Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uwierzyła, że rozmawia z pracownikami banku. Mieszkanka powiatu kolbuszowskiego straciła ponad 20 tysięcy złotych

OPRAC.:
Bogdan Hućko
Bogdan Hućko
Fot. KPP Kolbuszowa
Ponad 20 tysięcy złotych straciła mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, do której zadzwonił oszust. Kobieta uwierzyła, że rozmawia z pracownikiem banku, który chce jej pomóc. Zmanipulowana przez oszustów najpierw zaciągnęła pożyczkę, a następnie wpłaciła gotówkę do bankomatu na podane kody BLIK.

- Z relacji kobiety, wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Rozmówca poinformował ją, że na jej dane jakaś osoba stara się zaciągnąć pożyczkę. Następnie przełączył pokrzywdzoną do innego rzekomego pracownika banku - kobiety, która instruowała ją co ma robić. Za namową rozmówczyni, kobieta złożyła wniosek o anulowanie wniosku o pożyczkę, a następnie sporządziła wniosek o udzielenie pożyczki w kwocie ponad 20 tysięcy złotych. Pożyczone pieniądze kobieta wybrała w placówce banku, a następnie zgodnie z instrukcją oszustów, wpłaciła całą kwotę na podane kody BLIK w bankomacie

– informuje nadkomisarz Jolanta Skubisz – Tęcza, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kolbuszowej.

Kiedy pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszustów powiadomiła policję. To kolejne tego typu oszustwo zgłoszone do KPP w Kolbuszowej. Policjanci apelują o ostrożność.

Bądźmy czujni i miejmy się na baczności zwłaszcza, gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Każdorazowo, gdy proszeni jesteśmy o:

  • wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego,
  • złożenie telefoniczne wniosków o pożyczkę,
  • przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobie,
  • wpłatę środków finansowych na wskazany przez „konsultanta bankowego” numer rachunku,
  • wygenerowanie kodów BLIK na polecenia głosu w słuchawce,

Zastanówmy się, czy nie jest to potencjalne oszustwo. W takich przypadkach należy bezwzględnie rozłączyć się i starać się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoniła albo kontaktowała się z nami w inny sposób, np. poprzez SMS, komunikator internetowy czy pocztę elektroniczną. Warto też osobiście udać się do placówki bankowej i zweryfikować takie informacje.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24