Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nauczanie zdalne: Polska zamknęła dzieci w domach na długo. W innych krajach krótsza nauka zdalna

asz
Nauczanie zdalne w Polsce trwa niemal najdłużej, w porównaniu do innych europejskich krajów. Zamknięcie dzieci w domach coraz bardziej odbija się negatywnie na ich psychice.
Nauczanie zdalne w Polsce trwa niemal najdłużej, w porównaniu do innych europejskich krajów. Zamknięcie dzieci w domach coraz bardziej odbija się negatywnie na ich psychice. istock.com
Jak podaje DGP, Polska jest jednym z europejskich krajów, w których nauczanie zdalne i zamknięcie dzieci w domach trwa najdłużej. Według danych UNESCO, tylko cztery inne kraje zamknęły szkoły na dłużej. Stan psychiczny uczniów przez nauczanie zdalne stale się pogarsza, rosną także obawy rodziców.

Nauczanie zdalne: Polska jednym z krajów, które na długo zamknęły dzieci w domach

Dane, na które powołuje się DGP, wskazują, że nauczanie zdalne w Europie najdłużej trwa w:

  • Macedonii – 43 tygodnie,
  • Bośni i Hercegowinie – 38 tygodni,
  • Słowacji – 37 tygodni,
  • Łotwie – 36 tygodni,
  • Polsce – 35 tygodni.

Zgodnie z tym, co mówił minister zdrowia Adam Niedzielski, najwcześniej do szkół mogą wrócić uczniowie klas I-III, ale i tak może to nastąpić dopiero pod koniec kwietnia. Niewykluczone jest też, że powrót do szkół będzie w modelu hybrydowym. Kiedy do szkół wrócą starsze roczniki – nie wiadomo. Dla tegorocznych maturzystów to właściwie bez znaczenia, bo ich rok szkolny kończy się w kwietniu.

Psychika dzieci cierpi przez nauczanie zdalne, rosną obawy rodziców

Nauczanie zdalne i zamknięcie dzieci w domach przynosi negatywne skutki. Kondycja psychiczna uczniów stale się pogarsza, co wykazują kolejne wyniki badań, a potwierdza to raport Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej przygotowany na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki. Jak czytamy w raporcie:

Po wielu miesiącach epidemii i nauczania zdalnego mniej niż połowa uczniów dobrze sobie radzi z sytuacją. Widoczne jest, że dziewczęta gorzej psychicznie znoszą trudy związane z przedłużającym się stanem izolacji. Z osłabioną kondycją psychiczną wiąże się podwyższona depresyjność, częściej odczuwane poczucie osamotnienia, irytacji i braku energii, a także większa ilość problemów z nauką zdalną i silniejsze przeżywanie stresu szkolnego.

Jesienią 2020 r., podczas drugiej fali pandemii:

  • ponad 77 proc. rodziców obawiało się negatywnego wpływu obecnej sytuacji na psychikę dzieci,
  • 76 proc. rodziców obawiało się uzależnienia dzieci od internetu,
  • 65 proc. rodziców miało obawy, że dzieci nie dadzą sobie rady z obowiązkami szkolnymi.

Jedną z rekomendacji zawartych w raporcie jest jak najszybszy powrót wszystkich uczniów do nauczania stacjonarnego, choćby w formie hybrydowej i pojedynczych regionach, jeśli sytuacja epidemiologiczna nie pozwoli na to w całej Polsce.

Źródła: Dziennik Gazeta Prawna, raport Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24