Mieszkańcy ul. Stawowej w Przemyślu: zburzono przejazd, z którego korzystaliśmy od kilkudziesięciu lat. Miasto szuka rozwiązania

Norbert ZiętalZaktualizowano 
- Z tego przejazdu mieszkańcy korzystali od kilkudziesięciu lat. Teraz został rozkopany. A przecież można go tak urządzić, aby był bezpieczny. Ulice, którymi mają teraz dojeżdżać, są w fatalnym stanie — mówi radny Maciej Kamiński. Norbert Ziętal
PKP zlikwidowały przejazd przez tory, który od wielu lat był wykorzystywany przez mieszkańców ul. Stawowej w Przemyślu. Teraz muszą nadrabiać 4 - 5 km, aby m.in. dojść do przystanku autobusowego. Władze Przemyśla, które interesowały się w tej sprawie w PKP, twierdzą że przejazd był samowolką i został zlikwidowany ze względów bezpieczeństwa.

Ulice Stawową i Przemysłową w Przemyślu od krótkiej ul. Tarniowej, łącznika z ul. Sielecką, rozdzielają tory kolejowe linii 102. Od kilkudziesięciu lat w tym miejscu był przejazd, z którego korzystali piesi oraz mieszkańcy dojeżdżający samochodami do domów czy maszynami do pól. W ciągu tych kilkudziesięciu lat przejazd był kilkukrotnie zagradzany blokadami, które szybko było niszczone. Około miesiąca temu kolej rozkopała ziemno-kamienny nasyp, a na drodze ustawione zostały metalowe słupki.

POLECAMY: Kierowcy z Przemyśla: Miasto musi wreszcie coś zrobić z tym niebezpiecznym skrzyżowaniem

- Zostaliśmy odcięci od świata, a przynajmniej znacznie nam utrudniono połączenie z nim — narzekają mieszkańcy.

Stracili drogę do ul. Sieleckiej, do przystanku autobusowego. Teraz muszą nadrabiać cztery-pięć kilometrów, aby do Sieleckiej dojść ul. Ułańską. Ta jest miejską ulicą tylko z nazwy, gdyż bardziej przypomina zaniedbaną drogę wiejską.

- Mieszkańcy zwrócili się do mnie z prośbą o interwencję. Pojechałem na miejsce i rzeczywiście, trudno odmówić racji mieszkańcom. Ten przejazd powinien być utrzymany w tym miejscu, być może poprawiony, aby był bardziej bezpieczny. Tym bardziej że tą linią od bardzo dawna nie jeżdżą żadne pociągi

— mówi Maciej Kamiński, radny miejski Prawa i Sprawiedliwości w Przemyślu.

Faktycznie, ostatnie regularne kursy linią 102 skończyły się w 1994 r. Obecnie tylko sporadycznie jeżdżą tymi torami drezyny kolejowe.

Radny Kamiński, po spotkaniu z kilkudziesięcioma mieszkańcami tego rejonu Przemyśla, skierował interpelację do prezydenta Przemyśla Wojciecha Bakuna.

„Dlaczego przez tyle lat przejazd był otwarty i co było powodem jego zamknięcia? Jeśli był on niezgodny z prawem, to czy ktoś odpowie za to, że funkcjonował? Czy zamknięcie tego przejazdu dla pojazdów mechanicznych nie spowoduje braku dojazdu straży pożarnej, pogotowia ratunkowego itp? Jeśli tak będzie, to kto poniesie za to odpowiedzialność, jeśli komuś nie zostanie udzielona pomoc? Kto odpowiada, według dzisiejszych przepisów prawa, za teren bezpośrednio, w obszarze kilku metrów od przejazdu” - o te sprawy w interpelacji dopytuje radny Kamiński.

PRZECZYTAJ TEŻ: Radny Maciej Kamiński: w pustej kamienicy w centrum Przemyśla mogą być szczury

Zapytał również o to, czy tą trasą jeżdżą pociągi. Jeszcze nie otrzymał odpowiedzi na swoją interpelację.

- Około miesiąca temu PKP robiła przegląd swojej infrastruktury. Pracownicy stwierdzili, że ten przejazd prawnie nie istnieje od 1986 r. Ze względów bezpieczeństwa rozkopali go. Jest to również związane z tym, że PKP Intercity zacznie użytkować myjnię wagonów, która znajduje się ok. 50 metrów do tego przejazdu. Wtedy będą tymi torami jeździć pociągi. Całość jest terenem kolejowym, w tym miejscu nie może być przejazdu. De facto jest to jedyna droga komunikacyjna dla osób tutaj mieszkających lub mających pola. Rozmawialiśmy z władzami kolejowymi i nie ma możliwości urządzenia w tym miejscu przejazdu — mówi Witold Wołczyk, rzecznik prezydenta Przemyśla.

Co w tej sytuacji?

- Jedyną drogą jest ul. Ułańska, obecnie nieprzejezdna dla samochodów. Będziemy się starali, jak najszybciej, poprawić jej stan — dodaje Wołczyk.


ZOBACZ TEŻ: Podziemna Trasa Turystyczna w Przemyślu będzie jeszcze piękniejsza

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
.wafel

Panie Kamiński weź się pan w końcu za myślenie i robotę, a nie szukasz pan jak p. Bakunowi wytykać błędy i stare jeszcze nie rozwiązane problemy. Typowe myślenie PiSiora

M
Michasia

Gwałt po Przemysku,przejazd był NIELEGALNY więc w czym problem?,miasto niech się wywiązuje z swoich zadań i zrobi drogę mieszkańcom .Jak by doszło do wypadku na tym dzikim przejeździe to winne było by PKP.

G
Gość

Typowo polskie nowego jeszcze niema a starego już niema. To tak jak z rzeszowskim lodowiskiem

A
Ali i Muhammad

Bierzcie przykład z arabstwa ze strefy Gazy.

Róbcie podkop !

G
Gość
2019-06-13T18:53:18 02:00, Pjoter:

A ja chce łącznik Grunwaldzka - 3Maja przecinający osiedle Glazera.

Mowisz i masz!! eroposel Rzonca zrobi ci to i jeszcze w pakiecie most na sanie dorzuci!!!!!!

P
Pjoter

A ja chce łącznik Grunwaldzka - 3Maja przecinający osiedle Glazera.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3