Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tomasz Michalski: Chcemy wypromować linię 101 do Horyńca

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Tomasz Michalski
Tomasz Michalski Norbert Ziętal
Z Tomaszem Michalskim, fotografem, miłośnikiem i eksploratorem Roztocza, jednym z inicjatorów kampanii społecznej #szynobusem

Jaki jest cel tej nietypowej akcji?

Promocja pasażerskich połączeń kolejowych na linii nr 101 Horyniec-Zdrój - Jarosław. Chcieliśmy przekazać precyzyjne informacje dotyczące kursowania szynobusu i nowego, aktualnego rozkładu jazdy. Także wypromować pasażerskie połączenia kolejowe na tej linii, z uwzględnieniem możliwości połączeń dalekobieżnych do innych aglomeracji. Akcja jest także jednym z elementów promocji naszego regionu, który nie jest szerzej znany i rozpoznawalny, a ma ogromny potencjał.

Czy faktycznie byłoby zapotrzebowanie na większą ilość kursów na linii 101?

Problem komunikacji szyno-busem jest dość skomplikowany. Tak jak piszemy na stronie internetowej, trudno jest konkurować kolei z alternatywnymi środkami transportu. Choć np. cenowo jest to możliwe, ale warunkiem jest odpowiednie dopasowanie rozkładu jazdy i skomunikowanie go z połączeniami dalekobieżnymi. Z tym jednak jest największy problem.

Czy pociąg może konkurować z takimi środkami transportu jak samochód, autobus czy bus?

Oczywiście, że może. Obecnie ceny są konkurencyjne. Zaletą podróży szynobusem jest również bezpieczeństwo i komfort podróży. Dodatkową atrakcją jest to, co widzimy za oknem. Tymczasem jadąc samochodem kierowca skupia się na drodze i bezpiecznym prowadzeniu auta. Pasażerowie także często bardziej zaabsorbowani są jazdą niż obserwowaniem krajobrazu.

Co mogą zyskać mieszkańcy terenów, przez które przebiega linia kolejowa 101?

Oprócz działań promocyjnych, linia wymaga także dużego wsparcia inwestycyjnego. Potrzebna jest jej rewitalizacja. Jeśli udało by się poprawić infrastrukturę, zlikwidować lub choćby zminimalizować problemy, o których mówimy w kampanii, to z pewnością przełożyło by się to na wzrost liczby pasażerów, także tych przyjeżdżających do nas z zewnątrz.

Do kogo, do jakich środowisk chcecie dotrzeć z akcją?
Nasze działania skierowana są przede wszystkim do mieszkańców regionu, głównie do młodych osób. To one najwięcej podróżują i korzystają z transportu publicznego. Stąd nasze duże zaangażowanie w mediach społecznościowych. Staramy się dotrzeć także do osób mieszkających w różnych częściach Polski, często odległych, którzy wybierają się do horynieckich uzdrowisk a także do potencjalnych turystów z regionu.

Czy efekty akcji będą przesłane decydentom, np. władzom PKP?
O rezultatach kampanii na bieżąco informujemy samorządowców, którzy nas wspierają. Podsumowanie akcji z naszymi wnioskami i sugestiami skierujemy także do wszystkich podmiotów zarządzających linią nr 101. Liczymy, że wezmą je pod uwagę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24