Etap I: PROJEKTOWANIE
- Najpierw wykonano około 80 szkiców samochodu na papierze
- Następnie stworzono 8 pełnowymiarowych modeli auta z gliny
- Komputerowe modele samochodu poddawane były ponad pięciu tysiącom symulacji wypadku
- Modele samochodu były dopracowywane po badaniach w specjalnym symulatorze Ford's CAVE 3D Virtual Reality
- Wykonano krótką serię prototypowych aut, które służyły do następujących testów:
- 130 godzin w tunelu aerodynamiczny testując auto przy wietrze o prędkości do 180 km/h
- Działanie przy temperaturach od -40 do 82 stopni Celsjusza
- 1,2 miliona kilometrów testów wytrzymałości na publicznych drogach i 850 tysięcy kilometrów na torach testowych
- Ponad 40 rzeczywistych testów zderzeniowych
Etap II: KAROSERIA
- Prasy o nacisku 2000 ton wyciskają elementy karoserii, które trafiają na linię montażową obsługiwaną przez 1000 chłodzonych wodą robotów spawalniczych
- 310 części karoserii jest łączonych za pomocą nitów i śrub oraz spawanych w temp. ok. 1400 st. C
Etap III: LAKIEROWANIE
- Najpierw nakładana jest warstwa antykorozyjna przez pełne zanurzenie całej karoserii na 5 minut w specjalnym płynie do lakierowania elektroforetycznego
- Do uszczelnienia karoserii zużywa się 4,5 kilograma wodoodpornego uszczelniacza i 5 kilogramów uszczelniająca redukującego hałas i wibracje
- Następnie nakłada się 2 kilogramy lakieru podkładowego w jednym z trzech kolorów i poleruje się go, aby usunąć niedoskonałości
- 24 roboty nakładają lakier w jednym z 14 właściwych kolorów samochodu
- Na końcu nakładany jest wosk, który daje 12-letnią gwarancję antykorozyjną
- Pomiędzy każdym z etapów karoseria jest suszona w piecach o temperaturze od 80 do 205 stopni Celsjusza
Etap IV: MONTAŻ
Ponad 4500 elementów wyposażenia tworzyć może aż 11400 wariantów Fiesty.
Co 86 sekund z linii montażowej zjeżdża jeden samochód
CENTER VIDEO https://www.youtube.com/embed/ErSZmor1qok?rel=0
1,2 kilometra kabli tworzy 219 instalacji składających się z 1490 połączeń
Montowanych jest 15 różnych wersji tapicerki
Tablica rozdzielcza i szyby są montowane przez roboty
Karoseria jest podnoszona, a roboty od dołu instalują kompletny napęd i podwozie
Pod koniec procesu montażu instalowana jest chłodnica i ostatnie elementy wyposażenia wewnętrznego, m.in. fotele. Do samochodu wlewane są wszystkie płyny i przykręcane są koła
Teraz po raz pierwszy uruchamiany jest silnik i prowadzone są testy jakości montażu
____________________________
Wejdź na www.prasa24.pl i zobacz e-wydanie "Dziennika Bałtyckiego" w wersji PDF
z poniedziałku, 18 stycznia 2016 r. Twój kod dostępu to: CR87RZH
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Co się dzieje na głowie Sykut-Jeżyny? Kolejny tydzień i kolejna zmiana [ZDJĘCIA]
- Żona Stuhra wyjada po nim resztki i się tym chwali! Wymyśliła na to nową nazwę
- Lara Gessler udzieliła wywiadu w majtkach! Znów zapomniała spodni? [ZDJĘCIA]
- Tak Węgiel zachowała się po przegranej w "Tańcu"! Jury musiało ją pocieszać