Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Coraz chętniej kupujemy żywność ekologiczną

[email protected]
W ekologicznym sklepie przy ul. Pułaskiego w Rzeszowie.
W ekologicznym sklepie przy ul. Pułaskiego w Rzeszowie. K. Baranowska
Coraz chętniej odwiedzamy sklepy ze zdrową żywnością. Kupujemy ją dlatego, że jest zdrowa i smaczna, choć nie zawsze tania. Jednak ekologiczna żywność gwarantuje lepsze zdrowie, a o nie wielu z nas dba coraz bardziej.

Fabryka Komunikacji Społecznej (FKS) zakończyła kampanię promującą zdrową żywność pod hasłem „Żwyność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” prowadzoną na rzecz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Dziesięciotygodniowa kampania okazała się bardzo skuteczna. Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS Polska wskazują, że wśród odbiorców wzrosło zainteresowanie zakupem żywności ekologicznej i rozpoznawalność europejskiego znaku „euro-liścia”.
Według badań sprawdzających efekty kampanii społecznej „„Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” jesienią 2012 roku zwiększyła się grupa osób deklarujących, iż kupują ekologiczne produkty spożywcze oznaczone logiem „euro-liścia”. Jak wynika z raportu TNS Polska przed rozpoczęciem kampanii przygotowanej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej, czyli we wrześniu 2012 roku, ogółem 5% respondentów deklarowało, iż sięga na półce sklepowej po żywność wyprodukowaną zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego. Po zakończeniu kampanii grono tych osób, że zwiększyło się ponad dwukrotnie – spośród badanych 11% twierdząco odpowiedziało na pytanie „Czy korzysta Pan/Pani z produktów oznaczonych logiem „euro-liścia”?

Do kogo trafia zdrowa żywność
Zdrowa żywność trafia przede wszystkim do osób młodych i w średnim wieku. Regularnie kupowało ją 8% badanych w wiekowym od 24 do 34 roku życia i 6% spośród badanych między 34 a 44 rokiem życia. Po zakończeniu kampanii grono osób młodych i w średnim wieku stawiających na zdrową żywność zwiększyło się ponad dwukrotnie. Odpowiednio 19% młodych respondentów (do 34 roku życia) i 17% w wyższym przedziale wiekowym (do 44 lat) zapytanych czy korzysta z produktów oznaczonych „euro-liściem” odpowiedziało twierdząco.

Znak euro-liścia – gwarancją jakości
Kampania społeczna „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” służyła również zaznajomieniu Polaków ze znakiem „euro-liścia”, oznaczającym, że produkt spełnia warunki żywności ekologicznej wymagane przez dyrektywy unijne. Zielone logo umieszczone na opakowaniu daje konsumentom pewność, że zakupiony towar został wytworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami rolnictwa ekologicznego, a także jest wyznacznikiem najwyższej jakości. Znajomość znaku ekologicznej żywności zwiększyła się ogółem o 2 punkty procentowe, 14% spośród wszystkich badanych po zakończeniu kampanii społecznej przeprowadzonej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej wiedziałoby jak wybrać w sklepie certyfikowany produkt ekologiczny.
Przed rozpoczęciem kampanii największą znajomością tego logo wykazywała się grupa ludzi w wieku od 24 do 44 lat. 11% spośród tych respondentów potrafiło prawidłowo wskazać, że zielony liść oznacza żywność wytworzoną zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego, zaś w chwili zakończenia działań komunikacyjnych (grudzień 2012 r.) taką wiedzę posiadało już 14% Polaków w badanej grupie wiekowej. Komunikaty na temat znaku produktów ekologicznych skutecznie dotarły do mężczyzn. Początkowo 8% panów wiedziałoby, jak znaleźć w sklepie produkt ekologiczny. Z czasem jednak z takim zadaniem poradziłoby sobie już 12% badanych mężczyzn.
Badanie efektywności kampanii „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” przygotowanej od strony kreatywnej i strategicznej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej przeprowadziła firma TNS Polska na reprezentatywnej grupie Polaków.
Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” przygotowana została, by przekonać Polaków do produktów ekologicznych oraz zachęcić ich do większej dbałości o zdrową dietę.

Jakie ceny produktów ekologicznych
Sklep ze zdrową żywnością przy ul. Pułaskiego 3 w Rzeszowie cieszy się rosnącą popularnością wśród mieszkańców miasta
Oto niektóre ceny towarów:
Marchewka – 2,60 zł/ kg
Burak czerwony – 1,80 zł/kg
Cebula – 2,50 zł/kg
Seler – 4,20 zł/kg
Jabłka – 2,90 – 3,00 zł/kg
Ziemniaki – 1,60 zł/kg
Miód nektarowo – psoadziowy – 39,20 zł / kg
Chleb zytni Mariana Wójtowicza – 900 gram – 6,80 zł
Chleb orkiszowy Adama Bały – 400 gram – 6,50 zł.
Sok malinowy pana Tudryna z Jelnej 300 ml – po 7.30 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24