Pierwszy krok do budowy ronda na Placu Konstytucji w Przemyślu

Norbert Ziętal
Pl. Konstytucji to „wąskie gardło” komunikacyjne w Przemyślu. Od lat nie władze miejskie nie mają pomysłu na rozwiązanie tego problemu. Teraz zbadają, czy budowa w tym miejscu ronda ma sens.
Pl. Konstytucji to „wąskie gardło” komunikacyjne w Przemyślu. Od lat nie władze miejskie nie mają pomysłu na rozwiązanie tego problemu. Teraz zbadają, czy budowa w tym miejscu ronda ma sens. Norbert Ziętal
Radni miejscy Przemyśla zdecydowali, że konieczne jest wykonanie analizy techniczno - ekonomicznej przebudowy skrzyżowania na Pl. Konstytucji na rondo

Pl. Konstytucji to obecnie jedno z „wąskich gardeł” komunikacyjnych Przemyśla. Zwłaszcza jego zachodniej części. Krzyżują się tutaj drogi mieszkańców kilku dużych osiedli.

Rano i popołudniami tworzą się w tym miejscu duże korki. W szczególnie trudnej sytuacji są kierowcy jadący ul. Krasińskiego. Często zdarzają się sytuacje, że podczas zmiany świateł skrzyżowanie zdąży przejechać zaledwie jeden samochód wyjeżdżający z tej ulicy.

Udało się zebrać 911 podpisów poparcia

Pod koniec września Ewa Sawicka, radna miejska Platformy Obywatelskiej, zainicjowała akcję zbierania podpisów pod projektem uchwały w sprawie budowy ronda. Pomysł swoimi podpisami poparło 911 mieszkańców Przemyśla. Został on przedstawiony Radzie Miejskiej.

- Proponujemy władzom miejskim rozwiązanie problemu komunikacyjnego. To inicjatywa poparta głosami 911 mieszkańców, których trudno zignorować. Po wybudowaniu drogi obwodowej problemy komunikacyjne wschodniej części miasta zostały rozwiązane. Natomiast zaniechanie budowy mostu w ciągu ul. Rzecznej powoduje, że w dalszym część zachodnia część miasta jest sparaliżowana. Brak realizacji tej inwestycji, w powiązaniu z komunikacją od ul. Jagiellońskiej, skutkuje dużymi utrudnienie ruchu w tej części miasta. Rondo poprawiłoby również bezpieczeństwo na tym skrzyżowaniu - uzasadniał Wojciech Błachowicz, radny PO. Rondo w tym miejscu umożliwiłoby możliwość skrętu samochodom jadącym ul. 3 Maja w ul. Krasińskiego. Teraz jest to niemożliwe.

Zbadają ruch i możliwość budowy ronda

- Obecnie drożność przez to skrzyżowanie jest zerowa. Mieszkańcy kilku osiedli mają problem z przejechaniem go, rano, gdy jadą do pracy i po południu, gdy wracają do domu. Poprzez zator w tym miejscu powstaje jeszcze większy smog w mieście. Funkcjonujące w tym miejscu rozwiązanie jest coraz bardziej uciążliwe. Czy prezydent ma inne rozwiązanie niż rondo?

- dziwił się Tomasz Schabowski, radny PO.

Ostatecznie większość przemyskich radnych zagłosowała za zobowiązaniem prezydenta do rozpoczęcia „procesu inwestycyjnego” budowy ronda. Jego pierwszym elementem będzie analiza techniczno - ekonomiczna ruchu samochodów i pieszych w tym miejscu i zasadności budowy ronda.


ZOBACZ TEŻ: W Przemyślu powstaje tor do miniżużla

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 07.12.2017 o 08:57, OK napisał:

Rondo pomoże tym z Krasińskiego - wjadą pierwsi, za nimi Ci z 3-go Maja a Ci z Grunwaldzkiej nie wjadą, gdyż z Kasińskiego i z 3-go Maja rano jest taki ruch, że ..... z Grunwaldzkiej będzie cudem można wjechać. Myślę, że to będzie główny powód negatywnej opinii (opracowań, raportu itd.)Jeżeli zrobią rondo bez świateł i jeden pas to wszystko się zakorkuje. Jeżeli zrobią dwa pasy to będzie w X$%@^#%$ stłuczek, gdyż niektórzy kierowcy mają duży problem z poruszaniem się po rondzie. Cóż z tego, że np. na Lwowskiej przy C(i)astoramie są wyznaczone pasy do jazdy w prawo i na wprost , gdy baranki jeżdżą zewnętrznym pasem do około lub w lewo.

zanim mi wjedziesz pod auto na rondzie przy Castoramie to pomysl o tym ,ze ja wjezdzajac na to rondo od Castoramy lub od Batorego NIE MAM ŻADNYCH OGRANICZEŃ NAKAZUJĄCYCH  JAZDE NA WPROST LUB LEWO ALBO NA WPROST LUB W PRAWO ........MOGĘ ZApier***AC W KÓŁKO PO RONDZIE DO ZNUDZENIA LUB DOPÓKI TAKI JAK TY NIE Wpier***I MI SIE POD AUTO...niejaki były naczelnik wydziału komunikacji wymyslił ten projekt ruchu i skasował za niego polish cash a powinien dostać kopa w dupę ....

G
Gość
W dniu 06.12.2017 o 17:51, cyklista napisał:

Popieram koncepcję nowego mostu np.na wysokości os.Kmiecie lub jeszcze dalej.Ułatwień i usprawnień w ciągu komunikacyjnym byłoby sporo.Słuszna idea 

+

niestety klecha z kosciola nie wyraził zgody na most przez Rzeczna bo mu parafie podziela i kasa bedzie z kopertowki mniejsza ....

R
Robert

Udrożnić ul.Jagiellońska i ustawienie świateł od mostu do słowackiego. Dziś często jest tak że przy zielonym świetle na moście auta i tak nie mogą się ruszyć bo przez zle ustawione światła zablokowany jest odcinek do ul. wodnej. Tylko elastyczna synchronizacja świateł i budowa przejscia pod lub nadziemnego dla pieszych na jagiellońskiej realnie upłynni ruch. 

W dniu 06.12.2017 o 16:57, Gość napisał:

Rondo już tu było i widać nie sprawdziło się (samochody z mostu i na most z 3-go maja jada non stop ) .911 głosów na 40 tyś mieszkańców miasta to trochę mało aby przebudowywać skrzyżowanie i trwonić setki tyś złotych (oby tylko) - może wypadało by zmniejszyć wysepke dla pieszych miedzy krasinskiego a 3-go maja i tam zrobić dodatkowy pas którym samochody jadące prosto nie byłyby blokowane przez te jadace na most które przy zielonym mogą wjechać już na skrzyżowanie i tam oczekiwać.

 

A
Adi

W rzeczy samej, proste rozwiązanie zamiast kombinacji z rondem, bowiem cały ruch wstrzymują swiatła na moście a nie opisywane skrzyzowanie. Budowa ronda w żaden sposób nie zmieni liczby samochodów jakie mogą przejechac przez most w czasie 1 zmiany swiateł na ul.Jagiellońskiej. Szwankuje synchronizacja świateł na całej ulicy jagiellońskiej i rondo nie ma z tym nic wspólnego.

W dniu 06.12.2017 o 16:57, Gość napisał:

Rondo już tu było i widać nie sprawdziło się (samochody z mostu i na most z 3-go maja jada non stop ) .911 głosów na 40 tyś mieszkańców miasta to trochę mało aby przebudowywać skrzyżowanie i trwonić setki tyś złotych (oby tylko) - może wypadało by zmniejszyć wysepke dla pieszych miedzy krasinskiego a 3-go maja i tam zrobić dodatkowy pas którym samochody jadące prosto nie byłyby blokowane przez te jadace na most które przy zielonym mogą wjechać już na skrzyżowanie i tam oczekiwać.

 

k
kat

911 głosow to brzmi tak okazala na 45 tys mieszkanców, no a jak sie nie sprawdzi ? podobnie jak boiska do gry w siatkówkę.

Kto odpowiadac bedzie za to?

E
Ed

Jak to PO sie troszczy o ludzi......

J
Jolka

Rondo jak najbardziej tylko o jednym pasie ruchu bo przemyskie barany znowu będą robić cuda jak na innych rondach w Przemyślu.

P
Paweł

Ciekawe hmm pytanie dlaczego kiedyś zmieniono rondo na światła, może do tej analizy warto by najpierw zaglądnąć?
Poszukajcie sami zdjęć z lat 70tych tego skrzyżowania. Tam już było rondo.

O
OK

Rondo pomoże tym z Krasińskiego - wjadą pierwsi, za nimi Ci z 3-go Maja a Ci z Grunwaldzkiej nie wjadą, gdyż z Kasińskiego i z 3-go Maja rano jest taki ruch, że ..... z Grunwaldzkiej będzie cudem można wjechać. Myślę, że to będzie główny powód negatywnej opinii (opracowań, raportu itd.)

Jeżeli zrobią rondo bez świateł i jeden pas to wszystko się zakorkuje. Jeżeli zrobią dwa pasy to będzie w X$%@^#%$ stłuczek, gdyż niektórzy kierowcy mają duży problem z poruszaniem się po rondzie. Cóż z tego, że np. na Lwowskiej przy C(i)astoramie są wyznaczone pasy do jazdy w prawo i na wprost , gdy baranki jeżdżą zewnętrznym pasem do około lub w lewo.

A
Ap
W dniu 06.12.2017 o 15:34, 1200 napisał:

W namiocie na polach bym wolał mieszkać jak w tym ukraińskim Przemysłu i tymi jebniętymi tam ludziami. Tyle w temacie -)

Biedny głupek.
z
zumi

Bardzo dobry pomysł. Nowoczesne rondo z sygnalizacją jest najlepszym rozwiązaniem, wbrew negatywnej opinii wszystkich malkontentów, którzy przypominają o istnieniu ronda w tym miejscu kiedyś. Miasto się rozwinęło, aut przybyło, sytuacja się zmieniła. Idźmy do przodu :) !

c
cyklista
W dniu 06.12.2017 o 17:26, Gość napisał:

Bez budowy nowego mostu na wysokości n.p. osiedla Kmiecie i dalej drogi obwodowej w kierunku ronda na ulicy Słowackiego nowe rondo na Placu Konstytucji i tak niewiele da.Piszę to jako zawodowy kierowca który codziennie po mieście jeździ.Niestety wieloletnie spychanie planów budowy nowego mostu teraz mści się.Obawiam się jednak że jeśli dojdzie do budowy ronda to miasto znowu zafunduje nam g...o z wąskimi drogami wjazdowymi na i wyjazdowymi z ronda dla aut osobowych nie myśląc o dużych pojazdach typu autobus czy tir które po prostu w wielu miejscach nie mieszczą się i niszczą krawężniki i sobie opony.

 

Popieram koncepcję nowego mostu np.na wysokości os.Kmiecie lub jeszcze dalej.Ułatwień i usprawnień w ciągu komunikacyjnym byłoby sporo.Słuszna idea
 

G
Gość

Bez budowy nowego mostu na wysokości n.p. osiedla Kmiecie i dalej drogi obwodowej w kierunku ronda na ulicy Słowackiego nowe rondo na Placu Konstytucji i tak niewiele da.Piszę to jako zawodowy kierowca który codziennie po mieście jeździ.Niestety wieloletnie spychanie planów budowy nowego mostu teraz mści się.Obawiam się jednak że jeśli dojdzie do budowy ronda to miasto znowu zafunduje nam g...o z wąskimi drogami wjazdowymi na i wyjazdowymi z ronda dla aut osobowych nie myśląc o dużych pojazdach typu autobus czy tir które po prostu w wielu miejscach nie mieszczą się i niszczą krawężniki i sobie opony.

 

B
Bartek

Tu by się przydało obejście od północnej strony miasta czyli połączyć grunwaldzką z 3go maja np gdzieś na wysokości końca serpentyn i jednak przeprawa na tej rzecznej albo chociażby na wys Ostrowa w kier Prałkowiec. Zamiast tego wybudowano drogę do Nehrybki po której hula wiatr i żadnych problemów komunikacyjnych nie rozwiązuje

G
Gość

Rondo już tu było i widać nie sprawdziło się (samochody z mostu i na most z 3-go maja jada non stop ) .911 głosów na 40 tyś mieszkańców miasta to trochę mało aby przebudowywać skrzyżowanie i trwonić setki tyś złotych (oby tylko) - może wypadało by zmniejszyć wysepke dla pieszych miedzy krasinskiego a 3-go maja i tam zrobić dodatkowy pas którym samochody jadące prosto nie byłyby blokowane przez te jadace na most które przy zielonym mogą wjechać już na skrzyżowanie i tam oczekiwać.

Dodaj ogłoszenie