Powstanie nowy most i tunel. Co drogowcy szykują w Rzeszowie?

Bartosz Gubernat [email protected] tel. 17 86-72-281
Na inwestycje drogowe miasto będzie musiało wydać kilkaset milionów złotych.
Na inwestycje drogowe miasto będzie musiało wydać kilkaset milionów złotych. Wizualizacja Promost Consulting
Łącznik z autostradą A4, most pomiędzy ul. Lubelską i Rzecha oraz wielopoziomowe skrzyżowanie w centrum to największe zadania drogowe Rzeszowa.

Pierwsza inwestycja jest już realizowana. Została podzielona na dwie części. Między granicą miasta a drogą S19 drogę buduje GDDKiA. Odcinek miejski biegnie od ronda im. Jacka Kuronia do granicy Rzeszowa i gminy Trzebownisko. Większość prac jest tutaj wykonana. Niestety drogi nie będzie można oddać dopóki drogowcy nie wzmocnią zapadających się nasypów w rejonie wiaduktów. Problem jest na tyle poważny, że niewykluczona jest nawet rozbiórka dojazdów do wiaduktów.

Niezbędne palowanie

- Technologię naprawy usterek zaproponuje wykonawca robót. Na pewno grunt trzeba wzmocnić poprzez palowanie, ale czy konieczna będzie rozbiórka nasypów, jeszcze nie wiemy. 17 września otworzymy oferty od firm zainteresowanych wykonaniem robót – mówi Piotr Magdoń, szef Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Urzędnicy przekonują, że wart 80 mln zł łącznik będzie gotowy do końca roku.
 

Cztery rozwiązania

Na ok. 200 mln zł szacuje się koszt przebudowy skrzyżowania al. Cieplińskiego i Piłsudskiego. Koncepcje modernizacji drogi przygotowuje rzeszowska pracownia projektowa Promost Consulting. Fachowcy zaproponowali cztery możliwe rozwiązania. Wszystkie opierają się na budowie dodatkowej jezdni, w ciągu al. Piłsudskiego, lub Cieplińskiego, albo na obu jednocześnie. Ma powstać nad, lub pod ziemią.
- Można przede wszystkim zbudować wiadukt łączący okolicę wiaduktu Śląskiego z rejonem urzędu wojewódzkiego. Taki sam wariant przygotowaliśmy w drugim kierunku, między wiaduktem Tarnobrzeskim, a rejonem ul. Jałowego i Sokoła – tłumaczy Jan Kuczałek z firmy Promost Consulting.
Najdalej idące propozycje przenoszą jezdnię ok. 5-6 metrów pod ziemię. Tańszy wariant to tunel pod rondem Dmowskiego, między wiaduktem Śląskim a okrągłą kładką dla pieszych. Droższy to skrzyżowanie trzypoziomowe.
- Rondo zostałoby na swoim poziomie. Pod nim kierowcy jechaliby od Krakowa w kierunku Przemyśla i odwrotnie. Wiadukt proponujemy wówczas w ciągu al. Cieplińskiego – tłumaczy J. Kuczałek.

Kiedy rozpoczną się roboty

Budowa przejazdów ma się rozpocząć w 2014 roku. Podobnie jak nowej trasy między ul. Rzecha a ul. Lubelską. Ma mieć 1,8 km długości. Miasto chce połączyć skrzyżowanie ul. Rzecha i Załęskiej z ul. Lubelską. Obwodnica najpierw pobiegnie śladem ul. Rzecha, a mniej więcej w połowie tej ulicy odbije w kierunku zachodnim. Stąd na wysokości ul. Krogulskiego prosty odcinek połączy ją z ul. Lubelską. W tym miejscu drogowcy planują duże rondo. W kolejnych latach dwujezdniowa droga przetnie jeszcze ul. Warszawską i przez specjalną strefę ekonomiczną Dworzysko doprowadzi do ul. Krakowskiej.
 

Najdłuższy w mieście

Największym wyzwaniem dla drogowców ma być budowa mostu w ciągu nowej drogi. Projektant proponuje przeprawę podwieszoną na olbrzymim, 107-metrowym pylonie. Najdłuższy w mieście, 400-metrowy pomost wesprze się na nasypach zbudowanych przed zbiornikiem należącym do Elektrociepłowni i za Wisłokiem. Między mostem, a ul. Lubelską drogowcy wybudują jeszcze wiadukt, pod którym pobiegnie ul. Wioślarska. Prace będą mogły ruszyć w połowie przyszłego roku i potrwają do dwóch lat. Koszt całej inwestycji szacuje się na 141 mln zł. Najtańsza część to wart ok. 2,3 mln zł wiadukt nad ul. Wioślarską. Pozostały odcinek drogi pochłonie ok. 60 mln zł. Najwięcej, 79 mln zł ma kosztować most.
Bartosz Gubernat

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

H
HEHE
Jak się zawali ZNANA GALERIA (nieopalowana) - to zapłacimy wszyscy znanemu biznesmenowi odszkodowanie wielomilionowe. Sorki za krytykę, ale u nas robi się wszystko OD TYLNEJ STRONY :(

 

Zamiast galerie i kładki okrągłe, powinno być drogi i przemyśł najpierw... szkoda słów...

 

Ale projektowanie jest dobre - NIEZŁA DARMOWA KOLEJNA KASA :) a później do kosza...

 

A metro będzie gdzie? Bo kolejka nadziemna już jest w aureoli...
b
bono
Co z polaczeniem zwięczycy z ul.Sikorskiego ..........miało być wymarło? Od mostu na Wisloku na zaporze do mostu w Siedliskach brak jakiegokolwiek połaczenia na tak duzym odciku. Most w Siedliskach to mizeria, trudno tam przejechać.............co robi starosta i wójt gminy............Lubenia, nachajką i pognać!!!!!!!!!!!!! cofiemy się w rozwoju.Tam most za komuny był lepszy. To utrudnia ruch z kier. Jasło i Krosno. A tu fontanna multimedialna w takim " zapierdlu".....moze trzeba odpowiednio ustawić priorytety!!!!!!!!!!!!!!!1
k
kolo
przypomina konczoną obwodnicę przemyśla www.obwodnicaprzemysla.pl dlugi most podwieszony na pylonach zakonczony rondem ;)
p
paweł
O moście i połączeniu ul.Rzecha z ul.Lubelska były juz plany w 2001 roku, jak znajde artykuł to prześle do redakcji.Planów i projekrtów firma Promost juz narobiła dużo za wszystkie dostała kasę i to nie małą bo za droge do strefy Dworzysko chyba 30 mln zł a drogi jak nie ma tak nie będzie.To sciema zarząd jest za słaby na takie projekty im wychodza najlepiej łąweczki i sćieżeczki światełka i inne duperele ale to mały pikuś jak na miasto metropolitarne.Co dotychczas zrobiono na nowo przyłaczonych terenach wyrosła jeszcze większa trawa i tyle.
 
a
ab
Imponujacy projekt.Tylko życzyć sukcesu.Pozdrowienia z Lublina.
A
A
Tylko aby nie przeinwestowali - bo zameldowanych jest może ok 180 tyś ludzi w mieście, ale wielu młodych niestety miasto już opuściło wyjechali na zachód i większych miast, tak więc faktycznie mieszkańców jest mniej, a będzie trzeba te kredyty kiedyś spłacać
S
Stary
zmienić 
ojców  miasta bo to sklerotyki i łase na świecibeła itp pier...i
j
jam
W tym roku to możemy sobie tylko pomarzyć o jeździe łącznikiem do autostrady od strony Załęża. Jest połowa września, a tam brakuje ze 200 m nasypu - nie ma go wcale idrugie 200 m się rozjeżdża. Trzeba palować, nawieźć ogromne ilości kruszyw i piasku na nasyp,położyć podbudowę i asfalt. Jak Urząd Miasta może opowiadać ,że zrobione to będzie do końca roku? No chyba 2013.Chyba że ktoś odwołał w tym roku zimę i wydłużył dobę do 100 godzin...
i
inz
Obawiam się, że to kilkupoziomowe skrzyżowanie jest niezasadne. Kwestia odkorkowania centrum nie podlega dyskusji, ale... Robiąc 3-poziomowe skrzyżowanie w centrum za kilkadziesiąt lub set mln zł ten korek przeniesie się tylko z jednego miejsca na drugie. To nie jest odkorkowanie. Dlatego światła moim zdaniem powinny zostać, a te pieniądze w pierwszej kolejności powinny zostać przeznaczone na budowę obwodnicy ze skrzyżowaniami bezkolizyjnymi (północna-realizacja, południowej, może wschodniej, bo tu sprawa najubożej się jawi). Zamknięta obwodnica powinna zdjąć z centrum kierowców jadących z pln na pld, zach-wsch itp., którzy są teraz zmuszeni jechac przez centrum. Po kilku miesiącach od wykonania obwodnicy robi się analizę ruchu i wdraża się inteligentny system sterowania światłami - tyle można i należy zrobić. Tylko tyle, a być może aż tyle! Jeśli sterowanie nie pomoże znacząco wpłynąć na ruch buduję się nową drogę od obwodnicy do centrum w miejscu przemyślanym, które wg analiz pomoże odkorkować któryś z wjazdów do miasta.
R
ROMAN
uwierzę jak zobaczę maszyny budowlane i palowanie słupów pod przyczułki - a plany i opowiastki to dla niemowlaków na dobranoc - bo ja juz nie takie bajki słyszałem przez 64 lata i nic.
k
kierowca
zróbcie coś z drogą nr 9 , bo do pracy w zelmierze dojechać nie można takie korki są codziennie!
t
tim
jest super
g
gulda15
Połączenie ul rzecha z lubelską -aktualnie prowadzone są roboty remontowe na ul.Lubelskiej a za 2 lata znowu remont i przebudowa.Można by teraz zbudować rondo na ulicy Lubelskiej
r
rzeszowiak
Dobra, dobra.
A co z podgrzewanymi ulicami, kosmodromem i kolejka naziemna ?
 
a
activetrader
Tak samo z 19, dokonczcie A4, a tym sie pozniej zajmijcie.... bez A4 Rzeszow lezy
Dodaj ogłoszenie