Coroczne badanie Daymaker Index, prowadzone w Polsce, Szwecji, Czechach i Norwegii, ma na celu zbadanie jak zmienia się i ewoluuje poziom obsługi Klienta i udowodnienie, jak kluczowe ma on znaczenie dla firm stawiających na ciągły rozwój i polepszanie swoich wyników finansowych.
W roku 2014 LANĈERTO zajęła pierwsze miejsce w segmencie sklepów odzieżowych. W globalnym rankingu wszystkich branż firma zajęła natomiast równie wysokie drugie miejsce, pokonując prawie 160 sieci handlu detalicznego, nieznacznie ustępując jedynie sieci perfumerii Douglas. W tym roku wynik udało się poprawić, zdobywając pierwsze miejsce.
- Już w 2008 roku, kiedy LANĈERTO dopiero się formowało, przyjęliśmy założenie, że całą ideę marki chcemy oprzeć na dwóch filarach, których naszych zdaniem brakowało na polskim rynku. Są to wysoka jakość produktu i kompetentna, profesjonalna obsługa – mówi Tomasz Ciąpała, wiceprezes zarządu LANĈERTO S.A. - Z roku na rok staramy się podnosić standardy, ujednolicać poziom obsługi i jednocześnie nie zatracić osobistej relacji z klientami odwiedzającymi nasze salony. To szczególnie ważne przy takiej skali – tylko w ubiegłym roku zanotowaliśmy ok. miliona odwiedzin we wszystkich naszych salonach – dodaje.
Badanie Daymaker Index prowadzone jest na zasadach mystery shoppingu (tajemniczy klient). W jego ramach w sklepach pojawia się osoba, która obserwuje i analizuje jakość obsługi, a następnie wypełnia ankietę satysfakcji. Sprawdzane są różnorodne czynniki, takie jak powitanie, zainteresowanie pracowników sklepów osobą klienta czy wiedza na temat asortymentu.
Firmy, które chcą poprawić ogólną jakość obsługi, powinny zwracać szczególną uwagę na odpowiedni dobór personelu. Ważne, żeby zatrudnione do kontaktu z klientem osoby miały już doświadczenie i przynajmniej elementarną wiedzę na temat ofertowanych produktów.
W salonie czy sklepie, zwłaszcza w branży odzieżowej, sprzedawca pełni przede wszystkim funkcję doradcy klienta. Przy wyborze garnituru dobrą radą służyć należy w kwestii doboru kroju, koloru czy dodatków, nie tylko pod kątem cech fizycznych klienta, ale także preferencji czy charakteru.
Profesjonalna obsługa klienta jest wyzwaniem, a współcześni nabywcy mają bardzo zróżnicowane potrzeby. Niektórzy potrzebują kompleksowej usługi, jednak coraz częściej zdarzają się klienci coraz lepiej wyedukowani, również w kontekście światowych trendów modowych. Na ten stan rzeczy wpływ ma z pewnością szybki rozwój blogosfery oraz kanałów social media, dlatego też oprócz umiejętności komunikacyjnych, sprzedawcom przyda się wiedza oraz profesjonalna prezencja.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Nagłe wieści o Janinie i Tadeuszu z "Sanatorium miłości"! Znamy sensacyjne szczegóły
- "Nasz Nowy Dom" czekają spore zmiany! Romanowska nie pomoże już biednym rodzinom
- Tak córka Marty Kaczyńskiej radzi sobie w Korei. Niesamowite, jak się zmieniła [FOTO]
- Prześledziliśmy przemianę włosów Majdana. Było ściernisko, a dziś jest San Francisco