Witamy w Rzeszowie!

Maciej Chłodnicki
Propozycje nowych nazw ulic zgłosili mieszkańcy Przybyszówki.
Propozycje nowych nazw ulic zgłosili mieszkańcy Przybyszówki. ŁUKASZ BIAŁORUCKI
Udostępnij:
Od 1 stycznia liczba mieszkańców Rzeszowa powiększy się o ponad 2 tys. osób. Jeszcze do niedzieli będą mieszkać w Przybyszówce. W poniedziałek będą już mieszkańcami stolicy regionu.

Nie oznacza to tylko zmiany adresu, ale również wszystkich dokumentów. Udogodnieniem będzie na pewno uruchomienie od 2 stycznia punktu konsultacyjnego Urzędu Miasta. Będzie on działał w Domu Strażaka w godz. od 7.30 - do 15.30. Tu wszyscy będą mogli uzyskać niezbędne informacje.

Część dokumentów za darmo

Wczoraj na sesji radni zgodzili się, aby mieszkańcy Przybyszówki nie płacili za wydanie nowych dokumentów dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej. Niestety nie uda się uniknąć kosztów związanych z wymianą prawa jazdy i dowodów rejestracyjnych.

Kierunek lotnisko

Prezydent Tadeusz Ferenc, który dziękował wczoraj radnym za sukces w przyłączeniu Przybyszówki już zapowiedział, że w przyszłym roku będzie się starał dalej powiększać miasto.

- Wójt gminy Świlcza jest skłonny oddać nam drugą cześć Przybyszówki oraz Bziankę. Będę również rozmawiał z innymi wójtami, tak żeby powiększenie przeprowadzić jak najłagodniej. Najbardziej interesują nas tereny w kierunku lotniska - zapowiedział.

Ważne dla nowych mieszkańców
1. Prawa jazdy i dowody rejestracyjne.

Formularze potrzebne do wymiany tych dokumentów będą do odebrania w punkcie informacyjnym. Po ich wypełnieniu musimy zanieść je do Wydziału Komunikacji (pl. Ofiar Getta 7, pok. 16). Należy również zabrać jedno zdjęcie, nr pesel oraz dokument potwierdzający nowy adres (taki wszyscy otrzymają pocztą). Trzeba mieć też przy sobie ksero starego prawa jazdy i oryginał do wglądu.

Przy zmianie dowodu rejestracyjnego (pok. nr 8) należy zabrać stare tablice oraz dowód rejestracyjny. W tym czasie można jeździć samochodem na tymczasowym dowodzie rejestracyjny. Koszt wymiany dokumentów - ok. 280 zł

2. Dowody osobiste.

Tu także niezbędne formularze można odebrać w punkcie Informacyjnym. Po ich wypełnieniu odnosimy je z powrotem do punktu. Musimy też dostarczyć 2 zdjęcia. Wymiana jest bezpłatna. Za dowód zapłacą (30 zł) jedynie ci, którzy wyrabiają sobie dowód po raz pierwszy.

3. Zmiany dla firm.

Należy zmienić wpis do ewidencji działalności gospodarczej ze względu na zmianę adresu firmy lub miejsca zamieszkania. Radni podjęli uchwałę, aby można było to zrobić bezpłatnie. Należy jednak poczekać dwa tygodnie na jej uprawomocnienie. Jeżeli ktoś nie może czekać będzie musiał zapłacić 50 zł. Zmiany wpisów dokonuje się w Urzędzie Gminy w Świlczy.

4. Ważne dla uczniów i rodziców.

W Wydziale Edukacji Urzędu Miasta (Plac Ofiar Getta 7) można składać wnioski o:
- przyznanie stypendium szkolnego (od 1 września 2007 r.)
- przyznanie zasiłku szkolnego
- przyznanie stypendium unijnego dla studentów.

Oprócz tego można tu się starać o zezwolenie na zakładanie szkół publicznych przez osoby prawne i fizyczne oraz dokonywanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie