Szefowie Polskich Linii Lotniczych LOT uważają, że nie da się latać po Polsce bez strat, jeśli bilet kosztuje poniżej 200 zł.
– Połączenia krajowe nie są dochodowe, traktuję je więc jako inwestycję w pozyskiwanie pasażerów tranzytowych, których zawieziemy dalej. Bilet za 100 zł, jaki stosował OLT Express, nie pokrywał nawet kosztów przewoźnika – powiedział rzeczpospolitej Marcin Piróg, prezes PLL LOT.
To samo przyznawał dyrektor zarządzający OLT Express Jarosław Frankowski, który na kilka godzin przed uziemieniem linii poinformował o ograniczeniu puli biletów po promocyjnych cenach z połowy miejsc w samolocie do jednej czwartej.
Czy można taniej
-Połączenia krajowe to najtrudniejsza część biznesu lotniczego w Polsce. Oczywiście są trasy, na których bez problemu się zarabia: Warszawa – Wrocław czy Warszawa – Gdańsk, ale problem się pojawia przy innych połączeniach, np. między mniejszymi aglomeracjami z pominięciem Warszawy.
Według fachowców od lotnictwa, cena gwarantująca zysk przewoźnikowi to 200 – 250 złotych przy założeniu wypełnienia na poziomie 70 – 75 proc. Łatwo więc dostrzec zależność, że za każdego pasażera płacącego 99 zł ktoś musi zapłacić 300 – 350 zł, o co na mało obleganych trasach może być trudno.
LOT zamierza utrzymać ceną 99 zł
Cenę 99 zł za jeden odcinek, jako zachętę do latania, zamierza utrzymać Eurolot. Po tej cenie sprzedaje też bilety niedoszłym pasażerom OLT, pod warunkiem, że pokażą bilet wystawiony z zastosowaniem takiej taryfy. Można też trafić na bilet powrotny LOT za 148 zł, ale pod warunkiem, że został kupiony z dużym wyprzedzeniem.
Eurolot nie jest typową tanią linią, przede wszystkim ze względu na wykorzystywane samoloty – średniej wielkości maszyny turbośmigłowe, a nie duże 180-, 190-miejscowe samoloty odrzutowe.
Rayanair chce wejść na rynek krajowy
Ryanair zapowiedział wejście na polski rynek przewozów krajowych za kilkanaście miesięcy. Jeżeli tak się stanie, to ceny, które będzie oferował, powinny być bardzo atrakcyjne.
Na polskie trasy wewnętrzne chciał wejść kilka lat temu także norweski Norwegian. Kiedy jeszcze miał bazę w Warszawie, rozważał uruchomienie połączeń krajowych w Polsce. Ostatecznie nie zdecydował się na to, bo prognozowane wpływy nie pokrywały kosztów operacji.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Na co Anita Sokołowska przeznaczy wygraną? Zaskakująca odpowiedź jej partnera
- Edward Miszczak w ogniu pytań! Brakuje mu słów w rozmowie o Dagmarze Kaźmierskiej
- Co się dzieje na głowie Sykut-Jeżyny? Kolejny tydzień i kolejna zmiana [ZDJĘCIA]
- Żona Stuhra wyjada po nim resztki i się tym chwali! Wymyśliła na to nową nazwę