Zielone światło dla Rzeszowa do rozbudowy mostu Załęskiego [WIZUALIZACJE]

red.
Służby wojewody podkarpackiego wydały zezwolenie na realizację ważnej dla Rzeszowa inwestycji drogowej. Składa się na nią m.in. rozbudowa mostu Załęskiego oraz przebudowa skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka.

Jak informuje Artur Gernand z Biura Prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa, decyzja ZRID została właśnie wydana. Dotyczy m.in. zezwolenia na rozbudowę mostu Załęskiego.

Ta powstała przed laty - w 1992 roku - przeprawa przez Wisłok została wybudowana tylko w części. Po rozbudowie o kolejną most będzie miał po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach.

Wydana przez służby wojewody decyzja dotyczy także możliwości realizacji m.in. przebudowy skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka oraz sygnalizacji świetlnej, budowy zatok autobusowych, rozbudowy (poszerzenia) ponad 230-metrowego odcinka al. gen. Maczka, budowy i rozbudowy obustronnych chodników i ścieżek rowerowych, przebudowy oświetlenia i odwodnienia.

Inwestycja, na którą miasto uzyskało decyzję ZRID jest częścią większej całości.

Wcześniej – w sierpniu 2020 roku służby wojewody wydały ZRID dla drogi nazywanej umownie Wisłokostradą. W ramach tego zadania powstać ma druga jezdnia na odcinku od al. Rejtana do targowiska przy ul. Dworaka (o długości odcinka blisko 500 metrów), dwie nowe jezdnie (2x2) na odcinku od targowiska do ul. Ciepłowniczej (długość ponad 800 metrów), chodniki, ścieżki rowerowe, rondo na skrzyżowaniu przyszłej drogi z ul. Ciepłowniczą, zatoki autobusowe, oświetlenie, most na rzece Młynówka, dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. Zabezpieczone ma zostać także osuwisko w rejonie ul. Konfederatów Barskich.

Z kolei w czerwcu 2020 roku wydana została decyzja ZRID dla inwestycji, w skład której wchodzi m.in. rozbudowa ul. gen. Maczka do przekroju dwujezdniowego, dwupasowego (2x2) na długości ponad 600 metrów, przebudowa i budowa obustronnych chodników, budowa obustronnych ścieżek rowerowych, przebudowa skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia i ul. gen. Maczka, przebudowa skrzyżowania z ul. Partyzantów.

- Realizacja tych trzech ważnych zadań pozwoli na odciążenie z ruchu samochodowego ronda Pobitno a także śródmieścia - al. Piłsudskiego oraz wiaduktu Tarnobrzeskiego – podkreśla Marek Bajdak, pełniący funkcję Prezydenta Rzeszowa.

Szacunkowy koszt trzech inwestycji to ponad 140 mln zł. Miasto chce na ich realizację pozyskać środki z Krajowego Planu Odbudowy. Wniosek w tej sprawie został złożony.


ZOBACZ TEŻ: Tak ma wyglądać tunel pod rondem Pobitno w Rzeszowie [WIZUALIZACJA - MOSTY GDAŃSK]

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Pamiętam jak przy przebudowie jednokierunkowej kładki na Wisłoku (teraz tzw. "kolorowy most) pisałem, żeby uwzględnić tam też ścieżkę rowerową i chodnik i to po obu stronach. Z mediów dowiedziałem się jednak że władze Rzeszowa uznały że to "zbędne". Teraz budują tam dodatkową kładkę z przejazdem dla rowerzystów bo jednak okazała się potrzebna na tak wąskiej jezdni (pytanie czy będzie w pełni wykorzystana bo jest tylko po jednej stronie więc w korku będzie służyć tylko dla tych co jadą po tej "właściwej stronie mostu" - reszta musiałaby zjeżdzać do środka jezdni, jechać przez kładkę a potem znowu "wbijać się" na prawy pas).

Mam więc taki mały apel - myślicie przyszłościowo, perspektywicznie, nie róbcie dziadowskich oszczędności i nie zapomnijcie o chodnikach, ścieżkach rowerowych, przejściach i przejazdach, aby za chwilę nie trzeba było tego wszystkiego znowu przerabiać (jak to Rzeszowie często się robi)

Dodaj ogłoszenie