Miasto Sanok podpisało kontrakt z Autosanem

Dorota Mękarska
Z okazji podpisania umowy na sanockim rynku prezentowały się autobusy Sancity. Już teraz można było zobaczyć, jakie pojazdy trafią do SPGK. Z lewej burmistrz Wojciech Blecharczyk, z prawej prezes Adam Smoleń.
Z okazji podpisania umowy na sanockim rynku prezentowały się autobusy Sancity. Już teraz można było zobaczyć, jakie pojazdy trafią do SPGK. Z lewej burmistrz Wojciech Blecharczyk, z prawej prezes Adam Smoleń. Fot. Dorota Mękarska
Miasto Sanok kupiło w Autosanie autobusy. Nowe pojazdy będą jeździć po sanockich ulicach już w drugiej połowie października.

W tym rygodniu podpisano umowę między fabryką a miastem. Pierwszą reprezentował Adam Smoleń, prezes zarządu spółki Autosan. Ze strony miasta umowę podpisał burmistrz Wojciech Blecharczyk.

W ramach umowy Sanok kupuje pięć sztuk autobusów Sancity12 i dwie sztuki Sancity9. Pieniądze na zakup - 5,5 mln zł - pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Autosany to dobre autobusy

- Gdyby nie ten program, nie byłoby nas stać na zakup autobusów, bo realizujemy teraz w Sanoku inwestycję wszechczasów, dotyczącą poprawy gospodarki wodno-ściekowej, o wartości 174 mln zł - podkreśla burmistrz Blecharczyk. - Jestem szczęśliwy, że kupujemy sanockie wyroby, bo autosany to bardzo dobre autobusy, nie odbiegające jakością od innych, ale cenowo bardzo konkurencyjne.

Nowe autobusy pozwolą odnowić tabor, który nie należy do najmłodszych, bo liczy 16 lat, oraz poprawić jakość usług w komunikacji miejskiej świadczonej przez Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej.

Dzięki wprowadzeniu dodatkowych pojazdów zostanie wydłużona linia nr 5, która będzie jeździć aż do Sanoczka. Nie beż znaczenia jest także fakt, że autobusy te są przystosowane do przewozu ludzi niepełnosprawnych. Wyposażone są m.in. w windy i stanowiska dla wózków inwalidzkich. Są również przyjazne ludziom starszym, którzy stanowią dużą grupę osób korzystających z komunikacji miejskiej.

Autobusy w żółtym kolorze

Autobusy będą pomalowane na żółty kolor. Na pojazdach będzie widniał napis: SanOkey. Autobusy mają na wyposażeniu system powiadamiania wewnętrznego, który będzie informował podróżnych o trasie i przystankach, jak również monitoring. Podgląd na wnętrze autobusu ma kierowca.

Kontrakt z Sanokiem nie jest jedyny. Autosan wygrał też przetargi na autobusy dla Jasła i Krosna. Jasło kupuje kilka autobusów Solina i Wetlina, a także dwa Sancity9, Krosno natomiast pięć "dziewiątek".

- Każda umowa, którą zawieramy, przekłada się na pieniądze - tak skomentował podpisanie kontraktu prezes Adam Smoleń, który od 8 miesięcy piastuje tę funkcję. - Zatrudniono mnie w Autosanie z misją restrukturyzacji zakładu, ale każda restrukturyzacja, bez zaistnienia na rynku, jest tylko restrukturyzacją samą w sobie. Co z tego, że będzie właściwa struktura zatrudnienia i kosztów, jeżeli nie będziemy sprzedawać naszych wyrobów?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - Sytuacja na rynku pracy w 2023 roku

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
dlaczego reszta miast PDKP nie poszła za tym przykładem - Rz-ów ,Przemyśl,Mielec,Dębica,Stw,Tbg, także w przynajmniej 90 procentach powninny mieć tabor złożony z Autosan ,ostatecznie Many- niepołomic Podkarpacie musi mówić jednym głosem gospodarczo i mentalnie.ahoj !!!!!!!

Świete słowa, popieram. Powinniśmy sie wspierać. Szkoda, że w moim miescie nie wybrano autosanu.
p
piterkom
Jeżeli mowa o Przemyślu ? ofertę złożyła tylko jedna firma (autobusy tureckie). Liczyłem na to, że Autosan stanie do walki.

Przy przetargu w Przemyślu określono taką specyfikację techniczną, która muszą spełnić dostarczone autobusy np. sposub zabezpieczenia szkieletu kadłuba, moc silnika, liczbę pasażerów itp. których Autosan nie spełniał w żadnym z produkowanych modeli i w tym cała rzecz. Dlaczego tak określono ściśle wszystkie parametry, cóż nie wiadomo?? W Jaśle np. jedynym parametrem była CENA.
M
Misza
koszty koszty ,no a kto teraz robi inaczej ? dla przykładu autobusy solaris to też projekty neoplanu złożone z najtańszej chińszczyzny
f
fgfh
Jeżeli mowa o Przemyślu ? ofertę złożyła tylko jedna firma (autobusy tureckie). Liczyłem na to, że Autosan stanie do walki.
f
fthr
ciekawe ile ci zapłacili ze pierd....takie głupoty
a
ale głupotypiszesz
Ano dlatego nie poszła, że wbrew temu co mówi burmistrz Sanoka - współczesne autosany to bardzo kiepskie autobusy. Firma, w której pracuję kupuje nowe autosany i są z nimi same problemy. W okresie gwarancyjnym po kilka razy jeżdżą do producenta, który nie potrafi sobie poradzić z usterkami. Żeby obniżyć koszty i więcej zarobić wkładają tam mechanikę najtańszą na rynku, niby światowych producentów ale zupełnie nie pasującą do charakterystyki tych autobusów, co się potem mści na użytkowniku. A autobus ma jeździć i zarabiać na siebie a nie stać w serwisie. Dlatego nabywcy wybierają innych producentów.
g
grek
dlaczego reszta miast PDKP nie poszła za tym przykładem - Rz-ów ,Przemyśl,Mielec,Dębica,Stw,Tbg, także w przynajmniej 90 procentach powninny mieć tabor złożony z Autosan ,ostatecznie Many- niepołomic Podkarpacie musi mówić jednym głosem gospodarczo i mentalnie.ahoj !!!!!!!

Jeżeli mowa o Przemyślu ? ofertę złożyła tylko jedna firma (autobusy tureckie). Liczyłem na to, że Autosan stanie do walki.
k
kazet
dlaczego reszta miast PDKP nie poszła za tym przykładem - Rz-ów ,Przemyśl,Mielec,Dębica,Stw,Tbg, także w przynajmniej 90 procentach powninny mieć tabor złożony z Autosan ,ostatecznie Many- niepołomic Podkarpacie musi mówić jednym głosem gospodarczo i mentalnie.ahoj !!!!!!!

A dlaczego akurat MAN-owi nabijać portfel? Co prawda produkują w Polsce, ale Rzeszów wcale gorzej nie wybrał bo Solarisy, które są POLSKIE.
S
Sasza
dlaczego reszta miast PDKP nie poszła za tym przykładem - Rz-ów ,Przemyśl,Mielec,Dębica,Stw,Tbg, także w przynajmniej 90 procentach powninny mieć tabor złożony z Autosan ,ostatecznie Many- niepołomic Podkarpacie musi mówić jednym głosem gospodarczo i mentalnie.ahoj !!!!!!!

Ano dlatego nie poszła, że wbrew temu co mówi burmistrz Sanoka - współczesne autosany to bardzo kiepskie autobusy. Firma, w której pracuję kupuje nowe autosany i są z nimi same problemy. W okresie gwarancyjnym po kilka razy jeżdżą do producenta, który nie potrafi sobie poradzić z usterkami. Żeby obniżyć koszty i więcej zarobić wkładają tam mechanikę najtańszą na rynku, niby światowych producentów ale zupełnie nie pasującą do charakterystyki tych autobusów, co się potem mści na użytkowniku. A autobus ma jeździć i zarabiać na siebie a nie stać w serwisie. Dlatego nabywcy wybierają innych producentów.
g
gość
Skoro Autosan się nie zgłosił do przetargów, to jak miałby wygrać ?
i
imrich PDKP
dlaczego reszta miast PDKP nie poszła za tym przykładem - Rz-ów ,Przemyśl,Mielec,Dębica,Stw,Tbg, także w przynajmniej 90 procentach powninny mieć tabor złożony z Autosan ,ostatecznie Many- niepołomic Podkarpacie musi mówić jednym głosem gospodarczo i mentalnie.ahoj !!!!!!!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24
Dodaj ogłoszenie