Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak poprawić niebezpieczne skrzyżowanie w Przemyślu? Gorąca dyskusja Czytelników na Facebooku

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
W czwartek, w wypadku trzech samochodów na skrzyżowaniu ul. Zadwórzańskiej i al. Wolności ranna została jedna osoba.
W czwartek, w wypadku trzech samochodów na skrzyżowaniu ul. Zadwórzańskiej i al. Wolności ranna została jedna osoba. Łukasz Solski
Skrzyżowanie ul. Zadwórzańskiej w Przemyślu i al. Wolności należy do najtrudniejszych w tym mieście. Często dochodzi tutaj do kolizji i groźnych wypadków. Czytelnicy - przemyślanie proponują sporo różnych rozwiązań, poprawiających bezpieczeństwo w tym miejscu.

W ubiegły czwartek doszło do kolejnego wypadku na skrzyżowaniu ul. Zadwórzańskiej i al. Wolności (obok mostu Brama Przemyska) w Przemyślu. W zderzeniu trzech samochodów jedna osoba została ranna, trafiła do szpitala. W tym miejscu dochodziło już do o wiele poważniejszych wypadków, w tym z ofiarami śmiertelnymi.

Dlaczego?

W opinii wielu osób skrzyżowanie nie jest odpowiednio zaprojektowane. Znajduje się w ciągu drogi obwodowej, gdzie jest ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę, a w niektórych miejscach do 50 km na godzinę. Jednak pomimo ograniczeń, szeroka, dwupasmowa jezdnia "zachęca" do rozwijania o wiele większych prędkości a piraci drogi chętnie z tego korzystają.

W sprawie tego skrzyżowania w Przemyślu interweniowali u nas Czytelnicy. Tekst zawierający ich propozycje poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu spotkał się z dużym zainteresowaniem. Na naszej stronie na Facebooku otrzymaliśmy sporo komentarzy.

- Wystarczyłoby, jakby kierowcy jadący obwodnicą w dół jechali przepisowe 70 tam, a skręcający po prostu zachowali ostrożność

- zauważa jeden z Internautów.

Faktycznie, na prawie całej długości wschodniej drogi obwodowej Przemyśla jest ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę. Na niewielkim fragmencie do 50. Jednak wielu kierowców nie przestrzega tego ograniczenia.

- Fotoradar stacjonarny i po kłopocie - proponuje Czytelnik. Takich propozycji było więcej. Niektórzy chcieliby ustawienia na tym skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej.

Część osób uważa, że nie trzeba nic zmieniać i twierdzą, że wypadki to efekt nieumiejętności kierowców. Tyle tylko, że trudno dobrze ocenić umiejętność, a przede wszystkim zdrowy rozsądek kierowcy, który pędzi tą drogą 100 i więcej km na godzinę, albo z lewoskrętu za mostem Brama Przemyska, z dużą prędkością jedzie na wprost. Takie sytuacje, bardzo niebezpieczne, zdarzają się dość często.

Powraca jednak sprawa samego projektu drogi obwodowej.

- W Jarosławiu potrafili zrobić obwodnicę. O ile mniejsze miasto od Przemyśla, a obwodnica z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. A w Przemyślu autostrada do nieba i co sto metrów światła i ograniczenia. Tak to jest, jak drogi zatwierdza ten, co za biurkiem tylko siedzi, kierowca mu (...) wozi, to co on ma mieć za pojęcie na drodze - dość ostro zauważa Internauta Robert. Takie opinie o przemyskiej drodze obwodowej są dość częste w Przemyślu.

Obwodnica Jarosławia powstawała w tym samym okresie, co pierwsza część wschodniej drogi obwodowej Przemyśla. Była jednak o wiele droższa. Droga obwodowa Przemyśla, choć niedoskonała, to jednak okazała się bardzo potrzebna i była jedną z cenniejszych inwestycji w mieście w ostatnich latach. Choćby dlatego, że odkorkowała wschodnią część miasta.

Jak już informowaliśmy, władze Przemyśla na razie nie mają planów przebudowy drogi obwodowej.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24