Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ścieżka rowerowo-spacerowa powstanie wzdłuż Wisłoka w Krośnie. Będzie też miejsce do plażowania nad rzeką

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
Kładka na ul. Fredry połączy lewobrzeżny i prawobrzeżny odcinki ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Wisłoka.
Kładka na ul. Fredry połączy lewobrzeżny i prawobrzeżny odcinki ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Wisłoka. Ewa Gorczyca
Ścieżka to długo wyczekiwana przez krośnian inwestycja, bo w mieście brakuje typowo rekreacyjnych tras rowerowych. Szanse na jej realizację stworzył projekt finansowany z funduszy norweskich.

Alejka rowerowo-spacerowa wzdłuż Wisłoka to najważniejsze przedsięwzięcie inwestycyjne z 32 ujętych w ramach całego projektu "Kreujemy+Rozwijamy+Ożywiamy+Stymulujemy+Nakreślamy+Odmieniamy=Krosno".

- Jego wartość to ponad 8 milionów złotych a wartość całego projektu to ok. 15 milionów złotych - mówi Tomasz Soliński, wiceprezydent Krosna.

Jak dodaje, od wielu lat mieszkańcy postulowali stworzenie takiej właśnie trasy wzdłuż Wisłoka, wyposażonej w odpowiednią infrastrukturę, umożliwiającą aktywne spędzanie wolnego czasu, także przez miłośników rowerów.

- Będzie ona niejako „spinać” obiekty i tereny rekreacyjne nad Wisłokiem i łączyć dzielnice miasta, od Białobrzegów po Krościenko Niżne - tłumaczy wiceprezydent Soliński.

Trwają ostatnie prace przy opracowywaniu dokumentacji projektowej, warunkującej uzyskanie pozwolenia na budowę. Potem miasto będzie mogło przystąpić do ogłoszenia postępowania przetargowego. Wiele kwestii trzeba uzgadniać z Wodami Polskimi, bo ścieżka biegnie wałami nad rzeką i przez tereny zalewowe.

Trasa rowerowo-spacerowa wzdłuż Wisłoka będzie miała 2,2 kilometra długości i 3,5 metra szerokości. Dwumetrowej szerokości ścieżka będzie przeznaczona dla dwukierunkowego ruchu rowerowego. Alejka dla pieszych będzie miała 1,5 metra szerokości.

- Nawierzchnię planujemy bitumiczną bądź betonową. Jednak są też krótkie fragmenty, gdzie ze względu na infrastrukturę podziemną, nie mamy zgody na trwałe utwardzenie, tam zastosujemy taką nawierzchnię, którą będzie można rozebrać w razie awarii - tłumaczy Grzegorz Półchłopek, naczelnik wydziału kultury i sportu w urzędzie miasta Krosna.

Ścieżka będzie miała nowoczesne oświetlenie, reagujące na ruch. Na całej długości zostanie zainstalowany monitoring. Do tego mała architektura: ławeczki, kosze, stojaki rowerowe, tablice informacyjne. Atrakcją będzie miejsce do plażowania, urządzone w rejonie kładki przy ul. Fredry.

- Ścieżkę chcemy wybudować w dwóch odcinkach. Pierwszy, po lewej stronie rzeki, będzie się zaczynał w rejonie lodowiska przy ul. Bursaki i doprowadzi do ul. Legionów, w rejonie CDS. Drugi, po prawej stronie rzeki, zacznie się od kładki na ul. Fredry i będzie się kończył przy ul. Cichej. Trasa jest tak zaprojektowana, by w żadnym miejscu nie krzyżować się z ruchem drogowym. Zostanie poprowadzona pod mostami na ul. Okrzei i ul. Niepodległości. Konstrukcja będzie odporna na ewentualne zalewanie w trakcie powodzi - tłumaczy Grzegorz Półchłopek.

Miasto zakłada, że ścieżka rowerowo-spacerowa zostanie oddana do użytku za dwa lata. Dofinansowanie inwestycji wyniesie 6,5 mln zł. Wkład własny miasta to 1,8 mln zł.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krosno.naszemiasto.pl Nasze Miasto