Zgodnie z dyrektywą 2000/53/ WE to producenci mają pokrywać wszystkie koszty odbioru pojazdów wycofanych z eksploatacji lub znaczną ich część.
Tymczasem zgodnie z polską ustawą z 2005 roku o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji akurat te firmy nie płacą. Do odprowadzenia opłaty - 500 złotych od każdego samochodu - polskie przepisy zobowiązują tych, którzy sprowadzają do naszego kraju mniej niż tysiąc samochodów w ciągu roku. Dlatego sprawa prawidłowego wdrożenia przepisów dyrektywy jest przedmiotem rozmów z polskimi władzami.
Od 2006 roku każdy kierowca, który sprowadził do naszego kraju samochód, odprowadza na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 500 złotych. W ciągu czterech lat fundusz uzbierał aż 1,7 mld zł.
„Dziennik Gazeta Prawna” przypomina, że rząd miał już podobny kłopot z podatkiem akcyzowym pobieranym od importerów używanych aut. W grudniu 2008 Europejski Trybunał Sprawiedliwości nakazał zwrot pobranych od kierowców pieniędzy.
Stanisław Siwak
[email protected]
17 867-22-45
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Czyżewska była polską Marilyn Monroe. Dopiero teraz dostała kwiaty na grób
- Co się dzieje z Sylwią Bombą? Drobny szczegół totalnie ją odmienił [ZDJĘCIA]
- Hakiel złożył ukochanej arabską przysięgę miłości! Poznali się 6 miesięcy temu...
- Olbrychski nie przypomina dawnego amanta "Jest jak Kopciuszek po dwunastej w nocy"