Reklamacja jest korzystniejsza dla klientów

Rozmawiała Małgorzata Motor
Reklamacja jest korzystniejsza dla klientów
Reklamacja jest korzystniejsza dla klientów Archiwum
Rozmowa z Radomirem Stasickim, miejskim rzecznikiem konsumentów w Rzeszowie

- Wpływają do nas skargi na jeden z marketów ze sprzętem elektronicznym. Nie przyjmuje reklamacji i odsyła wszystkich klientów do producenta. Co może grozić takiemu sprzedawcy?
- Takie zachowanie stanowi podstawę do postawienia mu zarzutu stosowania niezgodnej z prawem praktyki, czyli nieudzielanie konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Narusza on ich interesy.

- Dlaczego sprzedawca nie chce przyjmować reklamacji?
- Dlatego, że rozpatrywanie takiej reklamacji, czyli z tytułu gwarancji, może nie tylko długo trwać. Mało tego, gwarancja może się nie przedłużać o okresy naprawy i może nie biec na nowo w razie wymiany rzeczy.

- Czy w przypadku gwarancji trudniej też odzyskać pieniądze?
- Tak, bo może nie przewidywać możliwości odstąpienia od umowy, czyli możliwość  zwrotu towaru związanej ze zwrotem kosztów. Poza tym, w ramach ustawy sprzedawca musi ustosunkować się do reklamacji wciągu 14 dni kalendarzowych, w przeciwnym wypadku zachodzi domniemanie, iż uznał roszczenia konsumenta - poza żądaniem zwrotu gotówki.

- Czy sprzedawca może odmówić nam przyjęcia reklamacji, jak ma to miejsce w jednym z marketów?
- Nie, sprzedawca ma obowiązek przyjęcia takiego zgłoszenia. Jeżeli odmówi, należy przesłać zgłoszenie listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na jego adres, widniejący na paragonie lub fakturze.
 

Będzie wakacyjny boom? Polacy stęsknieni za podróżami

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie