Drogowcy połączą ul. Cegielnianą z Wierzbową w Rzeszowie

Bartosz Gubernat
W tej chwili ul. Cegielniana urywa się na wysokości ostatnich budynków SM Geodeci. Do ul. Wierzbowej brakuje stąd ok. 200 metrów jezdni.
W tej chwili ul. Cegielniana urywa się na wysokości ostatnich budynków SM Geodeci. Do ul. Wierzbowej brakuje stąd ok. 200 metrów jezdni. Krzysztof Łokaj
Prawdopodobnie już w przyszłym roku drogowcy przebudują ul. Cegielnianą w Rzeszowie. Najważniejsza z planowanych zmian to połączenie drogi z ul. Wierzbową, na wysokości Sanepidu.

Ul. Cegielniana w Rzeszowie jest w tej chwili "ślepa". Można wjechać w nią tylko od strony skrzyżowania z ul. Podwisłocze i Kopisto. Prowadzi do budynków Wyższej Szkoły Prawa i Administracji, oraz bloków spółdzielni mieszkaniowej Geodeci. Niestety na wysokości ostatnich bloków urywa się.

Za wąska na większy ruch

Ponieważ od strony Wisłoka rozpoczęła się już budowa kompleksu mieszkalno-biurowo-handlowego Capital Towers, w ciągu najbliższych lat ulica będzie musiała przyjąć znacznie więcej samochodów. Dlatego w ratuszu rozpoczęły się już przygotowania do przebudowy drogi. Plan urzędników zakłada przebicie jezdni do ul. Wierzbowej, w rejon Sanepidu.

- Oczywiście inwestycja to także poszerzenie aktualnie istniejącego odcinka jezdni. Chcemy, aby na całej długości droga miała przynajmniej dwa szerokie pasy ruchu i chodniki. Niebawem przygotujemy uchwałę, na podstawie której Biuro Rozwoju Miasta opracuje plan zagospodarowania tego terenu. Dzięki temu będzie można wybrać najkorzystniejszy wariant budowy nowego połączenia. Prace chcemy zacząć w przyszłym roku, po wykupieniu działek - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Szerszy most

Żeby połączenie zdało egzamin, konieczna jest także przebudowa wąskiego mostu łączącego ul. Wierzbową z Naruszewicza. Plany tej inwestycji były już gotowe, ale po ostrej krytyce projektu ze strony architektów miasto wycofało się z niedoskonałego projektu.
Nowy most miał co prawda umożliwić ruch w dwóch kierunkach (teraz ma tylko jeden pas ruchu i auta jeżdżą na przemian z lewego na prawy brzeg rzeki i odwrotnie), ale według projektu nie było na nim np. ścieżki rowerowej. M.in. dlatego radni wycofali z ubiegłorocznego budżetu 8 mln zł zarezerwowanych na jego budowę.

- Nowy projekt przygotujemy w oparciu o plan zagospodarowania - przekonuje M. Chłodnicki.

Więcej możliwości

Rozbudowie mostu i połączenie ulic pozwoli zmniejszyć ruch na moście Zamkowym, oraz w rejonie al. Rejtana, ul. Podwisłocze i trasy Zamkowej. Kierowcy poruszający się między wschodnią i zachodnią stroną miasta dostaną więcej możliwości przeprawienia się na drugi brzeg Wisłoka. Kolejną inwestycją w tym rejonie będzie połączenie al. Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. Na nie trzeba jednak zaczekać kilka lat, ponieważ koszt budowy potrzebnej w tym celu drogi szacuje się aż na 120 mln zł.

Prof. Górski o wywiadzie posłanki Urszuli Zielińskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kris
****W tej chwili ul. Cegielniana urywa się na wysokości ostatnich budynków SM Geodeci. Do ul. Wierzbowej brakuje stąd ok. 200 metrów jezdni.****
KOMU TAKI STAN RZECZY PRZESZKADZA ????. JEST PO 10 LATACH CHODNIK BRUKOWY I PO 12 LATACH ŚCIEŻKA ROWEROWA, Z KTÓREJ MAŁO KTO KORZYSTA.
NAWET JEŻELI W MIARĘ PRZEJEDZIE WZDŁÓŻ CEGIELNIANĄ /CHYBA NIE ISTNIEJĄCA AKTUALNIE SCIEŻKĄ OSIEDLOWĄ/ TYLKO PO NASYPIE WISŁOKA, TO I TAK ODSTOI SWOJE WŁĄCZAJĄC SIĘ W KOPISTY CZY WARZYWNĄ. WNIOSKI - NON STOP KOREK.
NIECH SIE PANOWIE RADNI W ŁEB PIERDO..... I SZUKAJĄ INNYCH METOD NA ROZŁADOWANIE RUCHU W MOJRZESZOWIE.
a
ad
Protestuję ,aby Prezes budował drogi prowadzące na obiekty budowane przez Rysia ,za nasze podatki.Niech Rysio zbuduje je sobie sam. A druga sprawa to; Rzeszów to tylko stare centrum? Kiedy to miasto zacznie się rozbudowywać? jest tyle wolnego miejsca np od Rejtana do Ciepłowniczej i Załęża
G
Gość
Wstyd panie autor WIEZBA
m
maliniak, technik maliniak
przepraszam powyższe miało być w innym wątku
m
maliniak, technik maliniak
Przecież to było "innowacyjne" przedsięwzięcie za 4 i pół banki, innowacyjne jak na Rzeszów i tą firmę co to robiła, muszą być jakieś straty i nieprzewidziane koszty w takich "eksperymentalnych" realizacjach.
Czy "tobie" na fizyce w podstawówce coś nie wypieprzyło w probówce???
Tu jest tak samo, ale jak się nauczymy, to zbudujemy tunel pod zalewem, a potem przed nami metro.

<<PS. (cytując klasyka)Pęka bo ma pękać, to "naturalne" obiekt "siada", poza tym projekt nie przewidywał tak wzmożonego ruchu samochodowego, bo przecież miała już być czynna obwodnica A4-S19.
Oprócz tego służby miejskie kontrolują szczeliny i jak się ociepli to wyjdą(teraz wieje i sypie) i sprawdzą usterki, które będą usuwane w sprzyjających warunkach przez co najwyżej trzy lata.>>
m
michał
Jeszcze w tym roku ruszy przebudowa dróg w okolicy galeryjki City Center, projekt zakłada wiadukt nad nowym połączeniem ul. Jabłońskiego z przebudowaną-nową ul. Borelowskiego (pomiędzy galeryjką a torami). Przecież trzeba będzie zamknąć dwa pasy ruchu na wiadukcie Tarnobrzeskim już dzisiaj jest tam ciasno, co wymyślą tym razem urzędnicy??? No chyba że będą wiercić!!!
s
sebek
Potrzebny jest dodatkowy most ale na wysokości oczyszczalni ścieków, który odciąży ruch z centrum miasta bo pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego od Łańcuta do lotniska czy drogi krajowej na Warszawę.Nie wspomnę,że połączy osiedle Baranówka z Załężem czy osiedlem Pobitno.
~~freelancer
Bartosz Ty się weż za naukę słownika ortograficznego a nie ganiaj za źle zaparkowanymi samochodami. Wierzbowa sie pisze przez "RZ"
m
md
Wierzbowa czy Wieżbowa ?
K
Kasprzak
Taka prawda, że połączenie Rejtana z ciepłowniczą o wiele bardziej odkorkowałoby pozostałe mosty i skróciło podróż przez centrum. Inwestowanie w poszerzenie kładki i dobudowy łacznika cegielniana-wierzbowa jedynie zakorkuje skrzyżowanie na podwisłoczu. Auta na łączniku będą stać w korku... Czy to aż tak ciekawe rozwiązanie? Czy to pozwoli odciążyć ruch w ścisłym centrum? Radi, zastanówcie sie dobrze...(pomijająć PIS, on zawsze jest na NIE, czy jest coś potrzebne czy nie.)
a
apoloniusz
Wierzbową w nagłówku proszę pisać przez "rz"
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie