MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Lokalne firmy zarobią na budowie drugiej obwodnicy Przemyśla

Norbert Ziętal [email protected]
Lokalne firmy zarobią na budowie drugiej obwodnicy PrzemyślaPrzetarg na realizację tak dużej inwestycji, jak budowa obwodnicy, zawsze wygrywa duże przedsiębiorstwo. Jednak później korzysta mnóstwo mniejszych firm.
Lokalne firmy zarobią na budowie drugiej obwodnicy PrzemyślaPrzetarg na realizację tak dużej inwestycji, jak budowa obwodnicy, zawsze wygrywa duże przedsiębiorstwo. Jednak później korzysta mnóstwo mniejszych firm. Norbert Ziętal
Miejscowe firmy będą miały zajęcie i zarobią przy budowie drugiej drogi obwodowej – zapewnia wiceprezes Pol–Aqua. Ta firma wygrała przetarg na budowę obwodnicy.

Nowa droga będzie miała 4 km długości i połączy ulice Lwowską i Słowackiego. Ma być gotowa do końca przyszłego roku. Jej budowa ma kosztować 89 mln złotych. Kolejne 20 mln złotych zostanie wydane na wykup terenów, odszkodowania itp. 85 proc. z całości kwoty będzie pochodzić z dofinansowania z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.

- Obwodnica nie tylko aktywizuje miasto po tym, jak już jest oddana do użytkowania. To widzimy choćby na przykładzie pierwszej drogi obwodowej, otwartej w listopadzie. Jednak lokalna społeczność może osiągnąć sporo korzyści także w trakcie budowy. Dobrze byłoby, aby firma, która wygrała przetarg, sięgała również po lokalne zasoby pracy, korzystała z usług naszych firm. To, przy naszym wysokim bezrobociu jest nam potrzebne – apeluje Jan Bartmiński (PO), przewodniczący Rady Miejskiej.
- To bardzo mądre słowa i liczę, że tak się stanie. Musimy dbać o naszych lokalnych przedsiębiorców – wtóruje Janusz Zapotocki, szef opozycyjnego w przemyskiej radzie klubu SLD.
Przy trwającej dwa lata budowie wschodniej drogi obwodowej, której głównym wykonawcą była firma Mota Engil Central Europe, skorzystało sporo przedsiębiorców z Przemyśla i sąsiednich miejscowości.

- Lokalne firmy wykonywały nawierzchnie brukowe, chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych. Również świadczyło sporo usług sprzętem, m.in. koparkami, spychaczami. Wiele naszych firm, z Przemyśla i najbliższych okolic, dostarczało materiały budowlane. Do tego trzeba oczywiście dodać dodatkowe korzyści, jakie osiąga się przy tego typu inwestycjach. Część pracowników była z zewnątrz, musieli gdzieś wynajmować noclegi, gdzieś jeść. Na tym też zarobili nasi przedsiębiorcy. Cieszy nas taka współpraca i mamy nadzieję, że tak będzie również przy rozpoczynającej się inwestycji – mówi Witold Wołczyk, rzecznik prezydenta Przemyśla.

- Na pewno w trakcie realizacji tego projektu, będziemy brali pod uwagę, gdzie go realizujemy. Będziemy korzystać z lokalnych zasobów. Chcemy, aby z nowej inwestycji był zadowolony nie tylko prezydent miasta, czyli inwestor, ale również użytkownicy i mieszkańcy – mówi Marek Sobiecki, pierwszy zastępca prezesa Pol –Aqua.
Budowa pierwszej, wschodniej drogi obwodowej była jedną z nielicznych dużych inwestycji drogowych w Polsce, która wykonywana była w terminie. Obyło się również bez większych incydentów z terminowością płatności dla podwykonawców. W tym czasie była to zmora na większości dużych budów w Polsce. Tylko raz w takiej sprawie interweniowały lokalne firmy, zaniepokojone były kilkutygodniowym opóźnieniem w regulowaniu faktur. Pisaliśmy o tym. Sprawę udało się szybko uregulować.
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24