Pojedziemy szybciej koleją z Podkarpcia do Warszawy

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Zaktualizowano 
Anatol Chomicz
Do 2021 roku potrwa elektryfikacja linii kolejowej Ocice - Rzeszów. Inwestycja warta 67 mln zł pozwoli na szybsze i bardziej komfortowe podróżowanie z Podkarpacia w kierunku stolicy.

Prace przy budowie sieci trakcyjnej właśnie się rozpoczynają. W tej chwili wykonywane są fundamenty pod słupy, na których zostanie zwieszona sieć. - Pierwsze konstrukcje umieszczono już obok toru. Wykonawca wykorzystuje specjalistyczny sprzęt, m.in. palownice, przy pomocy których wbił już około 50 fundamentów palowych. Do końca roku będzie ich 1300 i tyle samo słupów – mówi Dorota Szalacha z PKP PLK S.A.

Trwa modernizacja dworca kolejowego Rzeszów Główny

Aby nie utrudniać ruchu kolejowego, prace są prowadzone nocami. Uwzględniają kursy pociągów regionalnych z Rzeszowa do Stalowej Woli i Lublina. Dzięki elektryfikacji poprawi się komfort połączeń między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko–Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin.

Kolej nie będzie musiała już zamieniać lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Szybciej pojadą także pociągi towarowe, co ma poprawić konkurencyjność przewozów cargo względem transportu drogowego.

polecane: 60 Sekund biznesu: Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

hahaha Rzeszów to jedno wielkie zadupie.

G
Gość
10 września, 10:51, Gość:

Tak właśnie wygląda dbanie PiSu o swój bastion. Powinniśmy mieć już od dawna drogę ekspresową S9 łacząco bezpośrednio Rzeszów z Warszawą czy własne połaczenie kolejowe. Półki co proponują nam jazdę do Warszawy przez Lublin drogą albo przez Kraków koleją co nadija kilkaset kilometrów. Nawet w sprawie S19 więcej się mówi niż robi bo nie widać od 4 lat rządó PiSu zbytnich postępów na Podkarpaciu. Prawdziwego połaczenia z Warszawą tj drogi S9 nikt nawet jużnie obiecuje. Tak więc widać ile jest warte popieranie PiSu dla Podkarpacia. Oni dbają ale o bastion PO czyli Zachodniopomorskie czy Pomorskie, które i tak ma ich w głębokim poważaniu

10 września, 11:57, Gość:

Dokładnie, nawet Jasionka od czasów PiSu tj 2015 przestała się rozwijać i praktycznie się zwija bo likwidowane są kolejne połaczenia, a nic nowego nie wchodzi. Wystarczy popatrzeć na statystyki, od 15 lat rosła liczba pasażerów i oferowanych połączeń aż do czasów gdy prezesem został pisowski kacyk Tabisz. W tamtym roku zanotowano pierwszy raz spadek liczby pasażeró podczas gdy w całej Polsce prawie wszystkie lotniska odnotway spore wzrosty, tylko Rzeszow i Lublin spadki. PiS działa jak operatorzy komórkowi skupia się na zdobywaniu nowych zwollenników, a stary olewa. PiS nigdy nie dba o swój elektorat dlatego powinien chociaz raz przegrać na Podkarpaciu to wtedy może by coś zaczeli tutaj robić

Piszesz bzdury. Jasionka w poprzednim roku miała najwięcej pasażerów w historii.

R
Rom

Za to PO Ci narobi expresow bedziecie jezdzic , wszystko by chcieli od PISU za 4 lata a poprzedni aferzysci rzadzili 8 lat i narobili ale dlugow zastanow sie co piszesz kacyku

G
Gość
10 września, 13:41, MP:

Sama elektryfikacja nie sprawi, że pociągi pojadą tutaj szybciej, gdyż najwyższa dopuszczalna prędkość nadal pozostanie na takim samym poziomie jak obecnie, czyli 120 km/h. Najkrótszy czas przejazdu pomiędzy Rzeszowem a Warszawą nadal będzie oferować trasa "okrężna" przez Kraków, gdyż ma najlepsze parametry, a co się z tym wiąże możliwość osiągania najwyższej prędkości.

Do tego piszą, że pociąg pojedzie przez Skarżysko-Kamienną albo Lublin, a to znaczy, że będzie dłuższy postój na zmianę lokomotywy. Przez Kraków lokomotywy zmieniać nie trzeba.

M
MP

Sama elektryfikacja nie sprawi, że pociągi pojadą tutaj szybciej, gdyż najwyższa dopuszczalna prędkość nadal pozostanie na takim samym poziomie jak obecnie, czyli 120 km/h. Najkrótszy czas przejazdu pomiędzy Rzeszowem a Warszawą nadal będzie oferować trasa "okrężna" przez Kraków, gdyż ma najlepsze parametry, a co się z tym wiąże możliwość osiągania najwyższej prędkości.

G
Gość
10 września, 10:51, Gość:

Tak właśnie wygląda dbanie PiSu o swój bastion. Powinniśmy mieć już od dawna drogę ekspresową S9 łacząco bezpośrednio Rzeszów z Warszawą czy własne połaczenie kolejowe. Półki co proponują nam jazdę do Warszawy przez Lublin drogą albo przez Kraków koleją co nadija kilkaset kilometrów. Nawet w sprawie S19 więcej się mówi niż robi bo nie widać od 4 lat rządó PiSu zbytnich postępów na Podkarpaciu. Prawdziwego połaczenia z Warszawą tj drogi S9 nikt nawet jużnie obiecuje. Tak więc widać ile jest warte popieranie PiSu dla Podkarpacia. Oni dbają ale o bastion PO czyli Zachodniopomorskie czy Pomorskie, które i tak ma ich w głębokim poważaniu

Dokładnie, nawet Jasionka od czasów PiSu tj 2015 przestała się rozwijać i praktycznie się zwija bo likwidowane są kolejne połaczenia, a nic nowego nie wchodzi. Wystarczy popatrzeć na statystyki, od 15 lat rosła liczba pasażerów i oferowanych połączeń aż do czasów gdy prezesem został pisowski kacyk Tabisz. W tamtym roku zanotowano pierwszy raz spadek liczby pasażeró podczas gdy w całej Polsce prawie wszystkie lotniska odnotway spore wzrosty, tylko Rzeszow i Lublin spadki. PiS działa jak operatorzy komórkowi skupia się na zdobywaniu nowych zwollenników, a stary olewa. PiS nigdy nie dba o swój elektorat dlatego powinien chociaz raz przegrać na Podkarpaciu to wtedy może by coś zaczeli tutaj robić

G
Gość

Tak właśnie wygląda dbanie PiSu o swój bastion. Powinniśmy mieć już od dawna drogę ekspresową S9 łacząco bezpośrednio Rzeszów z Warszawą czy własne połaczenie kolejowe. Półki co proponują nam jazdę do Warszawy przez Lublin drogą albo przez Kraków koleją co nadija kilkaset kilometrów. Nawet w sprawie S19 więcej się mówi niż robi bo nie widać od 4 lat rządó PiSu zbytnich postępów na Podkarpaciu. Prawdziwego połaczenia z Warszawą tj drogi S9 nikt nawet jużnie obiecuje. Tak więc widać ile jest warte popieranie PiSu dla Podkarpacia. Oni dbają ale o bastion PO czyli Zachodniopomorskie czy Pomorskie, które i tak ma ich w głębokim poważaniu

G
Gość

Pociągiem ???

HAHAHAHA

Nie dziękuję-nawet za darmo

b
bloger

o szybkim połaczeniu z Warszawą slyszymy od dziesięcioleci,kiedy juz kladziono tory do Kolbuszki.Póki co,dzięki geniuszom z PKP sznelzugiem trzeba tarabanić sie przez Tarnobrzeg i Lublin

G
Gość

Ten artykuł pisał jakiś mistrz geografii. Pociąg do Warszawy pojedzie przez Tarnobrzeg tylko wtedy, jeśli potem pojedzie przez Stalową Wolę i Lublin?

Elektryfikacja linii kolejowej Ocice - Rzeszów poprawi podróżowanie z Podkarpacia w kierunku stolicy. To proszę mi wytłumaczyć jak ta linia wpłynie na szybsze i bardziej komfortowe podróżowanie do stolicy dla podróżnego z Tarnobrzega.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3