Symulację rynkową Marketplace napisali naukowcy z uniwersytetu stanowego Tennessee w USA. W Polsce od 1995 r. rozpowszechnia ją Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości w Łodzi, która szkoli trenerów tej gry. W WSIiZ jest ich 14.
Studenckie zespoły zarządzające przekazują co tydzień swoje decyzje poprzez internet do centrum analitycznego w uniwersytecie Tennessee, skąd w ciągu 36 godzin otrzymują wiadomość o skutkach decyzji. Gra jest rozciągnięta na kilka semestrów i wymaga, by zespół studentów-zarządców poświęcał na nią 6-8 godzin tygodniowo. Po każdym roku działalności "kierownictwo firmy" składa sprawozdanie i przedstawia plany na przyszłość.
Uczestnicy gry widzą jaki wpływ wywierają ich decyzje na firmę, funkcjonowanie działów i powiązania między nimi. W zarządzaniu wspiera ich systemem wspomagania decyzji, który jest częścią programu Marketplace. W edycji gry, w której po raz pierwszy uczestniczył zespół studentów WSIiZ, zajął on w tej światowew rywalizacji lV miejsce, najlepsze z polskich ekip. W ostatniej edycji Marketplace2 zespoły studenckie z tej uczelni zajęły pierwsze miejsca w swych specjalnościach.
Warunkiem koniecznym do uczestniczenia w grze jest posiadanie wydajnej sieci komputerowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Torbicka kontra Derpienski na Festiwalu w Cannes. Cicha elegancja czy róż i cekiny?
- O tej relacji Rosiewicza i Villas nikt nie wiedział. Prawda wyszła na jaw teraz
- Roxie obwieszona Chanel wybierała obrączki z Kevinem. Mieli wyjątkowe towarzystwo
- Foremniak obnaża sfatygowane stopy. Mogła oszczędzić nam takich widoków? [FOTO]