyższe wykształcenie i rżnie wielkie panisko jako prezes danej firmy gnojąc pracowników, którzy harują od rana do nocy. Ale spokojnie, w końcu kiedyś system i takich wyj*****

K
Kamil
A ja mimo, że nie idę na studia uzyskałem 28% i zabrakło mi dosłownie 1 punktu do tych pieprzonych 30%. Na szczęście wysłałem pismo do OKE Krakow z prośbą o ponowna weryfikacje wyniku i mam nadzieję, że ta praca zostanie jeszcze raz sprawdzona bo 2x sprawdzając wyniki wyszło, że zdałem

3mam kciuki ,
b
bonifacy

Oj jak przykro ... hahahahhaha

P
Poprawkowicz

A ja mimo, że nie idę na studia uzyskałem 28% i zabrakło mi dosłownie 1 punktu do tych pieprzonych 30%. Na szczęście wysłałem pismo do OKE Krakow z prośbą o ponowna weryfikacje wyniku i mam nadzieję, że ta praca zostanie jeszcze raz sprawdzona bo 2x sprawdzając wyniki wyszło, że zdałem

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3