Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak stworzyć i utrzymać wizerunek firmy

Alina Bosak [email protected] 17 867-22-33
- Od początku stawiałam na jakość i taki wizerunek firmy udało mi się zbudować – mówi Barbara Łopuszyńska-Frend, właścicielka firmy Bafra. Fot. Krystyna Baranowska
- Od początku stawiałam na jakość i taki wizerunek firmy udało mi się zbudować – mówi Barbara Łopuszyńska-Frend, właścicielka firmy Bafra. Fot. Krystyna Baranowska
- Reklama już nie wystarczy. Aby utrzymać biznesie i odnosić w nim sukcesy, musisz dbać o wizerunek firmy - mówi dr Dariusz Tworzydło, ekspert ds. public relations.

- Wizerunek firmy jest dla mnie ogromnie ważny - mówi Barbara Łopuszyńska-Frend, która od 13 lat prowadzi w Rzeszowie Firmę Dekoracyjną „Bafra”. - Składa się na niego wiele elementów: dobry produkt, wystrój sklepu, reklama, dobrze wykonane usługi, zadowolony klient, ale też zadowolony pracownik.

Dlaczego warto dbać o wizerunek firmy

- Coraz więcej działań korporacji i firm dotyczy budowania relacji z klientem – zauważa dr Tworzydło, który doradza zarządom firm oraz jest pełnomocnikiem rektora WSIiZ ds. PR. – Coraz większą uwagę zwraca się na lojalność klientów i kontrahentów. A natłok informacji sprawia, że potencjalnemu klientowi coraz trudniej odróżniać informacje dotyczące poszczególnych firm.

Jak to się robi

Wizerunek firmytworzymy obserwując otoczenie naszego biznesu, analizując czynniki, które mają negatywny wpływ na postrzeganie firmy, na jej relacje z klientami i kontrahentami. Na tym opieramy kolejne kroki, które mają ocenę dotyczącą naszej firmy zmienić lub umocnić.

- Niektórzy właściciele firm potrafią to robić intuicyjnie przyznaje dr Tworzydło. – Natomiast warto korzystać z fachowej wiedzy, która mówi o budowaniu relacji z mediami, strategii na wypadek sytuacji kryzysowych.

Konkretne działania zależą od wizerunku, jaki chcemy tworzyć i utrzymywać. Możemy być np. firmą, która słynie z tanich produktów lub taką, która stawia na jakość. To z kolei wypływa z warunków, w jakich prowadzimy działalność.

Jak utrzymać

Zakładając firmę kilkanaście lat temu Barbara Frend postanowiła, że oferować będzie towar jak najlepszej jakości, dla dobrze sytuowanego klienta. Nie walczy więc o miejsce na rynku ceną.

- Z tego względu utrzymanie wizerunku, który wymyśliłam startując z własną firmą, nie jest sprawą prostą - przyznaje bizneswoman. - Na Podkarpaciu ludzie wciąż mają niezbyt zasobne portfele, liczba klientów jest więc wyraźnie ograniczona. Wprowadzam więc i towary tańsze do sprzedaży, zawsze jednak pilnując, by nie były poniżej pewnej jakości, na której wciąż mi zależy. Klienci to doceniają, wielu wraca do mnie już od kilkunastu lat.

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24