Trzy kładki dla rowerzystów mają powstać wzdłuż mostów w Rzeszowie do 2021 roku

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Jedna z trzech kładek powstanie przy moście im. Narutowicza. Połączy drogi rowerowe biegnące po obu stronach Wisłoka.
Jedna z trzech kładek powstanie przy moście im. Narutowicza. Połączy drogi rowerowe biegnące po obu stronach Wisłoka. Krzysztof Kapica
W przyszłym roku w Rzeszowie ma się rozpocząć budowa kładek rowerowych na Wisłoku. Będzie to możliwe, jeśli urzędnikom uda się rozstrzygnąć przetarg na ich wykonanie. Dwa poprzednie skończyły się fiaskiem.

Budowę kładek Miejski Zarząd Dróg zapowiada od kilku lat. Wnioskowali o nie rowerzyści, którzy narzekają, że na rzeszowskich mostach brakuje pasów dla rowerów. Z tego powodu jadąc ścieżką rowerową przed mostem trzeba z jednośladu zsiąść, przeprowadzić go na drugą stronę i dopiero wówczas można wznowić jazdę. Inna możliwość to jazda przez mosty po jezdni.

Czytaj także

- Ale to jest bardzo niebezpieczne. Na przykład na zaporze ruch jest bardzo duży, a samochody jeżdżą tu szybko, to kierowcy mają do dyspozycji szeroką, równą jezdnię. Z kolei przy sanepidzie, na kolorowym moście jest zbyt wąsko. Kiedy tutaj na jezdnię wjedzie rowerzysta, kierowca samochodu nie ma go jak ominąć. A barierka stojąca wzdłuż jezdni i chodnika nie daje szans, aby uskoczyć w bok w takiej sytuacji – mówi pan Paweł.

Dlatego miasto zdecydowało się na budowę dodatkowych pasów ruchu dla rowerów. Mają powstać w formie dodatkowych pomostów, które będą biegły wzdłuż istniejących mostów: Lwowskiego, Narutowicza i Karpackiego, popularnie nazywanego zaporą. Prace mają się rozpocząć w przyszłym roku i zakończyć w sierpniu 2021 roku. Ogłoszony właśnie przetarg na budowę będzie już trzecim.




- W dwóch poprzednich szukaliśmy wykonawcy kładki przy moście Narutowicza. Oferty były jednak bardzo wysokie i nie zdecydowaliśmy się podpisać umowy. Teraz zmieniliśmy zasady przetargu i za jednym razem chcemy znaleźć wykonawcę wszystkich trzech kładek – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Oferty od wykonawców urzędnicy planują otworzyć w połowie stycznia.

ZOBACZ TEŻ: Kobieta maszynistka. Kasia podtrzymuje rodzinne tradycje

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

tadzio obiecuje zrobic jeszcze to i tamto, jak dostanie dofinansowanie i ktos zglosi sie do przetargu. a jak sie nie zglosi w tym roku to w nastepnym znowu przetarg. i tak do konca kadencji przez jeszcze 4 lata

I
Iza Bell
2 stycznia, 18:20, Gość:

Wprowadzić 1 auto na rodzinę i będzie OK

2 stycznia, 19:13, Stefan N. z ZcHN:

Nie!

Auto tylko powyżej pewnego szczebla dla członków odpowiedniej partii i związków wyznaniowych.

@Gość

Wprowadzić program auto ?

Jestem ZA!

Skonfiskować wszystkie prywatne auta, rozdać po jednym na każdą rodzinę a pozostałą resztę przekazać na Caritas, Fundusz Kościelny lub wyposażenie żołnierzy WOT.

W ten sposób rozwiążemy problem korków i jednocześnie wprowadzimy ustawowy dobrobyt.

Amen.

G
Gość

Przy okazji tego kolorowego mostu wychodzi brak myślenia perspektywicznego w tym mieście. Jak go budowano w miejsce poprzedniej przeprawy to pisałem tu pytająco dlaczego nie zrobiono od razu ścieżek rowerowych. Po paru latach jednak okazuje się że były i są potrzebne. I tak tu jest ze wszystkim. Inny przykład: zrobiono przejście dla pieszych na wysokości CH Nowy Świat, po obu stronach ulicy Krakowskiej są ścieżki rowerowe. Logicznie myślący człowiek od razu by pomyślał, że skoro tak, to może obok przejścia zrobić też przejazd rowerowy bo to żaden dodatkowy koszt. No ale nie w Rzeszowie. Tu ma się klapki na oczach. Teraz gdy ktoś zechce przerobić to przejście to już koszty będą bo trzeba będzie wymienić światła w sygnalizatorach i lekko przerobić przejście (a to znowu umowa i kolejna kasa dla wykonawcy, itd.)

B
Biskup Plus

"Budowę kładek Miejski Zarząd Dróg zapowiada od kilku lat."

Kolejne bla,bla,bla.., z którego g*wno wyniknie.

Stolica deweloperyzacji oferuje mieszkańcom jedynie odpustową tandetę i systematycznie instaluje innowacyjny b#rdel przestrzenny w celu uzyskania jak największych osobistych korzyści majątkowych przez tzw. włodarzy.

S
Stefan N. z ZcHN
2 stycznia, 18:20, Gość:

Wprowadzić 1 auto na rodzinę i będzie OK

Nie!

Auto tylko powyżej pewnego szczebla dla członków odpowiedniej partii i związków wyznaniowych.

G
Gość

Wprowadzić 1 auto na rodzinę i będzie OK

G
Gość
2 stycznia, 09:38, rozsądku:

drogi budujcie bo nie idzie przez to miasto przejechać... deweloperzy za zgodą ratusza walą wieżowce gdzie popadnie a Rzeszów stoi nie idzie sie ruszyć autem... a aut przybywa masakrycznie za jakieś 5 lat to p. jak nic nie wymyślicie albo budowa dróg albo mądra komunikacja miejska

2 stycznia, ‎11‎:‎14, Gość:

Miasto nie jest z gumy. Korki będą zawsze jak część mieszkańców nie zacznie używać komunikacji publicznej, rowerów albo własnych nóg. Nawet jak zbudują parę nowych dróg to dobrze będzie tylko przez chwilę - potem korki wracają bo więcej ludzi zaczyna jeździć autami. Przećwiczyły to już miasta na Zachodzie. Więc krótko mówiąc: wszyscy nie mogą jeździć samochodami. Ergo, twój apel jest bez sensu. Powinieneś apelować aby rozbudowywać infrastrukturę rowerową, aby jak najwięcej ludzi, korzystało z rowerów. Zwłaszcza, że to śmiesznie tanie w porównaniu z infrastrukturą drogową. Braki w tym zakresie, szczególnie w centrum, skutecznie zniechęcają ludzi do korzystania z tego środka transportu. Reszta, jeśli musi i chce, będzie jeździć autami w mniejszych korkach.

2 stycznia, 13:02, Gość:

Idąc tokiem Twojego rozumowania, to w ogóle nie warto nowych dróg budować bo pomogą na chwilę. Zastanów się co piszesz.

2 stycznia, 14:41, rozsądku:

plus do tego dodać nie każdy może jeździć rowerem, tak jak i nie każdy samochodem itp., a tym bardziej nie każdy pojedzie rowerem w zimie czy deszczu, tutaj trzeba zbilansować mądrze tj nowe drogi, nowa organizacja komunikacji zbiorowej no i te twoje rowery i pieszo a w tym czasie tylko strasznie rosną deweloperskie kolosy i tysiące aut i miasto stoi w jednym wielkim korku

Nie napisałem żeby nie budować dróg. Wręcz przeciwnie. Chodzi tylko o to aby to wszystko rozsądnie połączyć w całość. Transport w mieście musi być zrównoważony. To nie jest wybór albo-albo. Dlatego apel o niebudowanie kładek był bez sensu. O to tylko chodziło.

r
rozsądku
2 stycznia, 09:38, rozsądku:

drogi budujcie bo nie idzie przez to miasto przejechać... deweloperzy za zgodą ratusza walą wieżowce gdzie popadnie a Rzeszów stoi nie idzie sie ruszyć autem... a aut przybywa masakrycznie za jakieś 5 lat to p. jak nic nie wymyślicie albo budowa dróg albo mądra komunikacja miejska

2 stycznia, ‎11‎:‎14, Gość:

Miasto nie jest z gumy. Korki będą zawsze jak część mieszkańców nie zacznie używać komunikacji publicznej, rowerów albo własnych nóg. Nawet jak zbudują parę nowych dróg to dobrze będzie tylko przez chwilę - potem korki wracają bo więcej ludzi zaczyna jeździć autami. Przećwiczyły to już miasta na Zachodzie. Więc krótko mówiąc: wszyscy nie mogą jeździć samochodami. Ergo, twój apel jest bez sensu. Powinieneś apelować aby rozbudowywać infrastrukturę rowerową, aby jak najwięcej ludzi, korzystało z rowerów. Zwłaszcza, że to śmiesznie tanie w porównaniu z infrastrukturą drogową. Braki w tym zakresie, szczególnie w centrum, skutecznie zniechęcają ludzi do korzystania z tego środka transportu. Reszta, jeśli musi i chce, będzie jeździć autami w mniejszych korkach.

2 stycznia, 13:02, Gość:

Idąc tokiem Twojego rozumowania, to w ogóle nie warto nowych dróg budować bo pomogą na chwilę. Zastanów się co piszesz.

plus do tego dodać nie każdy może jeździć rowerem, tak jak i nie każdy samochodem itp., a tym bardziej nie każdy pojedzie rowerem w zimie czy deszczu, tutaj trzeba zbilansować mądrze tj nowe drogi, nowa organizacja komunikacji zbiorowej no i te twoje rowery i pieszo a w tym czasie tylko strasznie rosną deweloperskie kolosy i tysiące aut i miasto stoi w jednym wielkim korku

K
Koza
2 stycznia, 09:38, rozsądku:

drogi budujcie bo nie idzie przez to miasto przejechać... deweloperzy za zgodą ratusza walą wieżowce gdzie popadnie a Rzeszów stoi nie idzie sie ruszyć autem... a aut przybywa masakrycznie za jakieś 5 lat to p. jak nic nie wymyślicie albo budowa dróg albo mądra komunikacja miejska

Zgoda ratusza oczywiście za łapówki dlatego taki jest burdel w mieście.

G
Gość
2 stycznia, 09:38, rozsądku:

drogi budujcie bo nie idzie przez to miasto przejechać... deweloperzy za zgodą ratusza walą wieżowce gdzie popadnie a Rzeszów stoi nie idzie sie ruszyć autem... a aut przybywa masakrycznie za jakieś 5 lat to p. jak nic nie wymyślicie albo budowa dróg albo mądra komunikacja miejska

2 stycznia, ‎11‎:‎14, Gość:

Miasto nie jest z gumy. Korki będą zawsze jak część mieszkańców nie zacznie używać komunikacji publicznej, rowerów albo własnych nóg. Nawet jak zbudują parę nowych dróg to dobrze będzie tylko przez chwilę - potem korki wracają bo więcej ludzi zaczyna jeździć autami. Przećwiczyły to już miasta na Zachodzie. Więc krótko mówiąc: wszyscy nie mogą jeździć samochodami. Ergo, twój apel jest bez sensu. Powinieneś apelować aby rozbudowywać infrastrukturę rowerową, aby jak najwięcej ludzi, korzystało z rowerów. Zwłaszcza, że to śmiesznie tanie w porównaniu z infrastrukturą drogową. Braki w tym zakresie, szczególnie w centrum, skutecznie zniechęcają ludzi do korzystania z tego środka transportu. Reszta, jeśli musi i chce, będzie jeździć autami w mniejszych korkach.

Idąc tokiem Twojego rozumowania, to w ogóle nie warto nowych dróg budować bo pomogą na chwilę. Zastanów się co piszesz.

b
bloger

kiedy zostanie wybudowany blok komunalny ,bo potrzeby są ogromne

G
Gość
2 stycznia, 09:38, rozsądku:

drogi budujcie bo nie idzie przez to miasto przejechać... deweloperzy za zgodą ratusza walą wieżowce gdzie popadnie a Rzeszów stoi nie idzie sie ruszyć autem... a aut przybywa masakrycznie za jakieś 5 lat to p. jak nic nie wymyślicie albo budowa dróg albo mądra komunikacja miejska

Miasto nie jest z gumy. Korki będą zawsze jak część mieszkańców nie zacznie używać komunikacji publicznej, rowerów albo własnych nóg. Nawet jak zbudują parę nowych dróg to dobrze będzie tylko przez chwilę - potem korki wracają bo więcej ludzi zaczyna jeździć autami. Przećwiczyły to już miasta na Zachodzie. Więc krótko mówiąc: wszyscy nie mogą jeździć samochodami. Ergo, twój apel jest bez sensu. Powinieneś apelować aby rozbudowywać infrastrukturę rowerową, aby jak najwięcej ludzi, korzystało z rowerów. Zwłaszcza, że to śmiesznie tanie w porównaniu z infrastrukturą drogową. Braki w tym zakresie, szczególnie w centrum, skutecznie zniechęcają ludzi do korzystania z tego środka transportu. Reszta, jeśli musi i chce, będzie jeździć autami w mniejszych korkach.

G
Gość

A co z kładką przez tory w okolicach Staroniwy.

Z osiedla Kmity do centrum byłoby 10 min. piechotą a tak gigantyczne korki na przejazdach . Tak to wygląda w Podkulszczykowie.Galerie for ever.

G
Gosc
2 stycznia, 9:38, rozsądku:

drogi budujcie bo nie idzie przez to miasto przejechać... deweloperzy za zgodą ratusza walą wieżowce gdzie popadnie a Rzeszów stoi nie idzie sie ruszyć autem... a aut przybywa masakrycznie za jakieś 5 lat to p. jak nic nie wymyślicie albo budowa dróg albo mądra komunikacja miejska

Racja

r
rozsądku

drogi budujcie bo nie idzie przez to miasto przejechać... deweloperzy za zgodą ratusza walą wieżowce gdzie popadnie a Rzeszów stoi nie idzie sie ruszyć autem... a aut przybywa masakrycznie za jakieś 5 lat to p. jak nic nie wymyślicie albo budowa dróg albo mądra komunikacja miejska

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3