Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podkarpackie – inwestycje na przejściach granicznych

Józef Lonczak
O koniecznych inwestycjach na przejściach granicznych zastanawiano się w czwartek u wojewody.
O koniecznych inwestycjach na przejściach granicznych zastanawiano się w czwartek u wojewody.
Czwartkowe kolegium doradcze wojewody poświęcone było ocenie stanu realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych na przejściach granicznych.

 

W spotkaniu zwołanym przez wojewodę Mirosława Karapytę wzięli udział przedstawiciele Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej, policji, Państwowej Straży Pożarnej, dyrekcji Portu Lotniczego w Jasionce, Polskich Linii Kolejowych, PKP S.A., Izby Celnej w Przemyślu, granicznych służb sanitarnych, weterynaryjnych, zakładów obsługi przejść granicznych wojewody oraz dyrektor generalny i dyrektor wydziału infrastruktury PUW.

Omówiono najważniejsze problemy związane z planowanymi na najbliższy rok inwestycjami w infrastrukturę przejść granicznych, w tym rozpoczęcie budowy nowego przejścia granicznego w Budomierz.

Jak wiemy budowa nowego przejścia w Budomierzu ma kosztować za 145 mln zł. Tak zapewniła warszawska firma Warbud S.A., która wygrała przetarg na budowę drogowego przejścia granicznego w Budomierzu-Hruszewie.

Planowane przejście w Budomierzu w pow. lubaczowskim ma mieć kilkanaście pasów odpraw dla samochodów osobowych i busów, co pozwoli odprawiać do 3,5 tys. pojazdów w ciągu doby.

Wybrana oferta opiewa na kwotę ponad 145 mln zł. W postępowaniu przetargowym oferta Warbudu uzyskała 100 pkt. i przebiła oferty konsorcjów: Skanska SA (kwota 154 mln zł) oraz Mostostal Warszawa SA (219,5 mln zł).

Nowe przejście z Ukrainą ma zostać oddane do użytku jeszcze przed organizowanymi wspólnie z Ukrainą mistrzostwami Europy w piłce nożnej EURO 2012. Pozwoli to na łatwiejsze pokonywanie granicy przez kibiców i turystów. W Podkarpackim funkcjonują obecnie 3 polsko-ukraińskie przejścia graniczne: w Korczowej Medyce i Krościenku. Często są one przeciążone, a czas oczekiwania na odprawę wynosi siega kilkunastu godzin.

Podczas narady omawiano także problemy związane z modernizacja istniejących drogowych i kolejowych przejść granicznych oraz kwestie koordynacji przedsięwzięć inwestycyjnych w infrastrukturę graniczną przez różne instytucje i służby, np. PKP SA, Polskie Linie Kolejowe i służby wojewody.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24