Badania CBOS: Polacy lepiej oceniają ZUS

Redakcja
Badania CBOS: Polacy lepiej oceniają ZUSZ badań wynika, że ciągu ostatnich 5 lat wzrosła liczba klientów zadowolonych ze sposobu załatwianych spraw w ZUS.
Badania CBOS: Polacy lepiej oceniają ZUSZ badań wynika, że ciągu ostatnich 5 lat wzrosła liczba klientów zadowolonych ze sposobu załatwianych spraw w ZUS. Archiwum
CBOS powtórzył badanie sprzed 5 lat, o doświadczenia Polaków z urzędami. W ciągu 5 lat wzrost pozytywnych ocen ZUS stał się bardzo widoczny.

Wyniki uzyskane w 2007 roku są podobne do tegorocznych - piszą autorzy badania. Z jednym wyjątkiem: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

„Zaangażowaniem, poświęcaniem czasu i uwagi interesantom pracownicy ZUS wyróżniają się na tle innych urzędów” - to jeden z cytatów, jaki znalazł się w najnowszym raporcie CBOS z badania „Polak w urzędzie”. Obsługa w ZUS została oceniona przez Polaków na mocną „czwórkę”, w rankingu urzędów Zakład nieznacznie ustąpił tylko starostwom powiatowym.

O ile przez 5 laty na główne pytanie w ankiecie: „Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie?” odpowiedzi „Tak, sprawa została załatwiona od ręki” udzieliło 33 proc. klientów ZUS, o tyle w 2012 r. wskaźnik ten wzrósł do 53 proc.

Równocześnie zmniejszył się odsetek osób niezadowolonych z obsługi w ZUS. W 2007 roku 22 proc. badanych przyznało, że wprawdzie udało się załatwić sprawę, ale było to bardzo uciążliwe. W 2012 odsetek takich odpowiedzi spadł o 10 punktów procentowych, do 12 proc. W skali od 1 do 5, gdzie „1” oznacza ocenę zdecydowanie negatywną, ZUS oceniono na 4,1.

- To badanie potwierdza, że ZUS zmierza we właściwym kierunku. Celem strategii ZUS, jest realizacja modelu zorientowanej na klienta, a zarazem dbającej o publiczny grosz instytucji i to przynosi wymierne efekty - komentuje te wyniki prezes ZUS Zbigniew Derdziuk.

- Wzrost satysfakcji klientów widoczny jest także w prowadzonych od dwóch lat na zlecenie ZUS, badaniach pracowni MillwardBrown SMG/KRC, współfinansowanych przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. I tak np. ze zrealizowanego właśnie czwartego etapu badań wynika, że wyraźnie wzrosło zadowolenie z obsługi w ZUS wśród przedsiębiorców - dodaje Małgorzata Bukała, rzecznik prasowy Oddziału ZUS w Rzeszowie.

Pobierałeś zasiłki w czasie epidemii? To musisz wiedzieć

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

q
qaz

AMBER GOLD ZUS to i to jest piramida finansową, która powinna pierdol..ąć juz dawno, z tym że ta pierwsza już to zrobiła.

k
karola

banda złodzieji i tylw w temacie !!!
 

o
obywatel

"To badanie potwierdza, że ZUS zmierza we właściwym kierunku." - obawiam się, że to badanie potwierdza, że ZUS wydał kolejne nasze składki na ustawione badanie.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3