Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt i budowę powierzono konsorcjum spółek: Max Bögl Polska i Max Bögl Stiftung &Co.
Początek obwodnicy zlokalizowany jest na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej (DK28) i drogi wojewódzkiej nr 886 w kierunku Rzeszowa. W tym miejscu powstanie owalne rondo. Koniec - na skrzyżowaniu DK 28 z drogą z DK84 (u. Lipińskiego).
Obwodnica będzie drogą klasy GP (czyli drogą główną ruchu przyspieszonego). Będzie liczyć 6,7 km. Szerokość pasa ruchu będzie wynosić 3,50 metra, przeciwne pasy ruchu zostaną oddzielone pasem separującym o szerokości min. 2,60 m. W ciągu obwodnicy powstaną 4 jednopoziomowe skrzyżowania.
Zbudowanych zostanie 8 mostów, 4 wiadukty i 18 przepustów.
Przebiega w południowej części Sanoka na kierunku zachód-wschód. Trasa biegnie w kierunku południowo-wschodnim, przecinając linie kolejową nr 108 Stróże-Krościenko, a następnie rzekę Sanoczek. Dalej przez tereny przemysłowe gdzie krzyżuje się z drogą powiatową 2212R (ul. Okulickiego) i przez tereny rolnicze oraz nieużytki. Przecina prawy dopływ Potoku Płowieckiego, a następnie kieruje się bardziej na wschód i przecina teren ogródków działkowych.
Po drodze krzyżuje się z drogą powiatową nr 2233R (ul. Konopnicka) z ul. Działkową i nr 2234R (ul. Stróżowska), przecina następnie tereny ogródków działkowych, dopływ Potoku Stróżowskiego i Potok Stróżowski i kończy swój bieg na włączeniu do drogi krajowej nr 84.
O inwestycję Sanok zabiegał przez lata.
- Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza tereny zabudowy, a przez to odciążenie układu komunikacyjnego miasta, zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na drogach DK 28 i DK 84 oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego - informuje Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
W ramach prac przygotowawczych prowadzonych od ub. tygodnia wykonano już wycinkę drzew, rozpoznanie saperskie, zjazd technologiczny. Teren został odhumusowany. Zatwierdzona została także tymczasowa organizacja ruchu.
Obwodnica Sanoka w liczbach:
· 803 - wykupione działki pod budowę
· 58 895 ton - ilość masy do wbudowania (podbudowy, wiążąca i ścieralna)
· 17 500 metrów sześc. - ilość betonu do wbudowania
· 1 262 szt. - liczba pali (ich łączna długość to 8 710 m)
· 799 020 metrów sześc. nasypów (wysokość najwyższego – 13,91 m)
· 987 781 metrów sześc. wykopów (głębokość najgłębszego - 16,19 m)
Zobacz też: Regularne kursy „motoraczka” na trasie Sanok - Łupków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Mamy projekt idealnej sukni ślubnej dla Romanowskiej. W tej kreacji skradnie show!
- Czy to Edzia z "Królowych życia" pomogła w obnażeniu Dagmary? Jest jeden szczegół
- Jak mieszka Paulina Sykut-Jeżyna? Ma balkon o powierzchni nowej kawalerki [ZDJĘCIA]
- Popek na tronie z pustaków. Tak żyje po odejściu z "Pytania na Śniadanie" [ZDJĘCIA]