Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pieniądze unijne na obwodnicę Leżajska są już zarezerwowane, ale jeszcze nie są przyznane

Małgorzata Motor
sxc.hu
Leżajska obwodnica znalazła się w zaktualizowanej liście projektów indywidualnych do unijnych programów. - Ministerstwo Rozwoju Regionalnego uznało, że ta inwestycja jest ważna dla rozwoju kraju - usłyszeliśmy w resorcie.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zaktualizowało listę projektów indywidualnych do unijnych programów Infrastruktura i Środowisko, Innowacyjna Gospodarka oraz Rozwój Polski Wschodniej. Projekty indywidualne to najważniejsze inwestycje, które w najbliższych latach mają szansę na otrzymanie dofinansowania z pieniędzy unijnych bez konieczności udziału w konkursie. Wśród nich znalazła się budowa obwodnicy Leżajsk w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Przemyśl.

Co to oznacza w praktyce? - Pieniądze unijne na tę inwestycje zostały zarezerwowane, ale jeszcze nie zostały przyznane. To taka forma kredytu zaufania. Pieniądze będą przyznane dopiero po podpisaniu umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie. Dojdzie do tego dopiero wtedy, kiedy nam ona zagwarantuje, że inwestycję zakończy i zdoła się z niej rozliczyć do 2015 r. Teraz więc wszystko w ich rękach - wyjaśnia Anna Konik - Żurawska, rzecznik prasowy MRR.

A na jakim etapie są drogowcy? Uzyskali pozwolenie na budowę leżajskiej obwodnicy jeszcze w tamtym roku. Wojewoda z datą 28 grudnia 2009 r. wydał pozwolenie na budowę pierwszego etapu drogi. Decyzji tej nadał rygor natychmiastowej wykonalności.

- Jesteśmy gotowi ogłosić przetarg na realizację obwodnicy Leżajska, jednak może to nastąpić dopiero w chwili uzyskania zapewnienia finansowania - zapewniała nas ostatnio Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA w Rzeszowie.

Tymczasem trwa już procedura wykupu terenów pod inwestycję, którą prowadzi Urząd Województwa Podkarpackiego, a na którą GDDKiA posiada pieniądze.

Obwodnica z nowoczesnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi. Będą dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowania, wiadukty, ronda i ekrany akustyczne

Pierwszy odcinek obwodnicy będzie zaczynał się po stronie południowej miasta na skraju lasu wierzawickiego. Dalej przebiegać będzie na zachód w kierunku skrzyżowania drogi wojewódzkiej Leżajsk - Łańcut i drogi do Grodziska. Tu powstanie pierwsze skrzyżowanie bezkolizyjne. Następnie prowadzić będzie w kierunku wieży telekomunikacyjnej do przedłużenia ulic Wł. Jagiełły i M. Curie-Skłodowskiej. Pierwszy odcinek obwodnicy będzie liczył 4,1 km.

Drugi etap drogi zacznie się od zakończenia pierwszego odcinka i pobiegnie w kierunku północnym, mijając po stronie zachodniej miasto i osiedla leśników oraz służby zdrowia, skrzyżuje się wiaduktem z torami PKP i połączy z drogą krajową nr 77. Cały węzeł drogowy łącznie z wiaduktem nad torami nazwany zostanie węzłem "Las Klasztorny".

Budowa pierwszego etapu pochłonie ok. 72 mln zł i przewidziana jest na lata 2010 - 2012, a budowa drugiego etapu za ok. 100 mln zł - na lata 2012 - 2013. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24