Drogowcy zbudują nawrotki przy ul. Okulickiego

Bartosz Gubernat
Pierwsza z nawrotek powstanie na wysokości apteki, obok szpitala MSWiA.
Pierwsza z nawrotek powstanie na wysokości apteki, obok szpitala MSWiA. Bartosz Gubernat
W tym roku kierowcy doczekają się wreszcie budowy dwóch nowych nawrotek przy ul. Okulickiego. Prace rozpoczną się latem.

Na obwodnicy już pracują

Na obwodnicy już pracują

Firma Drogbud rozpoczęła już budowę łącznika północnej obwodnicy Rzeszowa z węzłem autostradowym węzłem Rzeszów - Wschód. Dwupasmówka będzie miała 2,6 km i powstanie do jesieni przyszłego roku. Na razie na trasie, którą będzie przebiegać trwają roboty rozbiórkowe.

Pierwsza powstanie na wysokości sklepu Biedronka. Umożliwi skręt z ul. Okulickiego w ul. Króla Augusta, bez konieczności objeżdżania dookoła skrzyżowania z ul. Krakowską i Witosa. Drugą drogowcy wybudują na przeciwległym końcu ulicy, przy skrzyżowaniu z al. Wyzwolenia.

- Ta będzie służyć kierowcom, którzy jadąc w stronę al. Wyzwolenia zechcą zmienić kierunek jazdy i pojechać w stronę wieży telewizyjnej. Teraz nawracają na skrzyżowaniu i je blokują - mówi Tadeusz Pyziak, zast. dyr. Miejskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Rzeszowie.

Kiedy rozpocznie się budowa? Urzędnicy załatwiają już ostatnie dokumenty potrzebne do wykonania nawrotek i remontu ul. Okulickiego, od strony osiedla Baranówka. Przetarg na całość zostanie ogłoszony jeszcze przed wakacjami. Prace powinny ruszyć latem.

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janusz

Na tym odcinku powinny być co najwyżej dwa pasy do zawracania z pasami wyłączenia i włączenia. Teraz jest sytuacja że ludzie nie chcą nawrócić tylko poprostu skręcają w lewo (często do rotundy). Pasy do zawracania mają służyć do zawrócenia, a nie do skręcenia w lewo. Proponuje ludziom z zarządu zając się też kwestią bezpieczeństwa pieszych i usprawnienia ruchu w tej płaszczyźnie. Należy już zacząć myśleć o kładkach dla pieszych (nie tylko na Okulickiego ale również a może i w szczególności na Cieplińskiego). Pytam sie kiedy planujecie budowę przedłużenia Okulickiego? Dlaczego powstaje zjazd na przedłużeniu Okulickiego?? Czy zgodnie z prawem budowlanym posiadacie odstępstwo od przepisów techniczno budowlanych?? Dokladnie od art 113 p. 7 (dz. ust. 1999 nr 43 poz. 430). Gdyż nie można lokalizować zjazdów w obrębie oddziaływania na skrzyżowanie ??

G
Gość

a dlaczego jedna strony ulicy jest zrobiona, droga dla rowerów. Tak się tym chwalili, a po drugiej stronie nie jest zbrobione nic ?

a
aaa

Po co na drodze o dlugosci 1km tyle zawrotek?Sa trzy wiec chyba wystarczy!!!Lepiej tak jak przedmowca napisal, wybudowac pas do skretu czy zawracania przy istniejacej nawrotce na wysokosci reduty!

G
Gość

Największe korki na tej ulicy jak i na samej Wyzwolenia tworzą się przez odcinek na Wyzwolenia między PKSem a WORDem. Po stronie południowej Wyzwolenia od skrzyżowania z Okulickiego do mostu kolejowego a także po obu stronach za mostem aż do WORDU jest tylko jeden pas. Jest to obwodnica Rzeszowa a więc duży ruch cieżarówek.

Ruch odbywa się na tym odcinku z prędkościa 5-10 km/h. Wszystko przez zatrzymywanie sieęgłównie tirów puszczanie innych tirów z wjeżdzajacych z Warszawskiej i Przy Torze

p
porazka

Nie można było tego zrobić od razu jak był remont jednej strony??? Po co??? Lepiej 5 razy kasę wydawać i 5 razy remontować!!! A może byście w końcu pomyśleli o skrzyżowaniu bezkolizyjnym obok Szpitala MSWiA??????????

~lol~

a gdzie dodatkowy pas dla zawracających naprzeciwko reduty!!!! bezmózgowcy zza biurek!

Dodaj ogłoszenie