Już milion złotych kary dla dostawcy autobusów elektrycznych dla Rzeszowa

Bartosz GubernatZaktualizowano 
ARCHIWUM ZTM RZESZÓW
4 lutego to nowy termin uruchomienia autobusów elektrycznych w Rzeszowie. Zarząd Transportu Miejskiego liczy, że do tej pory firma Solaris upora się z ostatnimi pracami przy budowie i uruchomieniu stacji ładowania tych pojazdów przy dworcu PKP.

Dziesięć autobusów zasilanych energią elektryczną jest już w bazie MPK przy ulicy Lubelskiej. Pojazdy nie mogą jednak na razie wyjechać na ulice, bo w centrum wciąż nie uruchomiono stacji ich szybkiego ładowania. A dopóki ona nie zostanie przetestowana, miasto nie może odebrać i zarejestrować autobusów. Ich dostawca, firma Solaris z Bolechowa na uruchomienie całego systemu miała czas do końca roku.

- Od początku stycznia naliczamy firmie kary za opóźnienie. To około milion złotych miesięcznie – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Autobusy mają obsługiwać linię „0”. Nocą będą ładowane w bazie MPK przy ulicy Lubelskiej. Ładowarki przy dworcu mają być wykorzystywane przez kierowców między kolejnymi kursami po mieście. Za zakup 10 autobusów wraz z infrastrukturą do ich zasilania miasto miało zapłacić 30 mln zł. Ta kwota ze względu na już naliczone kary zmniejszy się przynajmniej o milion złotych. Kolejne pojazdy elektryczne, a także zasilane ekologicznym gazem ziemnym CNG Rzeszów chce zamówić w tym roku.

POPULARNE NA NOWINY24:

Rozumiesz, co mówią do siebie policjanci z Podkarpacia? [QUIZ]

Najrzadziej nadawane imiona w 2018 roku w Rzeszowie [CHŁOPCY]

Najrzadziej nadawane imiona w 2018 roku w Rzeszowie [DZIEWCZYNKI]

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

D
DT

Autobus elektryczny zużywa 10-15x więcej energii do przejechania 100km niż autobus napędzany silnikiem wysokoprężnym spalinowym.

n
nie róbmy bałaganu

Ta numeracja od 100 to jakaś szopka. Takie numery były 50 lat temu na autobusach, numeracja linii już dochodzi do 60, 80-tki są zarezerwowane na linie specjalne, 90-tki na komercyjne czyli przy żywotności takiego autobusu 20-25 lat niedługo będą się mylić pasażerom numery boczne z numerami linii.
Elektryki powinny mieć numery od 1000 wzwyż skoro ostatnie są te zaczynające się na 900.
Jeszcze to można zmienić.

t
tomekh2

1,5 roku i sie zwrócą :lol:

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3