reklama

Spaprali remont "czwórki" między Rzeszowem a Łańcutem. Kosztował sto milionów

#Bartosz GubernatZaktualizowano 
Trwająca właśnie wymiana nawierzchni na czwórce obejmuje w sumie 1,5 km drogi. W tym tygodniu drogowcy namalują na nowym asfalcie linie.
Trwająca właśnie wymiana nawierzchni na czwórce obejmuje w sumie 1,5 km drogi. W tym tygodniu drogowcy namalują na nowym asfalcie linie. Krystyna Baranowska
Na krajowej czwórce między Łańcutem a Rzeszowem trwa kolejna, siódma wymiana nowego asfaltu. Tym razem drogowcy naprawiają 1,5 km nawierzchni.

Prawie 100 mln zł

Prawie 100 mln zł

Koszt remontu "czwórki" między Rzeszowem a Łańcutem to 92 mln zł. 85 proc. tej kwoty dostaliśmy z Unii Europejskiej. Za te pieniądze drogowcy wymienili asfalt, wybudowali nowe zatoczki i wysepki oraz odremontowali chodniki i przepusty. W domach wymieniono okna na dźwiękochłonne. Wzdłuż drogi stanęły także ekrany chłonące hałas. Prace prowadzi konsorcjum czterech firm: Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów SA, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Leżajsku, Lubaczowskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i firma INTOP Tarnobrzeg. Za nierówny odcinek odpowiadają drogowcy z Lubaczowa.

Kłopoty na międzynarodowej trasie prowadzącej w kierunku granicy z Ukrainą zaczęły się w ubiegłym roku. Po kolejnych skargach i zgłoszeniach kierowców, GDDKiA kazała wykonawcy wymienić asfalt w kilku miejscach. Dlatego we wrześniu drogowcy po raz szósty zdarli nierówną nawierzchnię.

Kolejne poprawki i utrudnienia

Po zakończeniu prac laboratorium drogowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wykonało badania asfaltu. Wykazały kolejne nieprawidłowości. W tej sytuacji konsorcjum firm, które remontowały drogę dostało kolejne polecenie usunięcia usterek. Maszyny asfaltowe i walce po raz siódmy wjechały na drogę między Rzeszowem a Łańcutem w ubiegłym tygodniu.

- To jakaś tragikomedia. Ile razy jeszcze drogowcy będą paraliżować tu ruch? Kiedy remontowali drogę po raz pierwszy, nie złościłem się, bo zdawałem sobie sprawę z tego, że w czasie wymiany nawierzchni nie da się uniknąć korków. Ale kolejne poprawki to już przegięcie. Po co było remontować drogę, która i tak ciągle jest nierówna - pyta Paweł.

Betony też do wymiany

W tym tygodniu laboratorium drogowe GDDKiA sprawdzi nawierzchnię na poprawionym odcinku.

- To w sumie 1,5 km drogi. Na razie wygląda na to, że komfort jazdy się poprawił, ale czekamy na wyniki badań. Jeśli znowu wykażą nierówności, wykonawca wymieni asfalt po raz kolejny - tłumaczy Henryk Kalisz z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niezależnie od tego drogowcy zajmą się natomiast wymianą betonowych barier oddzielających pasy jezdni.

- Bo one się po prostu rozsypują. Firma, które je wykonała była już na miejscu i zobowiązał się szybko wymienić popsute elementy - rozkłada ręce H. Kalisz.

Przedłużona gwarancja

Czy firmy remontujące czwórkę poniosą karę za niedoróbki? Jak zapewniają drogowcy, co najmniej do końca 2013 roku będą naprawiać je za darmo, bo wtedy kończy się gwarancja.

- Niewykluczone, że jej okres zostanie przedłużony. Zawsze dodajemy do niego czas, który upływa od momentu zgłoszenia wykonawcy niedoróbek, do chwili, kiedy je usunie - mówi H. Kalisz.

Możliwe są też kary finansowe. W zależności od wyników badań laboratorium drogowego GDDKiA rozważy możliwość potrącenia konsorcjum części kwoty, jaką dostało za wykonanie prac.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 27

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
GINTER

"CZWÓRKA", TO OBECNIE "rządzona" POLSKA W PIGUŁCE!. ZAKNEBLOWANE I PRZEJĘTE MEDIA PRZEZ NIEUDACZNIKÓW Z po, PIORĄ LUDZIOM MÓZGI I LEJĄ WODĘ, ŻE WSZYSTK0 IDZIE WSPANIALE. A JEST TRAGICZNIE POD KAŻDYM WZGLĘDEM!. NA PODKARPACIU JEST KOSZMARNIE. RESZTA KRAJU MA NIE LEPIEJ. POLSKA MOŻE JEST NAJWIĘKSZĄ BUDOWĄ W WSCH. EUROPIE. JEST I BĘDZIE JESZCZE "BARDZO DŁUGO".

G
Gość

Takich "partaczy" podaje się do sądu!!!
To śmieszne by zatrudniać ich po raz wtóry w ramach gwarancji!!!
Każdy normalny człowiek wie, że nie powierza się tak poważnych inwestycji "partyzantom" ale... polscy dyletanci robią interesy z podobnymi sobie.....

n
nn1
Czy to prawda, że główny wykonawca tej fuszerki to firma z powiatu lubaczowskiego?

Czy to prawda, że ówczesny wojewoda podkarpacki pochodził z powiatu lubaczowskiego?

Dziekuję PSL-owcom oraz PO-wcom i jednocześnie pytam: jak długo zamierzacie gnębić społeczeństwo polskie?

Tę drogę remontowały trzy firmy - z Lubaczowa, Leżajska a trzecia chyba z Lubelszczyzny. Ja bym nie mieszał do tego wojewody, jeśli już to odpowiada w jakimś sensie za to co robił rzeszowski odxział GDDKiA.
n
nn1
Czy to prawda, że główny wykonawca tej fuszerki to firma z powiatu lubaczowskiego?

Czy to prawda, że ówczesny wojewoda podkarpacki pochodził z powiatu lubaczowskiego?

Dziekuję PSL-owcom oraz PO-wcom i jednocześnie pytam: jak długo zamierzacie gnębić społeczeństwo polskie?

Tę drogę remontowały trzy firmy - z Lubaczowa, Leżajska a trzecia chyba z Lubelszczyzny. Ja bym nie mieszał do tego wojewody, jeśli już to odpowiada w jakimś sensie za to co robił rzeszowski odxział GDDKiA.
n
nn1

W 2007 r. remontowano drogę nr 77 między Skołoszowem a Duńkowiczkami, ostatnio w kilku miejscach wypadły dziury. Wymieniono w tych miejscach na coś co na oko nie bardzo przypomina asfalt, to jakaś lepka substancja. Czyżby "wybitniZ" fachowcy w rzeszowskiego Oddziału GDDKiA nie widzą tego ? A te perturbacje między Łańcutem a Rzeszowem pewnie też są przede wszystkim brakiem jakiegokolwiek nazdzoru, a jak nie nadzoru to kolesiostwem polegającym na tolerowaniu fuszerki. przecież tuż po położeniu asfaltu widać było, że coś z nim nie tak, kierowcy zauważali a "fachowcy" z GDDKiA nie zauwazyli ? Śmiem twierdzić, że jak nie wiadfomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

D
Danuta

Czy to prawda, że główny wykonawca tej fuszerki to firma z powiatu lubaczowskiego?

Czy to prawda, że ówczesny wojewoda podkarpacki pochodził z powiatu lubaczowskiego?

Dziekuję PSL-owcom oraz PO-wcom i jednocześnie pytam: jak długo zamierzacie gnębić społeczeństwo polskie?

e
ewa
TAKIEGO BURDELU JAK POLSKA NIE POWINNO BYĆ NA MAPIE EUROPY, JEDYNY SPOSÓB NA POLSKĘ TO SPALIĆ, ZAORAĆ I POSADZIĆ LAS, A WIĘKSZOŚĆ POLAKÓW WYTĘPIĆ JAK STONKĘ ZIEMNIACZANĄ, BO TEN SYF ZACZYNA ZAGRAŻAĆ I ROZLEWAĆ SIĘ PO CAŁEJ EUROPIE I ŚWIECIE. TAK BĘDZIE NAJLEPIEJ, PRZYNAJMNIEJ WSTYD BĘDZIE MNIEJSZY. BO TO CO SIĘ DZIEJE W TYM KRAJU PRZECHODZI WSZELKIE GRANICE.

a powinni zacząć od takich czubków jak ty ;/
a
antykoruptor

banalne.
dopóki doputy kolesie z gddia będą robić na dwa fronty nic się nie zmieni. jeden etat w gddia za kupę geldu (pozorowanie roboty i zatwierdzanie fuch, odbiory i rozliczanie fuszery przez kolesi kolesiom zza biurka lub ściany) i prywata po oficjalnej robocie (wygrywanie przetargów na projekty, wykonawstwo). panowie z gddia rżną głupa ze społeczeństwa i niekiepską podwójną kasę za to badziewie, które odstawiają.

S
Stefan

TAKIEGO BURDELU JAK POLSKA NIE POWINNO BYĆ NA MAPIE EUROPY, JEDYNY SPOSÓB NA POLSKĘ TO SPALIĆ, ZAORAĆ I POSADZIĆ LAS, A WIĘKSZOŚĆ POLAKÓW WYTĘPIĆ JAK STONKĘ ZIEMNIACZANĄ, BO TEN SYF ZACZYNA ZAGRAŻAĆ I ROZLEWAĆ SIĘ PO CAŁEJ EUROPIE I ŚWIECIE. TAK BĘDZIE NAJLEPIEJ, PRZYNAJMNIEJ WSTYD BĘDZIE MNIEJSZY. BO TO CO SIĘ DZIEJE W TYM KRAJU PRZECHODZI WSZELKIE GRANICE.

G
Gość

polacy to taka nacja ktora lubic pic i swietawac a nie pracowac!!!!!

G
Gość
A od łancuta do radymna wybuduje donald z ekipą z platformy

Ale jakby premierem był Jarosław to w tym miejscu byłaby autostrada słonca ? I ksiądz kleryk co 50 metrów postawiłby kaplicę imieniem Lecha
r
rzusto

na takich inwestycjach trzeba wszystko kontrolowac na biezaco w trakcie prac a jesli chodzi o trase Lancut -Rzeszow to na wzniesieniach polozono 5-6 cm asfaltu ... wszyscy tam jezdzacy to potwierdza . 5 lat i zacznie odpadac na bank !!! szerokiej drogi drogowcy -bendziecie nmiej uciazliwi przy kolejnych remontach remontow

G
Gość

Tak samo bedzie wygladala autostrada A-4 budowana na zasadzie "wyscig z czasem".Miesiac po oddaniu do uzytkowania rozpocznie sie etap pt."Wieczny remont".Dzieki temu nie zantujemy wzrostu bezrobocia a jedynie puste portfele.GRATULUJE POMYSLOW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

j
janles62

drogę nie buduje ani PO ani PIS matoły tylko polak kombinator i złodziej- polaczki

R
Radzio

Drogi Panie redaktorze
Asfaltu się nie kładzie nie rozściela i nie ma maszyn asfaltowych....
Asfalt jest częścią mieszanki asfaltowej.....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3