Po Podkarpaciu będą jeździły dwa nowe dwuczłonowe szynobusy o napędzie spalinowym

Beata Terczyńska

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Szynobusy, które kupił podkarpacki samorząd, wyposażone są w system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED i wewnętrznymi monitorami. Dodatkowo m.in. w defibrylator i klimatyzację.

- Bardzo się cieszymy z nowych pojazdów, które wzbogacą ofertę Przewozów Regionalnych w naszym województwie - tak podczas uroczystości przekazania do użytku nowych szynobusów mówił Władysław Ortyl, marszałek województwa. - To pociągi bezpieczne, komfortowe, nowoczesne, z odpowiednimi rozwiązaniami dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. Chcielibyśmy aby ten rodzaj transportu coraz bardziej się rozwijał. Myślimy o kolejnych zakupach.

Nowe szynobusy będą jeździć po Podkarpaciu. Zobacz zdjęcia z...

Szynobusy zostały kupione dzięki projektowi z RPO.

Zbigniew Konieczek, prezes zarządu w firmie Newag specjalizującej się w produkcji i modernizacji taboru szynowego podkreśla, że jest to zespół trakcyjny w pełni zgodny z wszystkimi restrykcyjnymi europejskimi normami. - Każdy pojazd zmieści 257 pasażerów - wylicza. - Ma 115 miejsc siedzących.

Dwuczłonowe pojazdy są długie na 43 m. Mają 4 drzwi wejściowych (po 2 na stronę), co ułatwia szybkie wsiadanie i wysiadanie. - Siedzenia przystosowane są do ładowania urządzeń mobilnych, działa internet - zwraca uwagę Zbigniew Konieczek.

Szynobusy wyposażone są w system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED i wewnętrznymi monitorami. Dodatkowo m.in. w defibrylator i klimatyzację. Maksymalna prędkość, jaką mogą osiągnąć te pojazdy to ok. 130 km/h.

- Obecnie dostarczone pociągi będą jeździly z Rzeszowa do Lublina. Z tym, że na razie mają kursować do Rozwadowa, gdyż na dalszej trasie jeszcze około roku potrwają roboty kolejowe - mówi Jerzy Churawski, dyrektor podkarpackiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Dodaje, że są to jedne z najnowocześniejszych pociągów w taborze, choć nie ustępują im dostarczone niedawno elektryczne. - Dziś nowy tabor to 80 procent pociągów uruchamianych w ciągu dobry - dodaje. - Do końca maja dojdą nam jeszcze 4 pojazdy elektryczne. Teoretycznie będzie nam brakowało 5 pociągów, by tabor był wymieniony w 100 procentach.

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie