Przypomnijmy, budowa obwodnicy realizowana była dwoma kontraktami.
- Jeden z 8 lutego 2010 r. z konsorcjum firm z Eurovia Polska S.A. na czele, obejmował budowę obwodnicy. Drugi z 24 maja 2010 r. z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych INTERCOR sp. z o.o. obejmował budowę wiaduktów w ciągu dróg i linii kolejowych kolidujących z budowaną obwodnicą Jarosławia – wyjaśnia Bartosz Wysoki z rzeszowskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Łączny koszt tej jednej z najdroższych inwestycji w naszym regionie. kosztowała prawie 432 mln zł. W tym 178 mln zł pochodziło z funduszy unijnych. Inwestycja dofinansowana jest z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Jeśli chodzi o inwestycje drogowe, to droższa jest tylko budowa Autostrady A4.
Na obwodnica Jarosławia trwają odbiory techniczne. Będzie ona drogą krajową klasy GP – czyli drogą główną ruchu przyspieszonego. Ma ona długość 11,31 km długości i zlokalizowana jest na terenie gmin: Pawłosiów, Gminy Miejskiej Jarosław oraz Gminy Jarosław. Początek obwodnicy znajduje się w miejscowości Tywonia, koniec w miejscowości Tuczempy.
- W ramach tej inwestycji powstały drogi dojazdowe o łącznej długości 10 km oraz obiekty inżynierskie, w tym 5 wiaduktów, 3 mosty, 4 przejazdy gospodarcze, przepusty, mury oporowe, ekrany akustyczne oraz przejścia dla płazów i małych zwierząt – wylicza B. Wysoki z rzeszowskiego Oddziału GDDKiA.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?