Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak się robi Fiestę!

DM
Zobacz, jak wygląda proces produkcji Forda Fiesty od projektowania do momentu wyjazdu samochodu z fabryki.

Etap I: PROJEKTOWANIE

Tak się robi Fiestę!
  • Najpierw wykonano około 80 szkiców samochodu na papierze
  • Następnie stworzono 8 pełnowymiarowych modeli auta z gliny
  • Komputerowe modele samochodu poddawane były ponad pięciu tysiącom symulacji wypadku
  • Modele samochodu były dopracowywane po badaniach w specjalnym symulatorze Ford's CAVE 3D Virtual Reality
  • Wykonano krótką serię prototypowych aut, które służyły do następujących testów:
    - 130 godzin w tunelu aerodynamiczny testując auto przy wietrze o prędkości do 180 km/h
    - Działanie przy temperaturach od -40 do 82 stopni Celsjusza
    - 1,2 miliona kilometrów testów wytrzymałości na publicznych drogach i 850 tysięcy kilometrów na torach testowych
    - Ponad 40 rzeczywistych testów zderzeniowych

Etap II: KAROSERIA

Tak się robi Fiestę!
  • Prasy o nacisku 2000 ton wyciskają elementy karoserii, które trafiają na linię montażową obsługiwaną przez 1000 chłodzonych wodą robotów spawalniczych
Tak się robi Fiestę!
  • 310 części karoserii jest łączonych za pomocą nitów i śrub oraz spawanych w temp. ok. 1400 st. C

Etap III: LAKIEROWANIE

Tak się robi Fiestę!
  • Najpierw nakładana jest warstwa antykorozyjna przez pełne zanurzenie całej karoserii na 5 minut w specjalnym płynie do lakierowania elektroforetycznego
  • Do uszczelnienia karoserii zużywa się 4,5 kilograma wodoodpornego uszczelniacza i 5 kilogramów uszczelniająca redukującego hałas i wibracje
  • Następnie nakłada się 2 kilogramy lakieru podkładowego w jednym z trzech kolorów i poleruje się go, aby usunąć niedoskonałości
  • 24 roboty nakładają lakier w jednym z 14 właściwych kolorów samochodu
  • Na końcu nakładany jest wosk, który daje 12-letnią gwarancję antykorozyjną
  • Pomiędzy każdym z etapów karoseria jest suszona w piecach o temperaturze od 80 do 205 stopni Celsjusza

Etap IV: MONTAŻ

Tak się robi Fiestę!
  • Ponad 4500 elementów wyposażenia tworzyć może aż 11400 wariantów Fiesty.

  • Co 86 sekund z linii montażowej zjeżdża jeden samochód

    CENTER VIDEO https://www.youtube.com/embed/ErSZmor1qok?rel=0

  • 1,2 kilometra kabli tworzy 219 instalacji składających się z 1490 połączeń

  • Montowanych jest 15 różnych wersji tapicerki

  • Tablica rozdzielcza i szyby są montowane przez roboty

  • Karoseria jest podnoszona, a roboty od dołu instalują kompletny napęd i podwozie

  • Pod koniec procesu montażu instalowana jest chłodnica i ostatnie elementy wyposażenia wewnętrznego, m.in. fotele. Do samochodu wlewane są wszystkie płyny i przykręcane są koła

  • Teraz po raz pierwszy uruchamiany jest silnik i prowadzone są testy jakości montażu

____________________________

Wejdź na www.prasa24.pl i zobacz e-wydanie "Dziennika Bałtyckiego" w wersji PDF
z poniedziałku, 18 stycznia 2016 r. Twój kod dostępu to: CR87RZH

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Tak się robi Fiestę! - Dziennik Bałtycki

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24