Weź paragon i wspieraj uczciwą konkurencję na rynku - apeluje Krajowa Administracja Skarbowa

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Do końca sierpnia trwa akcja "Weź paragon i wspieraj uczciwą konkurencję na rynku".
Do końca sierpnia trwa akcja "Weź paragon i wspieraj uczciwą konkurencję na rynku". Przemek Świderski/Polska Press
Udostępnij:
Pod hasłem „Weź paragon" trwa ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna Ministerstwa Finansów. Ma uświadomić Polakom znaczenie brania i wydawania paragonu fiskalnego. Działania potrwają do końca sierpnia.

- Wydanie paragonu w sklepie, restauracji czy na stacji paliw ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla nas wszystkich. W akcji „Weź paragon" chodzi przede wszystkim o to, by sprzedawcy uczciwie rejestrowali sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji. Otrzymanie paragonu to prawo konsumenta i podatnika. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy – twierdzi Tadeusz Kościński, minister finansów, funduszy i polityki regionalnej.

Ministerstwo odnotowuje sporo sygnałów o nadużyciach.

- Jednym z najczęstszych motywów uchylania się od opodatkowania jest nierejestrowanie zawartych transakcji i co za tym idzie, niewydawanie paragonu fiskalnego nieuważnemu klientowi lub zbieranie paragonów fiskalnych, których klient nie zabrał ze sobą. Może to mieć dalsze konsekwencje, czyli wystawianie tzw. pustych faktur. Właśnie na podstawie niewydanych lub nieodebranych paragonów fiskalnych - informuje Izba Administracji Skarbowej w Rzeszowie.

Czasami nieuczciwi przedsiębiorcy wręczają nam inny dokument, który ma "zastąpić" paragon fiskalny. To m.in. potwierdzenie płatności kartą płatniczą lub kredytową lub częste w gastronomii paragony/rachunki kelnerskie, które jednak nie są dokumentami fiskalnymi.

- Kiedy przedsiębiorca nie wystawia paragonów fiskalnych, traci przez to budżet państwa, a tym samym wszyscy obywatele - twierdzi KAS.

Każdy ma prawo zgłosić, że nie otrzymał paragonu fiskalnego, gdy sprzedawca miał obowiązek go wystawić. Można to zrobić w urzędzie skarbowym, przez całodobowy, bezpłatny telefon interwencyjny 800 060 000 lub na e-mail: [email protected]

UE- Zobacz, gdzie ceny poszły najbardziej w górę

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie