reklama

Budowa obwodnicy Łańcuta rozpoczęta. Droga powstanie w 3 lata

Bartosz Gubernat
Bartosz Gubernat
Zaktualizowano 
Obwodnica Łańcuta będzie miała dwa oddzielone od siebie pasy ruchu. Powstanie w niecałe 3 lata, za ponad 115,8 mln zł.
Obwodnica Łańcuta będzie miała dwa oddzielone od siebie pasy ruchu. Powstanie w niecałe 3 lata, za ponad 115,8 mln zł. YOUTUBE/GDDKIA
Ponad 115 mln zł będzie kosztować budowa obwodnicy Łańcuta. Trasa o długości 5,8 km powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 94, na odcinku Łańcut - Głuchów. W poniedziałek oficjalnie rozpoczęto jej budowę.

Obwodnica miasta jest jedną z najpilniejszych inwestycji, o którą od lat zabiegają mieszkańcy Łańcuta. Początkowo miała to być droga dwujezdniowa, z czterema pasami ruchu, ale ostatecznie zdecydowano się na budowę jednej jezdni. Taką decyzję Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła na podstawie analizy natężenia ruchu w tym rejonie, po otwarciu autostrady A4.

- Wynika z niej, że autostrada przejęła znaczną część ruchu z drogi krajowej. Przede wszystkim tranzyt. W tej sytuacji nie ma konieczności rozbudowy drogi nr 94 do dwóch jezdni, co byłoby rozwiązaniem znacznie droższym

– tłumaczą pracownicy GDDKiA.

Część mieszkańców Łańcuta uważa, że sytuacja zmieni się po wprowadzeniu opłat na autostradzie. Ale zdaniem drogowców ruch tranzytowy, który jest najbardziej uciążliwy w tej okolicy, nie wróci wówczas na drogę krajową.

Prace przy budowie obwodnicy Łańcuta oficjalnie rozpoczęte

Obwodnicę w ciągu 34 miesięcy ma wybudować firma Budimex, z którą umowa została podpisana w maju. Wczoraj na placu budowy wbito symbolicznie pierwszą łopatę.

Wykonawca zaprojektował drogę i uzyskał wymagane do budowy decyzje oraz pozwolenia. Aktualnie wojewoda podkarpacki prowadzi procedurę zmiany wydanej w 2010 r. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Uzyskanie nowej planowane jest na koniec października.

Czytaj także

- I wówczas wykonawca przystąpi do robót drogowych w pełnym zakresie. W tej chwili prowadzi prace przygotowawcze w oparciu o obowiązującą decyzję w możliwym do wykonania zakresie. Tak, aby po otrzymaniu zmiany decyzji ZRID mógł przed okresem zimowym wykonać jak najwięcej prac – mówi Joanna Rarus z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.

Obwodnica w miejscu obecnej drogi krajowej

Trwające aktualnie prace polegają m.in. na usuwaniu drzew i krzewów, rozbiórce starej nawierzchni, przygotowaniu dojazdów do budowy i placu na materiały budowlane.

Na całej długości nowa trasa będzie przebiegać śladem istniejącej drogi krajowej 94 przez miasto Łańcut i wieś Głuchów. Pasy ruchu zostaną od siebie oddzielone. Drogowcy przebudują skrzyżowania z drogami wojewódzkimi nr 877 Naklik – Łańcut – Szklary i nr 881 Sokołów Młp. – Łańcut – Żurawica, z ul. Piłsudskiego, Kościuszki, Graniczną oraz drogą powiatową nr 1520R Dąbrówki-Wola Dalsza-Głuchów. Powstaną tu ronda. Na rzece Sawa wybudują most, a wzdłuż trasy chodniki, ścieżki rowerowe i zatoki autobusowe.

Czytaj także

Po konsultacjach z okolicznymi samorządami zdecydowano dodatkowo o budowie nowych zatok autobusowych, które powstaną w miejscach wskazanych przez mieszkańców. Tak samo będzie z przejściami dla pieszych.

Ulice Bema i Orzeszkowej zostaną włączone bezpośrednio do drogi krajowej nr 94. Ze względu na lokalizację Ośrodka Kultury i OSP w Głuchowie zaprojektowano bezpośrednie włączenie dodatkowej jezdni do ronda.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 115,8 mln zł. Budowa obwodnicy Łańcuta zostanie sfinansowana pieniędzmi z budżetu państwa.


FLESZ: Wymiana prawa jazdy uderzy nas po kieszeni, dotyczy każdego kierowcy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Przecież to tylko obwodnica z nazwy tylko :)

J
Janusz

Obwodnice to ma moja stara naokoło zadu

G
Gość
1 października, 16:33, Gość:

To nie jest potrzebne ..... Lepiej w miasto zainwestujcie bo ruina.... Nic sie nie rozwija to miasto.... A obwodnice wam w głowie... Bierz przykład z Rzeszowa gościu

Taka prawda, Łańcut sie nie rozwija i nie powieksza

B
Były rzeszowianin

Komentujecie a Rzeszów jaką ma obwodnicę która biegnie przez miasto i jest wiecznie zakorkowana cała al powstańców Warszawy Porażka ale w Rzeszowie nie widzicie ile powstaje poronionych pomysłów

G
Gość

Fajnie będzie jak pojedzie rolnik w żniwa z przyczepami zboża do Głuchowa, a jeszcze lepiej jak złapie gumę.. .hihi

G
Gość
1 października, 14:54, Gość:

Szkoda tyle pieniędzy wydawać na barierę przez środek drogi i poszerzone pobocza istniejącej obwodnicy. Mądrzej byłoby poszerzyć drogę do czterech pasów, wydzielić ruch pieszych i rowerzystów, dodać zjazdy i pasy rozpędowe, przebudowac skrzyżowania. Ale na tego typu rozwiązania braknie pieniędzy. A tak za trzy lata pojedziemy pięknie odnowioną obwodnicą za panem " Zenkiem" , któremu nigdzie się nie śpieszy , bez możliwości wyprzedzenia bo uniemożliwi to skutecznie barierka. Ale za to będzie czas na dokładne podziwianie obwodnicy i terenów przyległych.

ten ,,Pan Zenek " pojedzie z prędkością dopuszczalną, a Ty sobie mrugaj światłami ile chcesz.

G
Gość

To nie jest potrzebne ..... Lepiej w miasto zainwestujcie bo ruina.... Nic sie nie rozwija to miasto.... A obwodnice wam w głowie... Bierz przykład z Rzeszowa gościu

G
Gość
1 października, ‎10‎:‎33, Gość:

jaka wioska tak obwodnica ::D haha

A Ty z której wioski?

G
Gość

Szkoda tyle pieniędzy wydawać na barierę przez środek drogi i poszerzone pobocza istniejącej obwodnicy. Mądrzej byłoby poszerzyć drogę do czterech pasów, wydzielić ruch pieszych i rowerzystów, dodać zjazdy i pasy rozpędowe, przebudowac skrzyżowania. Ale na tego typu rozwiązania braknie pieniędzy. A tak za trzy lata pojedziemy pięknie odnowioną obwodnicą za panem " Zenkiem" , któremu nigdzie się nie śpieszy , bez możliwości wyprzedzenia bo uniemożliwi to skutecznie barierka. Ale za to będzie czas na dokładne podziwianie obwodnicy i terenów przyległych.

G
Gość

ta obwodnica nie jest potrzebna

G
Gość

Przecież Łańcut ma obwodnicę. Wystarczyło nie zabudowywać drogi po obu stronach tak blisko. Zamiast wybudować sobie porządne połączenie z autostradą bo to co jest teraz to jakaś porażka, zero przejezdności w godzinach szczytu, to tracicie pieniądze na kolejną obwodnice. Za 10 lat znowu ją zabudujecie po obu stronach i znowu będziecie wołać kasę na kolejną?

G
Gość

Obwodnica 5,8 km do tego jedno jezdniowa za 115 mln!!!

Śmiali się z PO, że budują drogo i czasami z tzw mijankami. Tyle, że takie drogi projektowano lata temu, kiedy ludziska nie mieli jeszcze 500 plus na swoje złomy. Teraz ruch jest wielokrotnie większy, rządzi dobra zmiana, podobno nic nie drożeje, a już na pewno materiały budowlane:)

Kocham was pisiorki za wyrzucanie kasy w błoto...

G
Gość

jaka wioska tak obwodnica ::D haha

G
Gość

budowa drogi jednojezdniowej debilny pomysł ! Jak już przebudowujemy to zróbmy dwujezdniową zwłaszcza ze jest na tyle miejsca

G
Gość

news... od 12 września w Głuchowie "zwężka" do 1 pasa i rozkopana droga na odcinku ok. 2km, a dzisiaj ruszyła przebudowa...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3