Kolejny weekend testowania autobusów elektrycznych w Krośnie. Darmowe kursy do uzdrowisk [ZDJĘCIA]

Ewa Gorczyca
Ewa Gorczyca
W  weekend (24-25 lipca) za darmo można będzie podróżować „elektrykiem” na trasie między Krosnem a Iwoniczem-Zdrojem i Rymanowem-Zdrojem.
W weekend (24-25 lipca) za darmo można będzie podróżować „elektrykiem” na trasie między Krosnem a Iwoniczem-Zdrojem i Rymanowem-Zdrojem. MKS Krosno
Krosno przymierza się do zakupu elektrycznych autobusów. Korzystają pasażerowie, bo kursy testowanymi pojazdami są darmowe. W weekend (24-25 lipca) za darmo można będzie podróżować „elektrykiem” na trasie między Krosnem a Iwoniczem-Zdrojem i Rymanowem Zdrojem.

Trzy lata temu Miejska Komunikacja Samochodowa w Krośnie kupiła 20 nowych autobusów: hybrydowe Volvo, małe MMI z silnikami Diesla i duże spalinowe Autosany spełniające normy Euro6. Jednak na tym nie koniec modernizacji taboru. Miasto chce zrobić kolejny krok w tym kierunku. Tym razem myśli o zakupie ekologicznych „elektryków”.

- Przymierzamy się do takiej inwestycji, bo w nowej perspektywie finansowej są programy promujące tego typu rozwiązania w komunikacji miejskiej. Jest szansa na uzyskanie dofinansowania i chcemy się przygotować do złożenia projektu

- mówi Roman Gierlach, prezes spółki Miejska Komunikacja Samochodowa w Krośnie.

MKS dostaje od producentów pojazdy do testowania za darmo. Za damo też mogą korzystać z nich pasażerowie. Jako pierwszy testowany był Karsan Jest Electric. W niedzielę (18 lipca) przewoził pasażerów bezpłatnie na trasie od Rynku do dworca autobusowego. Karsan Jest Electric to mały, produkowany w Turcji, autobus miejski posiadający 10 miejsc siedzących i 11 stojących.

Autosan12 LFE będzie jeździł po Krośnie w weekend

W ten weekend (24-25 lipca) przyszedł czas na kolejny model, tym razem duży i od rodzimego producenta - Autosan12 LFE.

Pojazd produkowany w sanockim Autosanie, to niskopodłogowy autobus elektryczny o długości 12 metrów. Może przewieźć kilkudziesięciu pasażerów. Ma stanowisko dla wózka inwalidzkiego, 85 miejsc stojących i siedzących.

W sobotę i niedzielę będzie można jeździć nim za darmo z Krosna do Iwonicza-Zdroju oraz Rymanowa-Zdroju i z powrotem, według obowiązującego na tej trasie rozkładu jazdy.

Koszt zakupu „elektryka” jest wysoki. To wydatek od 1 mln do 1,8 mln zł. Do tego dochodzą koszty przygotowania zaplecza do ładowania baterii.

Na kolejnych zdjęciach autobusy produkowane przez sanocki Autosan w ostatnim stuleciu. Zobaczcie wszystkie. Warto!

Takie autobusy wyprodukował sanocki Autosan od 1926 roku [ZDJĘCIA]

- Za to później, już w eksploatacji, są to pojazdy o ok. 70 procent tańsze niż tradycyjne. Po naładowaniu mogą pokonać ok. 300 kilometrów

- mówi prezes MKS. I zapowiada, że miasto będzie jeszcze testować kolejny model „elektryka”.


ZOBACZ TAKŻE: Coraz większa świadomość ekologiczna Chińczyków. Już 60 procent autobusów w kraju to pojazdy z napędem elektrycznym

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie