Ul. Cegielniana w Rzeszowie jest w tej chwili "ślepa". Można wjechać w nią tylko od strony skrzyżowania z ul. Podwisłocze i Kopisto. Prowadzi do budynków Wyższej Szkoły Prawa i Administracji, oraz bloków spółdzielni mieszkaniowej Geodeci. Niestety na wysokości ostatnich bloków urywa się.
Za wąska na większy ruch
Ponieważ od strony Wisłoka rozpoczęła się już budowa kompleksu mieszkalno-biurowo-handlowego Capital Towers, w ciągu najbliższych lat ulica będzie musiała przyjąć znacznie więcej samochodów. Dlatego w ratuszu rozpoczęły się już przygotowania do przebudowy drogi. Plan urzędników zakłada przebicie jezdni do ul. Wierzbowej, w rejon Sanepidu.
- Oczywiście inwestycja to także poszerzenie aktualnie istniejącego odcinka jezdni. Chcemy, aby na całej długości droga miała przynajmniej dwa szerokie pasy ruchu i chodniki. Niebawem przygotujemy uchwałę, na podstawie której Biuro Rozwoju Miasta opracuje plan zagospodarowania tego terenu. Dzięki temu będzie można wybrać najkorzystniejszy wariant budowy nowego połączenia. Prace chcemy zacząć w przyszłym roku, po wykupieniu działek - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Szerszy most
Żeby połączenie zdało egzamin, konieczna jest także przebudowa wąskiego mostu łączącego ul. Wierzbową z Naruszewicza. Plany tej inwestycji były już gotowe, ale po ostrej krytyce projektu ze strony architektów miasto wycofało się z niedoskonałego projektu.
Nowy most miał co prawda umożliwić ruch w dwóch kierunkach (teraz ma tylko jeden pas ruchu i auta jeżdżą na przemian z lewego na prawy brzeg rzeki i odwrotnie), ale według projektu nie było na nim np. ścieżki rowerowej. M.in. dlatego radni wycofali z ubiegłorocznego budżetu 8 mln zł zarezerwowanych na jego budowę.
- Nowy projekt przygotujemy w oparciu o plan zagospodarowania - przekonuje M. Chłodnicki.
Więcej możliwości
Rozbudowie mostu i połączenie ulic pozwoli zmniejszyć ruch na moście Zamkowym, oraz w rejonie al. Rejtana, ul. Podwisłocze i trasy Zamkowej. Kierowcy poruszający się między wschodnią i zachodnią stroną miasta dostaną więcej możliwości przeprawienia się na drugi brzeg Wisłoka. Kolejną inwestycją w tym rejonie będzie połączenie al. Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. Na nie trzeba jednak zaczekać kilka lat, ponieważ koszt budowy potrzebnej w tym celu drogi szacuje się aż na 120 mln zł.
Prof. Górski o wywiadzie posłanki Urszuli Zielińskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?