Reklamacja jest korzystniejsza dla klientów

Rozmawiała Małgorzata Motor
Reklamacja jest korzystniejsza dla klientów
Reklamacja jest korzystniejsza dla klientów Archiwum
Rozmowa z Radomirem Stasickim, miejskim rzecznikiem konsumentów w Rzeszowie

- Wpływają do nas skargi na jeden z marketów ze sprzętem elektronicznym. Nie przyjmuje reklamacji i odsyła wszystkich klientów do producenta. Co może grozić takiemu sprzedawcy?
- Takie zachowanie stanowi podstawę do postawienia mu zarzutu stosowania niezgodnej z prawem praktyki, czyli nieudzielanie konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Narusza on ich interesy.

- Dlaczego sprzedawca nie chce przyjmować reklamacji?
- Dlatego, że rozpatrywanie takiej reklamacji, czyli z tytułu gwarancji, może nie tylko długo trwać. Mało tego, gwarancja może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo w razie wymiany rzeczy.

- Czy w przypadku gwarancji trudniej też odzyskać pieniądze?
- Tak, bo może nie przewidywać możliwości odstąpienia od umowy, czyli możliwość  zwrotu towaru związanej ze zwrotem kosztów. Poza tym, w ramach ustawy sprzedawca musi ustosunkować się do reklamacji wciągu 14 dni kalendarzowych, w przeciwnym wypadku zachodzi domniemanie, iż uznał roszczenia konsumenta - poza żądaniem zwrotu gotówki.

- Czy sprzedawca może odmówić nam przyjęcia reklamacji, jak ma to miejsce w jednym z marketów?
- Nie, sprzedawca ma obowiązek przyjęcia takiego zgłoszenia. Jeżeli odmówi, należy przesłać zgłoszenie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na jego adres, widniejący na paragonie lub fakturze.
 

Kiedy dostaniesz pieniądze za rozliczenie PIT? To zależy od Ciebie.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3