Autobusy uciekają z Bieszczadów

Wojciech Zatwarnicki
Decyzja o zamknięciu połączeń autobusowych firmy Arriva w Bieszczadach jest nieodwołalna
Decyzja o zamknięciu połączeń autobusowych firmy Arriva w Bieszczadach jest nieodwołalna Wojciech Zatwarnicki
Jedyna firma przewozowa działająca w powiatach: bieszczadzkim, leskim, sanockim i brzozowskim kończy tam swoją działalność.

„Dziś spotkałem się z dyrektorem firmy Arriva Bus Transport Polska Sp. z o.o., który poinformował mnie, że z dniem 1 lipca 2017 roku firma ta kończy swoją działalność na terenie powiatów: bieszczadzki, leski, sanocki i brzozowski. Będziemy teraz podejmować działania, aby zapewnić dla mieszkańców transport zbiorowy świadczony przez innych przedsiębiorców. O przebiegu sprawy będę informował na bieżąco” - taką informację na swoim profilu FB zamieścił Bartosz Romowicz, burmistrz Ustrzyk Dolnych.”

- To chyba jakiś żart - mówią mieszkańcy Ustrzyk Dolnych, Sanoka i okolicznych miejscowości. - Przecież tymi autobusami dojeżdżamy do pracy, dzieci do szkoły, dorośli do urzędów. Zostaniemy odcięci od świata - nie kryją oburzenia.

- Zostałem poinformowany, że kursy są nierentowne i to jest powód ich likwidacji - mówi Bartosz Romowicz, burmistrz Ustrzyk Dolnych. - Będziemy robić wszystko, by zapewnić mieszkańcom transport. Już teraz rozpoczynamy poszukiwania nowego przewoźnika.

Informacje o likwidacji połączeń potwierdza Joanna Parzniewska, rzecznik prasowy Arriva Polska.

- Pomimo prób naprawczych w powiatach brzozowskim, leskim, sanockim i bieszczadzkim nasza działalność przynosi straty. Dlatego zmuszeni jesteśmy zaprzestać działalności na tym terenie - tłumaczy rzecznik.

Arriva zamierza sprzedać część zorganizowanego przedsiębiorstwa innemu przewoźnikowi. Na razie jednak chętnych brak.

- O naszej decyzji informujemy z dużym wyprzedzeniem, tak, by skutki podjętej decyzji były jak najmniej dotkliwe dla pasażerów - dodaje rzecznik.

- Korzystałam z autobusów na przykład, gdy chciałam się wybrać na wycieczkę w góry - Bieszczady. Brak tych połączeń to spora strata. Szczególnie latem. Autobusami podróżują wtedy tłumy turystów. W autobusach Arrivy, w przeciwieństwie do busów, można korzystać z ulg ustawowych. Nie wiadomo teraz, kto przejmie te połączenia i na jakich zasadach - mówi Monika Grochowska z Sanoka.

Podobnych głosów jest więcej, tym bardziej, że po latach wraca w Bieszczady turystyka „plecakowa”, a wyprawa pociągiem czy autobusem w ten region są dodatkową atrakcją.

W sytuacji pod ścianą są nie tylko pasażerowie, ale również kierowcy i personel oddziałów Arrivy. W sumie około 200 osób.

- Pracownikom zapewniamy odprawy, jednocześnie oferujemy inną formę zatrudnienia między innymi w Słowacji i Czechach, gdzie również prowadzimy swoja działalność, oraz w oddziałach na terenie Polski - wyjaśnia rzecznik.

Likwidacja połączeń w Bieszczady to niejedyna decyzja uderzająca w mieszkańców tej części Podkarpacia. Od 11 lutego PKS Polonus zlikwidował połączenie Ustrzyki Dolne-Warszawa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze 52

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łukasz Winiarski

Była Arriva, był tarzan i teraz 518. Autobus 518 wydłużył trasę do Leska p. Ustrzyki Dolne.

Ł
Łukasz Winiarski

Była Arriva, był tarzan i teraz 518. Autobus 518 wydłużył trasę do Leska p. Ustrzyki Dolne.

h
halny

  

Goście

Napisano 16 luty 2017 - 12:55:41

Z "BIESZCZAD" głąbie a nie z Bieszczadów " Co za ....

 

A ciebie kto uczył poprawnie pisać i odmieniać? "Pochodzę z bieszczadów", "pochodzę z beskidów". Tak się mówi? Czy "pochodzę z beskid" albo "z bieszczad"? Wracaj do książek i nie ośmieszaj się publicznie. W końcu ktoś poprawnie napisał - "z bieszczadów", tak jak i " z beskidów". "z bieszczad" to może warszawiak wrócić co najwyżej

j
jozek

Wktórej gminie bierzesz,bo ja chcem jak ty i też bedem dzieci pasatem  konbi woził


Mam 2500zł z gminy z 500 plós miesiencznie i jusz kupuje  drógieo pasata w kombi.

 

I mam w du*** czy jeszdżom autobósy czy tesz nie.  Dźieci bendem woził ałtem.

H
Horst

Teraz widzimy jak znakomicie się rozwinął cały Euroregion karpacki z Ukrainą i Słowacja w tle.Komunikacja PkP juz została zlikwidowana wcześniej.PKS -był zły .bo państwowy.Arriva była wypełnieniem kołowym tego przewoźnika.Tu jest czysty biznes i kalkulacja żaden biznesmen nie będzie dokłdał do interesu.Jeżeli do Lipca WŁADZA nie zadba o  PROBLEM KOMUNIKACJI to Pld-Wsch.Zakątek RP będzie pustynią komunikacyjną i cofnie region cywilizacyjnie o 100-lat .

K
Kasia

Z "BIESZCZAD" głąbie a nie z Bieszczadów " Co za ....

J
Janek z Dynowa

Niech teraz Urzad Marszalkowski w Rzeszowie zapewni ludziom transport. Ten urzad wydaje    hojnie  zezwolenia dla busiarzy, ktorzy  podjezdaja  kursy PKS .zatrudniaja kierowcow na czarno .falszuja czas pracy kierowcow i nie placa podatkow uczciwie. Patologia na calego.

g
gostek

:ph34r: mam takiego pomysła, transport bieszczadzki superekologiczny, bez spalin, wygodny i bezpieczny w wersji letniej i zimowej, klasy I i II jednym słowem - RYKSZA napędzana przez upaińców po uzyskaniu zezwolenia na pracę, taryfa oczywiście urzędowa, państwowa, praca po 12 godzin dziennie, odpoczynek tylko w czasie zjeżdżania z górki i prawo do korzystania z wody ze strumyku. :).

g
gostek

:) :) :)   wprowadzić bilety ulgowe całoroczne i miesięczne dla bieszczadzkich misiów, jelonków i sarenek, dziczków a nawet żubrzyków i frekwencja zapewniona.

m
manex

żeby tylko autobusy,młodzież stąd ucieka i to masowo to kogo maja wozic te autobusy?starych dziadkow do kościoła?!ale po co jak tu kościół jest w każdej wsi a w Ustrzykach to nawet 5

J
JJ

Tak się kończy, gdy Starostwa wydają zezwolenia jak totalne bezmózgi. Narobiło się prywatnych drobnych przewoźników zatrudniających ludzi na czarno dzięki czemu mogą mieć kapkę tańsze bilety. Ale tego niestety nikt nie sprawdza a powinno to być głównym kryterium przy wydawaniu zezwoleń.

B
Beka
W dniu 14.02.2017 o 21:23, resboy napisał:

Chyba lepsze 500+, przynajmniej je spożytkujesz po swojemu (tutaj budżet państwa dużo odzyska, bo paliwo to głównie podatki) niż walić w worek bez dna, jakim jest kolej. Tam już same straty. A tak przynajmniej więcej dzieci się urodzi. 

Jeszcze powiedz, że już się rodzą :D

B
Bartek

Taka polityka obecnego włodarza stolicy Bieszczad-zamiast miejsc pracy-nowych zakładów-każdemu mieszkańcowi komplet nart-niech posuwają w Polskę o własnych siłach...Kto da radę-ten zwycięzca-kto nie...niech chwyta dalej ustrzyckie perły...

r
resboy
W dniu 14.02.2017 o 20:09, Kszysiek napisał:

Mam 2500zł z gminy z 500 plós miesiencznie i jusz kupuje  drógieo pasata w kombi. I mam w du*** czy jeszdżom autobósy czy tesz nie.  Dźieci bendem woził ałtem.

 

Chyba lepsze 500+, przynajmniej je spożytkujesz po swojemu (tutaj budżet państwa dużo odzyska, bo paliwo to głównie podatki) niż walić w worek bez dna, jakim jest kolej. Tam już same straty. A tak przynajmniej więcej dzieci się urodzi. 

M
Mikry

Busy są dla karłów, którzy mają maksymalnie 160cm wzrostu.

Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie