MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kto i kiedy zbuduje autostradę A4 do Dębicy

[email protected]
Kto i kiedy zbuduje autostradę A4 do DębicyNa budowie A4.
Kto i kiedy zbuduje autostradę A4 do DębicyNa budowie A4. N. Ziętal
Odcinek autostrady A4 z Tarnowa do Dębicy liczy 35 kilometrów długości. Od lipca roboty na nim zupełnie stanęły.

Odcinek ten budowało konsorcjum na czele z Hydrobudową. Jednak pod koniec lipca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała z nią umowę, zaś we wrześniu spółka upadła.
Ten kontrakt miał wartość 1,75 miliarda złotych.  Generalna dyrekcja na razie nie rozpisała przetargu na dokończenie tej inwestycji.
 Procedura przetargowa zostanie przeprowadzona zimą
Jak poinformowała Joanna Rarus, rzecznik rzeszowskiego oddziału GDDKiA, konkurs na ten odcinek autostrady zostanie ogłoszony na przełomie  października i listopada. Cała procedura ma zostać przeprowadzona w okresie zimowym, tak, aby na wiosnę na budowę wszedł już nowy wykonawca.
Przedstawiciele generalnej dyrekcji tłumaczą, że tak długa procedura wynika z faktu, iż jeszcze w miesiącu wrześniu poprzedni wykonawca składał dokumenty rozliczeniowe za wcześniej wykonane roboty. Zaś cała inwentaryzacja została zakończona na początku tego miesiąca.
GDDKiA tłumaczy, że do ogłoszenia przetargu potrzebnych jest wiele dokumentów, zaś ich przygotowanie wymaga czasu.

Roboty nie są kontynuowane również na 4-kilomatrowym odcinku autostrady A4 koło Rzeszowa. Jak wiadomo, ma on stanowić część obwodnicy miasta. Jeszcze w maju tego roku GDDKiA zerwała  umowę z polsko – indyjskim konsorcjum na czele, którego stała firma Radko. Generalna dyrekcja argumentowała swój krok wielkimi opóźnieniami w realizacji tej inwestycji.
Jeszcze w lecie ogłoszono przetarg na dokończenie tego odcinka. Termin otwarcia ofert przesuwano wiele razy. Ostatnio na 16 października. Termin przesuwany był na skutek zmian warunków kontraktowych. Tym razem to zamawiający wprowadził zmiany, co spowodowało, że oferenci musieli mieć czas na zapoznanie się z nimi.
Gdzie są  największe opóźnienia
Jednak największe opóźnienia są na 41 kilometrowym odcinku pomiędzy Rzeszowem a Jarosławiem. Wartość tego kontraktu sięga kwoty 2,2 miliarda złotych. Głównym wykonawcą jest firma Polimex – Mostostal. Do tej pory udało się wykonać jedynie 45 procent robót. Przewiduje się, że zakończenie robót na tym odcinku może nastąpić w 2014 roku.
Natomiast dwa odcinki autostrady A4 na Podkarpaciu ma oddać do końca roku firma Budimex.  Chodzi o odcinek od Dębicy do Rzeszowa oraz od Jarosławia do Radymna.

 S19 od Rzeszowa do Lublina ma być jednak budowana
Głośno było ostatnio, że rząd zrezygnował z budowy trasy S19 z Rzeszowa do Lublina. Odcinek ten, ma stanowić cześć słynnej drogi międzynarodowej Via Carpatia. O jej wpisanie do europejskiej sieci toczy się właśnie wielka batalia w Brukseli.
Jednak w piątek premier Donald Tusk zapowiedział budowę S19 z Rzeszowa do Lublina. Inwestycja miałaby zostać zrealizowana w latach 2013 – 2015. Na razie nie wiadomo, skąd będą pochodzić pieniądze na budowę tego odcinka.
Na terenie  naszego regionu S19 będzie przebiegała od granicy z woj. lubelskim  przez Rzeszów do przejścia granicznego w Barwinku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24