W klasie B czyli w stanie zadowalającym jest 31,6 proc. dróg, w klasie C czyli w stanie niezadowalającym 45,8 proc.
- Nawierzchnie dróg są projektowane na dwadzieścia lat. Znaczna część aktualnie eksploatowanych dróg powiatowych, zakwalifikowanych do klasy C, została wybudowana w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych - stwierdził Piotr Śliwiński, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych.
- Nie była przewidziana do przenoszenia obciążeń, z jakimi mamy obecnie do czynienia, a okres projektowanego użytkowania już się wyczerpał lub zbliża do wyczerpania - dodał.
W ubiegłym roku wyremontowano najbardziej zdegradowane powiatowe drogi asfaltowe, zwane bitumicznymi, na długości 6,5 km. Potrzeby są ogromne. Na remonty i przebudowę dróg w klasie C o nawierzchni asfaltowej potrzeba około 16 mln zł.
Na poprawę dróg o nawierzchni tłuczniowej, żużlowej i gruntowej i dostosowanie ich do obowiązujących standardów, potrzeba 6 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?