reklama

Pasażerowie MPK Rzeszów nie chcą likwidacji kursów autobusów

Bartosz GubernatZaktualizowano 
Archiwum
Pasażerowie MPK Rzeszów protestują przeciwko zapowiadanej likwidacji linii nr 47.

Więcej zmian

Więcej zmian

Poza "47", od sierpnia MPK zawiesza jeszcze kursy linii "7", "14" i "27". Z kolei autobusy linii "2" będą jeździć od ul. Bardowskiego do zajezdni MPK przy ul. Lubelskiej. "4" pojedzie z ul. warszawskiej tylko do stacji paliw w Krasnem, a "20" z ul. Bardowskiego do Rudnej Wielkiej, pomijając Pogwizdów Nowy.

Trasa 47-ki zaczyna się przy ul. Kopisto, w rejonie Uniwersytetu Rzeszowskiego. Następnie autobus jedzie ul. Podwisłocze, Dąbrowskiego, Cieplińskiego i Warszawską w kierunku Miłocina. Tu wjeżdża do gminy Głogów Młp., gdzie przez Pogwizdów Nowy i Zaczernie dojeżdża do Rogoźnicy. W specjalnej strefie ekonomicznej na 40 hektarach dział tu 19 zakładów zatrudniających 1400 osób. Wiele z nich, szczególnie pracowników Zelmeru do pracy dojeżdża autobusem. Od 1 sierpnia Zarząd Transportu Miejskiego zamierza zlikwidować wszystkie podmiejskie linie, dojeżdżające do gmin, z którymi nie ma podpisanych umów.

- Tym sposobem tracimy jedyną możliwość dojazdu do pracy. Samochodów nie mamy, na taksówki nas nie stać. Słyszeliśmy, że ZTM zamyka linię, bo jest nierentowna, ale to nie prawda. Do pracy, a później do domu jeździ tym autobusem regularnie 30-40 osób - mówi pracownik Zelmeru.

W mieście likwidację podmiejskich kursów tłumaczą potężnymi wydatkami. Miesięcznie nierentowne kursy na wieś przynoszą MPK 150-200 tys. zł strat. W przypadku linii "47" większy problem to groźba utraty unijnej dotacji na wart ponad 400 mln zł program transportowy. Aby jej nie stracić MPK może jeździć tylko do gmin, z którymi ma podpisane umowy, czyli Świlczy i Tyczyna.

- Ale to także nietrafiony argument. Rzeszów nie ma umowy z gminą Głogów Młp., ale tym autobusem jeżdżą do pracy rzeszowianie, a nie mieszkańcy sąsiedniej gminy. Dlaczego więc mamy cierpieć za brak współpracy samorządów? - pyta nasz Czytelnik.

W Zarządzie Transportu Miejskiego zapewniają, że linia może pozostać, ale tylko pod warunkiem podpisania umowy na przewozy. Jeśli nie zechce podpisać jej gmina Głogów Młp., może to zrobić np. Zelmer. Ponieważ Głogów należy do związku gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa, które obsługują autobusy MKS, ta możliwość odpada. Co na to Zelmer?

- Rozmawialiśmy o podtrzymaniu linii z MPK, ale koszty są zbyt wysokie i nie zdecydowaliśmy się dofinansować przewozów. Poprosiliśmy o pomoc prezydenta Rzeszowa, marszałka województwa oraz burmistrza Głogowa Młp. i prezesa RARR, w którego strefie działają fabryki, w tym nasza. Liczymy, ze ich interwencja wpłynie na decyzje przewoźnika - mówi Agnieszka Grabowska z Zelmeru.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

z
zombi

nalezy w pierwszej kolejności zlikwidować ta kolesiowską firme ZTM.

m
mariusz

Najlepsze z tego jest to że np.4 jeżdzi tylko do stacji paliw i praktycznie straciła ok.70% klientów.To ciekawe jak ta linia ma na siebie zarobić.A póżniej płaczą że MPK jest nierentowne.Niestety to jest właśnie Polska

p
pasażer

Takich jaj jakie funduje od 1 sierpnia pasażerom MPK od lat chyba nie było.

Oto przykłady:

Linia nr 2 pojedzie 8 przystanków w tym większośc w mieście po zatłoczonych i zakornowanych ulicach:
Bardowskiego
Plac Wolności
Piłsudskiego Urząd Wojewódzki
Marszałkowska osiedle
Lubelska szpital
Lubelska kościół
Lubelska górka
Lubelska "Agrohurt"

Żeby było śmieszniej linia ta ma kursować 9 raz na dzień w dni robocze i aż bagatela ... !!!! aż 5 razy dziennie w soboty i niedziele. Ciekawe komu sie to będzie opłacać ...????

Linia nr 20 na wieś pojedzie nieco dalej i więcej przystanków bo będzie ich miało aż 11, w tym najwięcej w Rzeszowie. W dzień roboczy na wieś linia ta pojedzie aż 10 razy a w soboty i niedziele aż 6 razy !!!!! Co za konkurencyjne kursy - TYPOWE LINIE KOMERCYJNE Chciałbym tez zaznaczyć że przystanek MIłocin wieś znajduje się w gminie Głogów Młp. a autobus ma się tam zatrzymywać. Czyżby byli niektórzy lepsi i gorsi ???? Miały autobusy nie zatrzymywac się na przystankach w Gminie Głogów Młp. SPRAWA NIEZGODNA Z KONSTYTUCJĄ - PASAŻEROWIE TRAKTOWANI SĄ JAKO LEPSI I GORSI !!!!! Ciekawe też gdzie będzie nawrcać ta linia koło kościoła w Rudnej Wielkiej (szkoła) ??? Tam jest niebezpieczne skrzyżowanie. Kto wydał pozwolenie na nawrcanie tam autobusó MPK ?????

a
amapik
"Aby jej nie stracić MPK może jeździć tylko do gmin, z którymi ma podpisane umowy, czyli Świlczy i Tyczyna." - czyli na lotnisko w Jasionce linia "L" też nie będzie kursować, bo mpk o ile mi wiadomo nie ma umowy z gminą Trzebownisko? Super!!! Panie Kaziu z MKS nie śpij Pan tylko działaj. Krygowski z tym swoim komunistycznym mpk i tak wkrótce odejdzie do lamusa

Trochę rozjaśnię Twoją niewiedzę. MPK nie ma podpisanej umowy z gminą Trzebownisko, ale ku Twojej rozpaczy, ma podpisaną umowę z portem lotniczym w Jasionce. I kursować może i będzie!
a
anty-mpk

"Aby jej nie stracić MPK może jeździć tylko do gmin, z którymi ma podpisane umowy, czyli Świlczy i Tyczyna." - czyli na lotnisko w Jasionce linia "L" też nie będzie kursować, bo mpk o ile mi wiadomo nie ma umowy z gminą Trzebownisko? Super!!! Panie Kaziu z MKS nie śpij Pan tylko działaj. Krygowski z tym swoim komunistycznym mpk i tak wkrótce odejdzie do lamusa

p
pracownik

Zrobić tak żeby autobus jechał normalnie do Miłocina tzn zatrzymywał się na wszystkich przystankach na terenie miasta a od Miłocina musiałby zatrzymać się dopiero koło Zelmeru i z powrotem tak samo .

k
krzysztof

MKS równie dobrze może obsłużyć Zelmer. Wystarczy, że zrobią linię 247 i puszczą autobus z Dworca PKS do Zelmeru.
Mieszkańcy okolicznych gmin własnym portfelem oraz reprezentami władz wybrali firmę komunikacyjną MKS do obsługi.

M
Mariusz

Jestetm całkwicie za likwidającją MPK poza miasto !!!! Autobusy te mają fatalny rozkład jazdy !!!!! Jak np. z Pogwizdowa Nowego można się dostać do pracy na godzinę 7 rano w niedzielę ???? NIE MOŻNA bo MPK tak rano nie jeździ !!!!! I to ma być miejscowośc która miała być przyłączona do Rzeszowa 5 km. za Rzeszowem !!!!!!!
Dlaczego wszystkie linie MPK spoza miasta kończą kursy na Bardowskiego ??? MKS jeździ nieco dalej, a co MPK nie stać na to ???? Np linią 207 mozna dojechać do szpitala na Lwowskiej, linią nr 220 można dojechać do Tesco !!!!!
Dawniej zawsze korzystałem z usług MPK ale teraz już zrezygnowałem, bo to nie ma sensu. Nie dość że drogie bilety (jedne z najdroższych w kraju), do tego niezbyt kulturalni kierowcy, autobusy oblepione plakatami że nic na zewnątrz nie widać !!!!!

MPK to autoby miejskie i powinnny kursować po mieście, MKS to komunikacja gminna i powinna kursować poza miasto !!!!!! BARDZO DOBRZE ŻE JEST KONKURENCJA A MPK NIE JEST MONOPOLISTĄ !!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3