Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

6 pomysłów na to jak zwiększyć ruch na stronie internetowej

materiał partnera
Wartościowy ruch na stronie internetowej jest niezwykle ważny, pod wieloma względami, dla jej właściciela. Przede wszystkim może wpłynąć korzystnie na pozycje strony i jej widoczność dla użytkowników w wyszukiwarce. Im większy ruch na stronie, tym też jest większa szansa na pozyskanie nowego klienta, który skorzysta z oferty przedstawionej na stronie lub zapisze się do newslettera, bądź stanie się stałym czytelnikiem portalu. Jak więc można zwiększyć ruch na stronie, tak by był wartościowy i wpływał korzystnie na pozycjonowanie witryny? W tym artykule podpowiadamy, jakie są sprawdzone sposoby na zwiększenie ruchu na stronie internetowej.

Co wpływa na ruch na stronie internetowej?

Na ruch na stronie internetowej wpływa wiele czynników. Dlatego warto zadbać o kilka rzeczy, które będą bezpośrednio lub pośrednio generowały zwiększony ruch na naszej witrynie. Do najważniejszych kwestii, które pozwalają zwiększyć ruch na stronie internetowej, zaliczyć należy przede wszystkim takie rozwiązania jak:

- korzystanie z mediów społecznościowych – portale społecznościowe takie jak Facebook, Google+, Instagram czy Twitter stają się coraz bardziej popularne i coraz więcej marek posiada swoje profile na tych portalach. Treści udostępniane na stronie portalu społecznościowego powinny linkować bezpośrednio do witryny, ale muszą być tak opracowane, by wzbudzać emocje i zachęcać odbiorców do działania – do lajkowania, udostępniania czy komentowania, co zwiększy znacznie zasięg posta i co za tym idzie, pozwoli na dotarcie do znacznie większej grupy potencjalnych odbiorców. Warto też pamiętać o tym, że social media to nie tylko fanpage. Coraz bardziej popularne są grupy tematyczne na portalach społecznościowych. Również dzięki nim można zwiększyć ruch na stronie. Trzeba jednak pamiętać o tym, by treści udostępniane w danej grupie były merytoryczne, ciekawe i powiązane tematycznie z głównym wątkiem grupy;

- blog firmowy – blog firmowy to doskonałe narzędzie wspierające pozycjonowanie stron. Jest to jeden z najlepszych sposobów na to, by zwiększyć ruch na stronie i co więcej, zyskać stałych odbiorców treści. Jeżeli chcemy skorzystać z takiej formy pozyskiwania ruchu na stronie, musimy pamiętać o tym, by treści były aktualizowane na bieżąco, wpisy pojawiały się regularnie i odpowiadały na potrzeby naszych odbiorców. Blog firmowy warto połączyć z kanałami w social mediach. Warto też pamiętać o tym, żeby treści umieszczane na blogu były merytoryczne, ciekawe i przydatne dla odbiorcy, a także różnorodne – wzbogacone grafikami czy filmami, a także infografikami. Blog firmowy, kiedy jest dobrze prowadzony również wpłynie na pozycję strony, szczególnie jeśli umiejętnie będziemy wykorzystywać zasady SEO – na przykład optymalizować treść i grafiki;

- linki wewnętrzne – z reguły pozycjonując stronę skupiamy się na linkach zewnętrznych, ale jak się okazuje, również linki wewnętrzne mogą mieć wpływ na pozycję strony oraz zwiększenie ruchu na niej. Dzięki linkowaniu wewnętrznemu jest większa szansa na to, że czytelnik chętniej odwiedzi większą ilość podstron czy starszych wpisów w przypadku bloga, do których możemy odesłać w bieżącym artykule;

- mobilna wersja strony – coraz więcej osób przegląda zasoby Internetu na urządzeniach mobilnych, dlatego warto się upewnić, że witryna będzie dobrze wyświetlała się na ekranach o różnej rozdzielczości. Najlepszym rozwiązaniem będzie strona responsywna. Użytkownik urządzenia mobilnego zawsze chętniej kliknie w stronę dostosowaną do jego potrzeb niż w tę, która będzie źle się wyświetlała na smartfonie czy tablecie;

- komentowanie na blogach i forach – jeżeli chodzi o komentowanie na blogach, warto wybierać te strony, które charakteryzują się dużą popularnością. Podobnie jest z forami. Komentarze muszą być merytoryczne, nie może to być „goły” link do strony czy podstrony. Inaczej komentarz może być usunięty, gdyż będzie uznany za spam. Wartościowe komentarze oprócz tego, że zwiększą ruch na stronie to pozwolą też zbudować większe zaufanie do marki;

- content marketing i SEO – wyżej wspomnieliśmy, że treści umieszczone na stronach powinny być zgodne z zasadami SEO i content marketingu. Zatem przygotowując artykuły, musimy zwrócić uwagę na takie elementy jak: słowa kluczowe, merytoryczność artykułów, ich wygląd, leady i tytuły, a także wysoką jakość elementów graficznych urozmaicających treść. Teksty powinny też być oryginalne, bez duplikowania treści z innych witryn.

Wyżej wymienione działania stanowią podstawę do tego, by zwiększyć ruch na stronie internetowej. Warto o nie zadbać, by ilość odwiedzin witryny stale rosła i była zalążkiem sukcesu prowadzonej przez nas witryny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24