Protestują przeciwko zmianom w rozkładzie jazdy MPK

Beata Terczyńska
– Już postanowiliśmy, że dziś rozpoczynamy zbiórkę podpisów pod protestem – mówi Halina Barszcz, przewodnicząca rady osiedla Kmity.
– Już postanowiliśmy, że dziś rozpoczynamy zbiórkę podpisów pod protestem – mówi Halina Barszcz, przewodnicząca rady osiedla Kmity. Krzysztof Łokaj
Około 400 mieszkańców Słociny podpisało się pod protestem przeciwko zmianom w kursach autobusów MPK.

Chodzi o zmiany kursów linii "6" i "16". Dziś chcą złożyć je u prezydenta. Dziś podpisy zaczynają zbierać także na os. Kmity. Burza rozpętała się po tym, jak Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie powiadomił pasażerów, że od 1 lipca zmieni się część rozkładów jazdy i dotychczasowych tras linii 2, 3, 6, 9, 10, 15, 16, 20, 22, 25, 36 i 40 oraz L.

Na Słocinie od niedzieli trwała zbiórka podpisów przeciwko zmianom trasy "6". Według nowego rozkładu kurs ma wyglądać tak: dworzec lokalny, Cieplińskiego, Lisa Kuli, Kopisto, Rejtana, Paderewskiego, Krzyżanowskiego, Armii Krajowej, Paderewskiego, Słocińska i Malawa OSP.

- Jesteśmy bardzo niezadowoleni z tej trasy - mówi Kinga Warchoł, przewodnicząca rady osiedla Słocina. - Szóstka omija teraz Targową, Szopena i Hetmańską, a przecież w te okolice jedzie młodzież do III LO, V LO, Elektronika, Mechanika, szkoły muzycznej. Odcięty nam też zostaje dojazd do przychodni, szpitala i targowiska. Można się co prawda przesiąść pod kościołem w Słocinie na inne linie, ale po pierwsze jest to uciążliwe, a po drugie jest tam tylko kilka porannych kursów.

- Z kolei zmiana trasy "16" odcina nas od ulicy Przemysłowej - mówi szefowa rady. - Przecież w te rejony, m.in. do pracy w WSK i na politechnikę jeździ od nas wielu mieszkańców.
Mieszkańcy są tez niezadowoleni ze zmian dotyczących "36". Do tej pory linia łączyła Słocinę z bł. Karoliny, a teraz ma jechać tylko do centrum.

Poirytowani są również mieszkańcy os. Kmity. - Nikt nas nie powiadomił o planowanych zmianach, nikt z nami ich nie konsultował - mówi Halina Barszcz, przewodnicząca rady osiedla Kmity.

- Mieszkańcy nie mogą się pogodzić z utratą "10", którą mogliśmy dojechać do centrum miasta, przede wszystkim do przychodni przy ul. Hoffmanowej, do rynku, a także na Nowe Miasto np. do urzędu skarbowego. "17" i "34" nie rozwiążą problemu.

Przypomina, że już 3 lata temu toczyli boje o "10", którą planowano im zabrać. Po protestach wywalczyli przywrócenie linii.

Maria Warchoł, przewodnicząca osiedla Krakowska Płd. mówi, że zanim dowiedzieli się o cięciach "6" i "36", zamierzali wystąpić do Zarządu Transportu Miejskiego o zwiększenie kursów, także w soboty i niedziele.

- Praktycznie teraz odetną nas od znaczącej części miasta. Nie będzie połączeń z głównymi ulicami, ale przede wszystkim instytucjami tam zlokalizowanymi, szpitalem, przychodniami, halą Podpromie, filharmonią - mówi. - Utrudni się też młodzieży możliwość bezpośredniego dojazdu do szkół w tej części miasta. Przesiadki to przecież duże utrudnienie.

Mają przygotowane pismo - protest. Dziś będą składać je do dyrektora ZTM.

Co na te skargi Łukasz Dziągwa, dyr. ZTM?

- Ja i moi ludzie żylibyśmy sobie długo i szczęśliwie w ogóle niczego nie dotykając, bo po co narażać się na krytykę. Mogliśmy siedzieć z założonymi rękami, ale nie chcieliśmy tego robić, bo cały czas docierają do nas sugestie zmian, propozycje przesunięć czasowych - mówi.

- Linia 6 ma bagatela 26 kilometrów! Co to znaczy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu? Nigdy punktualnie nie dojedzie na końce. Dodaje, że tak długa linia w mieście, które się rozrasta przestaje mieć rację bytu.

- Non stop słuchaliśmy, że "6" ma wiecznie półgodzinne opóźnienia i w zasadzie na rozkład nie ma co patrzeć.

Dodaje, że trzeba postawić na system przesiadkowy. Obiecuje, ze gdy wpłyną protesty, usiądą i je przeanalizują. Zmiany są jeszcze możliwe.

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gustlik
W dniu 21.07.2013 o 11:52, Józek napisał:

Miasto chce zarobić na  na pasażerach i dlatego skraca trasy autobusów bo trzeba się przesiadać a rzeszów nie jest aż tak dużym miastem po mimo że są przyłączone wisie do miasta .Jeśli porownamy Łódz to tam są długie trasy autobusów i jeden autobus jedzie przez dwie lub trzy dzielnice . A jedna dzielnica jest dwa razy większa od rzeszowa  W rzeszowie trzeba wprowadzić niestety buspasy i to na głównych ulicach miasta . Aby autobusy nie stały wkorkach i wtedy tobędzie więcej pasażerów w autobusach i autobusy nie będą się spózniać .

chyba podwodna łódź ma  dzielnice  większe dwa  razy od Rzeszowa. Gdyby tak było jak gadasz  to Łódź można by porównać do Dusseldorf i Cologne-Bonn razem wziętych,prócz  Warszawy, aglomeracji śląskiej,trójmiasta,tylko Rzeszów ma ZTM i nie wiadomo komu ono potrzebne,zwłaszcza ,że zarządza tym bździągwa jakiś(szwagier ferenca)

A
Ania

Bzdury wypisujesz. Bus pas pozwoli na szybszy przejazd autobusu, ale zanim autobus, do tego bus pasa dojedzie np.: z Boguchwały ,to będzie stał w korku dwa razy dłuższym niż obecnie. Suma sumarum to się nie sprawdzi. Rzeszów ma zbyt wąskie drogi na bus pasy i tyle w temacie. Co do podwójnego kasowania, to może wzorem opłaty za śmieci ,zlikwidować te bezpłatne przejazdy i obniżyć ceny biletów : N- 2 zł, U-1 zł.

J
Józek
W dniu 25.06.2013 o 19:57, Zbigniew napisał:

To jest ukryta podwyżka cen przejazdów ! Granda ! Co na to prezydent Ferenc ? Czy to ma być ta zachęta do korzystania z MPK ?

Miasto chce zarobić na  na pasażerach i dlatego skraca trasy autobusów bo trzeba się przesiadać a rzeszów nie jest aż tak dużym miastem po mimo że są przyłączone wisie do miasta .Jeśli porownamy Łódz to tam są długie trasy autobusów i jeden autobus jedzie przez dwie lub trzy dzielnice . A jedna dzielnica jest dwa razy większa od rzeszowa  W rzeszowie trzeba wprowadzić niestety buspasy i to na głównych ulicach miasta . Aby autobusy nie stały wkorkach i wtedy tobędzie więcej pasażerów w autobusach i autobusy nie będą się spózniać .

g
gustlik
W dniu 27.06.2013 o 09:22, amapik napisał:

Pomyliłeś adresy. Ani prezes (a nie dyrektor) MPK, ani nikt z pracowników MPK nie zajmuje się rozkładami jazdy, trasami a tym bardziej drukowaniem jakichkolwiek książeczek z rozkładami. MPK TO TYLKO PRZEWOŹNIK, wykonuje zlecenie na rzecz ZTM. Tam kieruj skargi i wniski na temat rozkładów i tras przejazdu autobusów.

co racja to racja , ale jedno jest pewne linia L (lotnisko)też kursuje jak chce, w ogóle rozkład nie jest adekwatny do przylotów i odlotow. Dziwi mnie także cena 8zł, 4zł ulga i 3 euro.Zastanawiam się dlaczego nikt z ZTM nie widzi tego problemu???Może to ktoś  wyjaśnić?

g
gustlik
W dniu 25.06.2013 o 18:32, kaleb napisał:

Obie strony konfliktu maja troche racji.Po pierwsze - Rzeszów jest co najmniej 2 razy wiekszy od czasu, kiedy trasy tych linii byly wyznaczane. W ZADNYM duzym miescie nie mozna przejechac jedna linia przez cale miasto, na dodatek krazac tak, zeby zahaczyc o wszystkie "atrakcyjne korkowo" punkty. A chociaz "6" nigdy nie jezdzilem, to wystarczy spojrzec na jej trase - Szopena, Hetmańska, Powstanócw, Rejtana... Tam sie NIE DA przejechac punktualnie w godzinch szczytu. Ludzie przyzwyczaili sie, ze wsiada pod domem i wysiada w interesujacym ich miejscu, ale niestety przyzwyczajenia trzeba zmieniac badz trzeba sie przesiadac. Tu akurat Dziagwa ma racje - 2 krotsze trasy beda miec mniej spoznien niz 1 dluga. To jest fakt i jesli ktos chce egzystowac w duzym miescie nie moze z tym polemizowac - musi sie przywyczaic.Inna sprawa jest kwestia biletow i rozkladow jazdy. Bo system "krotszych tras" wymaga jednoczesnego zwiekszenia liczby kursow. Inaczej nie jest to zadna zmiana, jest to po prostu obciecie liczby kursow. Kolejna kwestia to bilety - jesli ktos kasuje jeden i dojedzie na miejsce to normalnym jest, ze nie usmiecha mu sie przesiadac i tracic kolejnych zlotowek. Rozwiazaniem sa bilety czasowe, z tym ze oczywiscie przy zakorkowaniu Rzeszowa te 20-minutowe sa w takich sytuacjach bez sensu. Ewentualnie ZTM moglby pomyslec o jakims "rzeszowksim wynalazku" biletowym (typu - bilet na "2 kasowania" czy tez na "podwojna linie", bilety godzinne w sensownych cenach, bilety trasowane jednorazowe, itp.) zeby zachecic ludzi do zmian. Bo jesli ktos nie bedzie musial jezdzic opoznionym o pol godziny autobusem to przeboleje nawet te przesiadke, pod warunkiem ze mu sie to za bardzo nie odbije na kieszeni.Reasumujac - o odkorkowaniu centrum miasta chyba mozemy zapomniec, szczegolnie obserwujac to co sie w tym kierunku dzieje. Dlatego wg mnie zmiany rozkladow i tras MPK sa nie tylko dobrym pomyslem, ale tez KONIECZNOSCIA. Trzeba pamietac, ze kazda zmiana wywoluje krytyke, ludzie poprotestuja ale w koncu sie przyzwyczaja. tylko te zmiany musza byc przeprowadzane z glowa i naprawde z mysla o polepszeniu jakosci uslug a nie o cieciu kosztow. Krotsze trasy - ok, ale tylko przy jednosczesnym zwiekszeniu liczby kursow!

wyjście jest  jedno  odwołać całe  ZTM i  przywrócić  rozkłady jak były przed kilkoma laty. dodając nowe kursy zwłaszcza dla studentów.

W
Waldek
W dniu 05.07.2013 o 19:33, Magda napisał:

Zmiany dla Słociny od strony Chmielnika są napewno na plus. Teraz każdy kurs 36 jeżdzi na ul. św rocha, 36 mając krótszą trasę nie spóźnia się wcale, albo pare minut. Jeżeli chodzi o trasę 6, brakuje połaczenia na hetmańską, ale może jeszcze jakieś zmiany nastąpią ;)

Gdyby ktoś pomyślał i zrobił dokładnie tak ,jak z 36-ką,(która jedzie swoją stara trasą), czyli od Malawy do Galerii jazda bez zmian po starej trasie (P.W-wy, Hetmańska, Chopina, Pl. Wolności, to nie było by problemu, a tak: autobus pusty- ale o czasie.

E
Ewa

MY CHCEMY PRZYWRÓCENIA 36 i 6 (może nie przez Targową) zwiększenia liczby 32 i żeby wszystkie autobusy w tym samym kierunku nie jeździły o tej samej porze. JAK MOŻNA BYŁO ODCIĄĆ MIESZKAŃCÓW KRAKOWSKIEJ POŁUDNIE (ZBYSZEWSKIEGO, KOTULI, SOLARZA) od NOWEGO MIASTA, HETMAŃSKIEJ CZY DĄBROWSKIEGO. JAK MAMY DOJECHAC NA WSK, IV LO, III LO, V LO. Jak tylko dostanę prawo jazdy, to wolę tworzyć korki niż korzystać z takich beznadziejnych usług. A TA PROPAGANDA, ZE BEDZIE LEPIEJ TO CHYBA JAKAŚ KPINA

M
Magda

Zmiany dla Słociny od strony Chmielnika są napewno na plus. Teraz każdy kurs 36 jeżdzi na ul. św rocha, 36 mając krótszą trasę nie spóźnia się wcale, albo pare minut. Jeżeli chodzi o trasę 6, brakuje połaczenia na hetmańską, ale może jeszcze jakieś zmiany nastąpią ;)

e
ela

Jestem osoba pracujaca i do tej pory jezdzilam na biletach sieciowych. Po zmianach rozkladow jazdy nie oplaca sie ich kupowac poniewaz nie mam sie jak poruszac na trasie z domu do pracy bo znacznie okrojono kursy do Bl Karoliny. W godzinach 18 i 20 i w pozniejszych nie mam czym wrocic do domu. Pozostaje zrezygnowac z takiego luksusu jak bilet sieciowy i zainwestowac w rower. Nie prawda jest to co wciska nam MPK ze skracajac linie dorzucil kursy. Popatrzcie na rozklad 40. Linia dla studentow stworzona w wakacje i zadnego kursu dla pracujacych o godzinie 6 rano. Porazka MPK totalka porazka. ROWERKI TO LEPSZE ROZWIAZANIE I ZDROWSZE NERWY I SERCE

G
Gość

ztm linia 6 powinna wrocic na swoja stala trasa  linia 36 tez tylko dodasc wiecej kursow niedziele i swieta nie jezdzi a powinna jezdzisc niedziele i swieta to samo powinno byc linia 16 powinno jezdzisc dnie robocze  rocha lasek-dawna trasa do przemyslowej puscisc kilka kursow rano i kilka kursow popoludniu i ostatni byl 23.00 na przemyslowa  rocha lasek -przemyslowa dni robocze 5.30, 6.00,30,7.00,55, 13.00,40, 15.10,18.00,21.00,22.00,30,

nowa linie 43 bardowskiego-boguchwala zns 5.00,40,6.00,40,7.30,8.20,9.10,11.00,12.05,13.10,14.20,15.40,16.30,17.40,18.55,20.00,21.10,

22.10,soboty 5.40,7.30,9.05,11.00,13.10,15.20,17.30,19.00,21.05

nd swieta 5.40,7.30,9.05,11.00,13.10,14.30,16.30,18.55,21.05

a
amapik
W dniu 27.06.2013 o 09:12, Lucjan napisał:

PANIE DYREKTORZE MPK:Kiedyś była taka dobra decyzja MPK, że został wydany ROZKŁAD JAZDY MPK. Obcenie rozkłady jazdy zmianiają sie raz w miesiącu. Może by tak wreszcie ustalić raz na dobre rozkłady jazdy lini MPK i wydać rozkład jazdya nie co miesiąc mieszac pasażerom w głowach ....???? Ja wiem że ktoś powie że jest na internecie !!!! Ale może wydać rozkład jazdy w formie książczeki ????? PASAŻEROWIE OD LAT NA TO CZEKAJĄ !!!!!!!

Pomyliłeś adresy. Ani prezes (a nie dyrektor) MPK, ani nikt z pracowników MPK nie zajmuje się rozkładami jazdy, trasami a tym bardziej drukowaniem jakichkolwiek książeczek z rozkładami. MPK TO TYLKO PRZEWOŹNIK, wykonuje zlecenie na rzecz ZTM. Tam kieruj skargi i wniski na temat rozkładów i tras przejazdu autobusów.

L
Lucjan

PANIE DYREKTORZE MPK:

Kiedyś była taka dobra decyzja MPK, że został wydany ROZKŁAD JAZDY MPK. Obcenie rozkłady jazdy zmianiają sie raz w miesiącu. Może by tak wreszcie ustalić raz na dobre rozkłady jazdy lini MPK i wydać rozkład jazdya nie co miesiąc mieszac pasażerom w głowach ....???? Ja wiem że ktoś powie że jest na internecie !!!! Ale może wydać rozkład jazdy w formie książczeki ????? PASAŻEROWIE OD LAT NA TO CZEKAJĄ !!!!!!!

p
pasażer MPK/ZTM

Ja zauważyłem wiele pozytywów związanych ze zmianą kursowania niektórych linii MPK:

 

1. Po pierwsze linia nr 1 wrzeszcie zacznie kursować z ul. Krakowskiej do Załęża (Ciepłowniczej) i z powrotem również w soboty i w niedziele.

2. Pojawił się wreszcie dodatkowy kolejny autobus (linia nr 16), która BEZPOŚREDNIO połączy okolice ul. Krakowskiej ze Szpitalem nr 2 przy ul. Lwowskiej.

3. Pojawił się również autobus łączący ul, Marszałkowską z ul. Krakowską (linia nr 33), choć szkoda że jeździ tak bardzo żadko a w soboty i niedziele NIE JEŹDZI W OGÓLE !!!!!

 

Minusami jest na pewno:

1. Brak połączenia okolic ul. Trembeckiego, przez most na Wisłoku (ul. Maczka), przez ul. Ciepłowniczą, Konfederatów Barskich i ul. Lwowskiej !!! Linia nr 9 jedzie przez miasto, gdzie są częste korki - a to wielki błąd !!!!

G
Gość

Najlepiej niech przywrócą spowrotem te kursy ponieważ mam teraz okropny problem z dojazdem do pracy czy do domu.. z rejtana miałam 6 w niedziele teraz nie mam , a po 21 nie ma juz 36 tylko zrobili kurs przed 22.. masakra jakaś !!! było dobrze to jak zwykle muszą wprowadzać jakieś zmiany, które nie sprzyjają tym którzy są uzależnieni od mpk, Dosyć że mało tych kursów linii 6, 16, 36 to jeszcze pozabierali i zmienili trasy co jest naprawde wielkim problemem. 

B
BCKM
W dniu 26.06.2013 o 12:57, Tom napisał:

A mnie się podobają zmiany. Dotychczas wyglądał to tak, że "16" i "36" spotykały się na ul . św. Rocha i jechały gęsiego, a która była wcześniej to zgarnęła wszystkich pasażerów, po czym przez dłuższy okres nie jechało nic. Teraz patrząc na nowy rozkład wygląda to lepiej i mimo, że kursów "16" jest trochę mniej, to jednak uzupełnia ją linia "36".

Owszem o ile jestem w stanie zgodzić się z tym iz faktycznie korekta niektórych godzin 16 czy 36 była do korekty bo sie nakładały lub przez dluzsza chwile ie bylo ani 16 ani 36 ... tak juz skrocenia trasy tych lini KOMPLETNIE NIE ROZUMIEM .... i nie am zamairu pzresiadac sie po 10 razy aby dojechac do pracy..... jedyne rozwiazanie to auto i papa MPK.... wiekszosc ludzi jezeli tylko bedzie mialo taka mozliwosc zrezygnuje z drogiej i mało przystosowanej do pasazerów komunikacji miejskiej.... oby tak dalej powodzenia.... a po wakacjac sie okaze ze wogole zlikwiduja 36 albo 16 bo za mało pasazerow hehe  PORAŻKA

Dodaj ogłoszenie