To jedno z najgorszych skrzyżowań w mieście. Zwłaszcza dla kierowców, którzy jadą ul. Batorego od strony przejazdu kolejowego i chcą jechać prosto, cały czas ul. Batorego. Najtrudniej jest po południu, gdy z pracy wracają osoby zatrudnione w znajdujących się tutaj firmach i instytucjach. Długie oczekiwanie na włączenie się do ruchu to norma. Wielu kierowcom puszczają nerwy i próbują wcisnąć się w potok pojazdów jadących Jasińskiego.
- Na szczęście udało się sfinalizować sprawę budowy ronda w tym miejscu. Do tej inicjatywy włączył się również Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego - mówi Leszek Pusiarski, radny miejski Regii Civitas oraz członek komisji bezpieczeństwa ruchu drogowego przy prezydencie Przemyśla.
Koszt modernizacji skrzyżowania Jasińskiego z Batorego ma wynieść 50 tys. złotych. W tym mieści się też "wkład" WORD w wysokości 10 tys. złotych. Rondo ma być gotowe jeszcze w tym roku.
Już wkrótce oddane do użytku będzie dwupasowe rondo na skrzyżowaniu ulic Lwowskiej, Zana, Bilana. Na nim będzie się kończyła wschodnia droga obwodowa. W ub. weekend robotnicy położyli ostatnią warstwę asfaltu.
- Przemyślanie nie potrafią jeździć po rondach. Powód jest prosty. Nie mieli się gdzie tego nauczyć. U nas takie skrzyżowania to nowość - mówi Andrzej Mikulski z Przemyśla, wieloletni instruktor nauki jazdy.
Jego opinie potwierdzają inni instruktorzy.
- Ilu kierowców, tyle technik przejazdu przez rondo. Jedni włączają kierunkowskaz lewy, obojętnie w jakim kierunku chcą jechać. Inni w ogóle go nie włączają. Ale są też mistrzowie, którzy jeżeli jadą na wprost, to niemal dosłownie tak pokonują rondo, środkiem obu pasów - dodaje instruktor Paweł.
Opinie te podziela Pusiarski.
- Powstające nowe rozwiązania komunikacyjne, czyli ronda, powinny iść w parze z przypomnieniem i stosowaniem obowiązujących zasad ruchu drogowego. Wjazd na rondo o dwóch pasach nie powinien być dowolny - twierdzi i podaje zbiór zasad.
Chcąc jechać w prawo trzeba zająć prawy pas i włączyć prawy kierunkowskaz. Jadąc na wprost wjechać na dowolny pas, nie włączać kierunkowskazu przed wjazdem na rondo, uruchomić go, dopiero przy zjeździe z ronda. Jeżeli planujemy jechać w lewo lub zawrócić, trzeba ustawić się na lewym pasie i włączyć lewy kierunkowskaz. Przy opuszczaniu ronda prawy kierunkowskaz.
- Pamiętajmy, że zjeżdżając z ronda z wewnętrznego pasa, mamy obowiązek przepuścić pojazd znajdujący się na zewnętrznym pasie, z prawej strony - podkreśla Pusiarski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Cichopek chwali się butami za koszmarne pieniądze! Zaoszczędziła po odejściu z TVP?
- Komunie dzieci gwiazd są jak wesela. Najpierw ciało Chrystusa, potem DMUCHANY ZAMEK
- Ujawniamy listę klientów internetowej szamanki! Gwiazdy telewizji i żony piłkarzy...
- Tak żyje "Biały Cygan" Bogdan Trojanek. Zna Viki Gabor, adoptował dziecko z klasztoru