Drogowcy połączą ul. Cegielnianą z Wierzbową w Rzeszowie

Bartosz Gubernat
W tej chwili ul. Cegielniana urywa się na wysokości ostatnich budynków SM Geodeci. Do ul. Wierzbowej brakuje stąd ok. 200 metrów jezdni.
W tej chwili ul. Cegielniana urywa się na wysokości ostatnich budynków SM Geodeci. Do ul. Wierzbowej brakuje stąd ok. 200 metrów jezdni. Krzysztof Łokaj
Udostępnij:
Prawdopodobnie już w przyszłym roku drogowcy przebudują ul. Cegielnianą w Rzeszowie. Najważniejsza z planowanych zmian to połączenie drogi z ul. Wierzbową, na wysokości Sanepidu.

Ul. Cegielniana w Rzeszowie jest w tej chwili "ślepa". Można wjechać w nią tylko od strony skrzyżowania z ul. Podwisłocze i Kopisto. Prowadzi do budynków Wyższej Szkoły Prawa i Administracji, oraz bloków spółdzielni mieszkaniowej Geodeci. Niestety na wysokości ostatnich bloków urywa się.

Za wąska na większy ruch

Ponieważ od strony Wisłoka rozpoczęła się już budowa kompleksu mieszkalno-biurowo-handlowego Capital Towers, w ciągu najbliższych lat ulica będzie musiała przyjąć znacznie więcej samochodów. Dlatego w ratuszu rozpoczęły się już przygotowania do przebudowy drogi. Plan urzędników zakłada przebicie jezdni do ul. Wierzbowej, w rejon Sanepidu.

- Oczywiście inwestycja to także poszerzenie aktualnie istniejącego odcinka jezdni. Chcemy, aby na całej długości droga miała przynajmniej dwa szerokie pasy ruchu i chodniki. Niebawem przygotujemy uchwałę, na podstawie której Biuro Rozwoju Miasta opracuje plan zagospodarowania tego terenu. Dzięki temu będzie można wybrać najkorzystniejszy wariant budowy nowego połączenia. Prace chcemy zacząć w przyszłym roku, po wykupieniu działek - mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Szerszy most

Żeby połączenie zdało egzamin, konieczna jest także przebudowa wąskiego mostu łączącego ul. Wierzbową z Naruszewicza. Plany tej inwestycji były już gotowe, ale po ostrej krytyce projektu ze strony architektów miasto wycofało się z niedoskonałego projektu.
Nowy most miał co prawda umożliwić ruch w dwóch kierunkach (teraz ma tylko jeden pas ruchu i auta jeżdżą na przemian z lewego na prawy brzeg rzeki i odwrotnie), ale według projektu nie było na nim np. ścieżki rowerowej. M.in. dlatego radni wycofali z ubiegłorocznego budżetu 8 mln zł zarezerwowanych na jego budowę.

- Nowy projekt przygotujemy w oparciu o plan zagospodarowania - przekonuje M. Chłodnicki.

Więcej możliwości

Rozbudowie mostu i połączenie ulic pozwoli zmniejszyć ruch na moście Zamkowym, oraz w rejonie al. Rejtana, ul. Podwisłocze i trasy Zamkowej. Kierowcy poruszający się między wschodnią i zachodnią stroną miasta dostaną więcej możliwości przeprawienia się na drugi brzeg Wisłoka. Kolejną inwestycją w tym rejonie będzie połączenie al. Rejtana z ulicą Ciepłowniczą. Na nie trzeba jednak zaczekać kilka lat, ponieważ koszt budowy potrzebnej w tym celu drogi szacuje się aż na 120 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Środki z KPO obniżą inflację - komentarz

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
kris
****W tej chwili ul. Cegielniana urywa się na wysokości ostatnich budynków SM Geodeci. Do ul. Wierzbowej brakuje stąd ok. 200 metrów jezdni.****
KOMU TAKI STAN RZECZY PRZESZKADZA ????. JEST PO 10 LATACH CHODNIK BRUKOWY I PO 12 LATACH ŚCIEŻKA ROWEROWA, Z KTÓREJ MAŁO KTO KORZYSTA.
NAWET JEŻELI W MIARĘ PRZEJEDZIE WZDŁÓŻ CEGIELNIANĄ /CHYBA NIE ISTNIEJĄCA AKTUALNIE SCIEŻKĄ OSIEDLOWĄ/ TYLKO PO NASYPIE WISŁOKA, TO I TAK ODSTOI SWOJE WŁĄCZAJĄC SIĘ W KOPISTY CZY WARZYWNĄ. WNIOSKI - NON STOP KOREK.
NIECH SIE PANOWIE RADNI W ŁEB PIERDO..... I SZUKAJĄ INNYCH METOD NA ROZŁADOWANIE RUCHU W MOJRZESZOWIE.
a
ad
Protestuję ,aby Prezes budował drogi prowadzące na obiekty budowane przez Rysia ,za nasze podatki.Niech Rysio zbuduje je sobie sam. A druga sprawa to; Rzeszów to tylko stare centrum? Kiedy to miasto zacznie się rozbudowywać? jest tyle wolnego miejsca np od Rejtana do Ciepłowniczej i Załęża
G
Gość
Wstyd panie autor WIEZBA
m
maliniak, technik maliniak
przepraszam powyższe miało być w innym wątku
m
maliniak, technik maliniak
Przecież to było "innowacyjne" przedsięwzięcie za 4 i pół banki, innowacyjne jak na Rzeszów i tą firmę co to robiła, muszą być jakieś straty i nieprzewidziane koszty w takich "eksperymentalnych" realizacjach.
Czy "tobie" na fizyce w podstawówce coś nie wypieprzyło w probówce???
Tu jest tak samo, ale jak się nauczymy, to zbudujemy tunel pod zalewem, a potem przed nami metro.

<<PS. (cytując klasyka)Pęka bo ma pękać, to "naturalne" obiekt "siada", poza tym projekt nie przewidywał tak wzmożonego ruchu samochodowego, bo przecież miała już być czynna obwodnica A4-S19.
Oprócz tego służby miejskie kontrolują szczeliny i jak się ociepli to wyjdą(teraz wieje i sypie) i sprawdzą usterki, które będą usuwane w sprzyjających warunkach przez co najwyżej trzy lata.>>
m
michał
Jeszcze w tym roku ruszy przebudowa dróg w okolicy galeryjki City Center, projekt zakłada wiadukt nad nowym połączeniem ul. Jabłońskiego z przebudowaną-nową ul. Borelowskiego (pomiędzy galeryjką a torami). Przecież trzeba będzie zamknąć dwa pasy ruchu na wiadukcie Tarnobrzeskim już dzisiaj jest tam ciasno, co wymyślą tym razem urzędnicy??? No chyba że będą wiercić!!!
s
sebek
Potrzebny jest dodatkowy most ale na wysokości oczyszczalni ścieków, który odciąży ruch z centrum miasta bo pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego od Łańcuta do lotniska czy drogi krajowej na Warszawę.Nie wspomnę,że połączy osiedle Baranówka z Załężem czy osiedlem Pobitno.
~~freelancer
Bartosz Ty się weż za naukę słownika ortograficznego a nie ganiaj za źle zaparkowanymi samochodami. Wierzbowa sie pisze przez "RZ"
m
md
Wierzbowa czy Wieżbowa ?
K
Kasprzak
Taka prawda, że połączenie Rejtana z ciepłowniczą o wiele bardziej odkorkowałoby pozostałe mosty i skróciło podróż przez centrum. Inwestowanie w poszerzenie kładki i dobudowy łacznika cegielniana-wierzbowa jedynie zakorkuje skrzyżowanie na podwisłoczu. Auta na łączniku będą stać w korku... Czy to aż tak ciekawe rozwiązanie? Czy to pozwoli odciążyć ruch w ścisłym centrum? Radi, zastanówcie sie dobrze...(pomijająć PIS, on zawsze jest na NIE, czy jest coś potrzebne czy nie.)
a
apoloniusz
Wierzbową w nagłówku proszę pisać przez "rz"
Przejdź na stronę główną Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie