Przychody i zysk Asseco większe niż przed rokiem m.in. dzięki pandemii

Józef Lonczak
Józef Lonczak
Karolina Rzońca-Bajorek, wiceprezes zarządu ds. finansowych Asseco Poland
Karolina Rzońca-Bajorek, wiceprezes zarządu ds. finansowych Asseco Poland Archiwum Asseco
Udostępnij:
W I kwartale 2021 r. Asseco osiągnęło ponad 3,3 mld zł przychodów ze sprzedaży, tj. o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub. roku. Sprzedaż własnych produktów i usług informatycznych wyniosła 2,6 mld zł, co stanowiło 78% wszystkich przychodów. Zysk operacyjny wzrósł o 29 proc. i wyniósł 323 mln zł. To dzięki dynamicznej cyfryzacji gospodarki w wynikach największej polskiej firmy IT rodem z Rzeszowa.

Po I kwartale 2021 r. Grupa Asseco poprawiła wyniki we wszystkich segmentach operacyjnych. - Było to możliwe dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju oraz utrzymującym się dynamicznym wzroście cyfryzacji wszystkich sektorów gospodarki. W segmencie Formula Systems sprzedaż wzrosła o 16 proc. do 2,2 mld zł, a zysk operacyjny o 31 proc. do 167 mln. Przychody segmentu Asseco International zwiększyły się o 9 proc. i wyniosły 819 mln zł, a zysk operacyjny wzrósł o 21 proc. do 98 mln zł. W segmencie Asseco Poland osiągnięto sprzedaż na poziomie 367 mln zł, czyli o 18 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej, a zysk operacyjny był o 38 proc. wyższy i wyniósł 59 mln zł. Za 89 proc. przychodów Grupy odpowiadały rynki zagraniczne reprezentowane przez segmenty Formula Systems i Asseco International – poinformowała spółka w komunikacie.

Warto zauważyć, że od lat przychody Asseco są bardzo dobrze zdywersyfikowane sektorowo. Po I kwartale 2021 r. dzielą się następująco:

  • przedsiębiorstwa – 41 proc.,
  • bankowość i finanse – 34 proc.
  • instytucje publiczne – 25 proc.

Skonsolidowany portfel zamówień Asseco na 2021 r. w obszarze oprogramowania i usług własnych ma obecnie wartość 8,6 mld zł i jest o 14 proc. wyższy niż przed rokiem.
- To był dla nas bardzo dobry kwartał. Osiągnęliśmy satysfakcjonujące wzrosty wyników we wszystkich segmentach oraz sektorach działalności. Konsekwentnie realizujemy strategię geograficznej, sektorowej i produktowej dywersyfikacji biznesu, co przynosi wymierne efekty – wyjaśnia Karolina Rzońca-Bajorek, wiceprezes zarządu ds. finansowych Asseco Poland.

-Przyspieszona cyfryzacja procesów biznesowych przedsiębiorstw i instytucji jest już nie tylko wynikiem pandemii, ale stała się stałą strategią rozwoju wielu organizacji. Obserwujemy wśród naszych klientów zwiększone zainteresowanie m.in. usługami bezpieczeństwa i zaufania oraz rozwiązaniami ERP. To przekłada się na wzrost naszego portfela zamówień i pozwala na większy optymizm w realizacji celów na ten rok. Kontynuujemy nasz rozwój organiczny oparty o sprzedaż własnego oprogramowania i usług z nim związanych, a także poprzez przejęcia. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku dołączyły do nas cztery nowe spółki, wzmacniając naszą pozycję na rynkach międzynarodowych – dodaje Karolina Rzońca-Bajorek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wizyta Janet Yellen w Polsce

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie