MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Młodzież z Krosna na planie produkcji kampanii społecznej przeciw rakowi

Ewa Gorczyca
FOT. ARCHIWUM
Licealiści z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 w Krośnie zajęli II miejsce w Ogólnopolskim Programie dla Młodzieży "Mam Haka na Raka". W nagrodę zaproszono ich na plan zdjęciowy spotu telewizyjnego.

- Spośród prac nadesłanych do konkursu, propozycja zespołu z Krosna wyróżniała się wyjątkowym wykorzystaniem środków audiowizualnych - mówi Adrianna Mączkowska z Biura Organizacyjnego Programu "Mam Haka na Raka". - Uznaliśmy, że obecność na planie zdjęciowym pozwoliłaby młodzieży rozwijać talent w tym kierunku.

W Warszawie od tygodnia trwają prace nad kampanią, która od połowy sierpnia pod hasłem "Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię", będzie przekonywała Polki w całym kraju do profilaktyki raka szyjki macicy.

Przy kręceniu spotu pracują reżyser Michał Bulik (laureat Grand Prix Kodak's Advert Competition, nominowany w Cannes do nagrody młodych reżyserów) i operator filmowy Jan Holoubek.

- Cały dzień spędziliśmy na planie zdjęciowym, gdzie mogliśmy zobaczyć jak pracuje profesjonalna ekipa filmowa - mówi Bartek Brekiesz z ZSP nr 5 w Krośnie - Imponująca była koordynacja zespołu kręcącego spot, każde ujęcie było dokładnie zaplanowane, każdy idealnie ze sobą współpracował - dźwiękowiec, operator, osoby odpowiedzialne za oświetlenie.
Pomysłodawcami hasła, spotów telewizyjnego i radiowego oraz plakatu kampanii są zwycięzcy konkursu - grupa z I LO w Lublinie.

Krośnieński zespół w składzie Bartek Brekiesz, Tomek Kędra, Andrzej Piękoś, Przemek Majda, Mateusz Dobrowolski z hasłem "Żyj i nie pozwól umrzeć", zajął drugie miejsce.

- Hasło które wymyślili nasi koledzy z Lublina - "Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię" może brzmieć nieco kontrowersyjnie - dodaje Bartek Brekiesz. - Liczymy jednak na to, że dzięki odważnej koncepcji, kampania będzie skuteczna i przekona kobiety do regularnego wykonywania badań cytologicznych.

Krośnianie razem z kolegami z Lublina mogli zaangażować się w realizację kampanii.

- Chcieliśmy stworzyć młodzieży szansę udziału w etapie produkcyjnym, aby mogli zobaczyć z czym wiąże się przygotowanie profesjonalnej kampanii. Myślę, że dzięki temu doświadczeniu zyskali przekonanie, że powstaje kampania, która będzie mieć realny wpływ na zdrowie, a nawet życie kobiet - dodaje Adrianna Mączkowska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowiny24.pl Nowiny 24